depilacja woskiem

Jak złagodzić ból przy depilacji?

Mala95 - specjalista Tipy.pl
depilacja woskiem
1 z 11
Zredukować ból podczas depilacji? Tak, to możliwe! Depilacja jest zawsze najbardziej bolesna za pierwszym razem. Z każdym kolejnym uczucie to jest coraz słabsze. W łagodność depilacji trudno uwierzyć, zwłaszcza gdy pierwszy raz wyrywa się włoski. Jednak po przeczytaniu tego artykułu będziesz wiedziała, co zrobić by złagodzić ból, niezależnie od tego, ile razy depilowałaś się wcześniej.
1
sposoby na ból przy depilacji - krok 1

Znieczulenie. Około 15 minut przed nałożeniem wosku, nanieś na skórę spray znieczulający (np. Active Ice Spray). 30-45 min przed zabiegiem zażyj aspirynę lub ibuprofen. Jest to szczególnie pomocne, gdy depilujesz skórę powyżej warg i okolice bikini.

2
sposoby na ból przy depilacji - krok 2

Idź do profesjonalistki. Poszukaj kogoś, kto ma doświadczenie w wykonywaniu depilacji. Dobierze on wosk do rodzaju twoich włosków, odpowiednio dopasuje jego grubość i fachowo przeprowadzi zabieg. Jest to szczególnie ważne przy depilacji okolic bikini.

3
sposoby na ból przy depilacji - krok 3

Ogrzej depilowane obszary. Weź ciepły (nie gorący) prysznic lub zaraz przed woskowaniem przyłóż do skóry ciepły kompres. Otworzy on pory i sprawi, że włoski dadzą się łatwiej usunąć.

4
sposoby na ból przy depilacji - krok 4

Używaj peelingu do ciała. O ile skóra na twarzy jest zazwyczaj odpowiednio złuszczona do depilacji, ciało potrzebuje dodatkowych zabiegów. Nieco ziarnisty peeling do ciała usunie martwe komórki naskórka, odblokuje pory i mieszki włosowe, sprawiając, że depilacja będzie skuteczniejsza i mniej bolesna.

5
sposoby na ból przy depilacji - krok 5

Nie stosuj toniku. Zamknie on pory sprawiając, że włos będzie mocniej trzymać się w mieszku włosowym. Z tego powodu, tuż przed depilacją unikaj stosowania środków zwężających pory.

6
sposoby na ból przy depilacji - krok 6

Do znieczulania nie używaj lodu. Może myślisz, że lód to doskonały środek znieczulający, który przyniesie ci ulgę podczas depilacji. Jednak przykładanie do skóry czegoś zimnego zwęża pory. A przecież chodzi ci o to, by skóra była rozluźniona, a pory otwarte.

7
sposoby na ból przy depilacji - krok 7

Nie pij dużo kofeiny, ani alkoholu. Poprzedzenie depilacji wypiciem kilku kieliszków wina lub piwa wydaje się świetnym pomysłem, ale w rzeczywistości sprawia, że skóra jest jeszcze bardziej wrażliwa, niż zwykle. Jeśli masz ochotę na drinka, napij się kilka godzin przed zabiegiem.

8
sposoby na ból przy depilacji - krok 8

Nie myśl, że depilacja woskiem to coś łatwego. Wbrew pozorom, depilacja przeprowadzona w zaciszu własnego domu, nie jest prosta. Naprawdę ciężko wykonać ją samodzielnie, zwłaszcza gdy nie wie się jak to zrobić.

9
sposoby na ból przy depilacji - krok 9

Nie spinaj się. Niektóre kobiety podczas depilacji wstrzymują oddech i napinają całe ciało. Może nie jest to rzecz łatwa, ale staraj się oddychać głęboko. Gdy się zrelaksujesz dużo lepiej zniesiesz ból.

10
sposoby na ból przy depilacji - krok 10

Nie depiluj miejsc, których depilować nie powinnaś. Wewnętrzna strona nosa, uszu, rzęsy, sutki i męskie genitalia nie powinny być depilowane! Nie depiluj też podrażnionej, spalonej słońcem skóry, pieprzyków, brodawek i pryszczy. Jest to nie tylko niebezpieczne, ale i bolesne.

Strona 1 z 11

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (7)

* Pola wymagane

Weridomi
Dzisiaj 14:03
Ja mam doświadczenia z bezbolesną depilacją laserową. Miałam depilację nóg, bikini i pach laserem. Jestem mega zadowolona, laser nie tylko skuteczny, ale i bezbolesny, a depilacja udała się rewelacyjnie, polecam.
lola12
Dzisiaj 22:08
zastanawiam się nad braunem, może miałyście styczność z produktami tej marki? konkretnie depilatory mnie interesują
carliose
Dzisiaj 07:55
no ale jakies konkrety? co polecacie dziewczyny? jakie modele cieszą się dobrą opinią teraz?
hadise
Dzisiaj 10:13
wystarczy zainwestować w porządny depilator z wyższej półki, mają szereg funkcji które zmniejszają bolesność depilacji, ja właśnie rozglądam się z jakimś nowym sprzętem :)
Nie raz do roku
Dzisiaj 12:15
Do kolezanki- zdaje się, że jesteś właśnie taka wydepilowana koleżanka do zabawy dla cudzych mężów. Jest tylko jedno określenie na coś takiego...
Koleżanka
Dzisiaj 08:22
Elegantki z Polski depilują się raz do roku na wiosnę, (jaskiniowcy też myli się raz do roku na wiosnę). Po wyjściu za mąż w ogóle się nie depilują, i są zdziwione co ich mąż widzi w tej koleżance z pracy z którą często muszą zostawać po godzinach żeby nadrabiać zaległości.
#18486
Dzisiaj 14:05
Warto posypać golone miejsce pudrem dla dzieci, wtedy plaster z woskiem nie przyklei się do skóry i depilacja nie sprawi nam tak dużego bólu.