depilacja

Co zrobić, żeby włoski po depilacji nie wrastały?

KalinkaKalinka - specjalista Tipy.pl
depilacja
1 z 5
Wrastanie włosków po depilacji ma miejsce wówczas, gdy są one za słabe, żeby przebić się na powierzchnię skóry. Najczęściej występuje to w tych obszarach ciała, gdzie włoski są cienkie lub kręcone, np. w okolicach bikini.

Celem depilacji jest usunięcie z mieszka całego włosa, ale często zdarza się tak, że łamie się on pod skórą lub tuż przy jej powierzchni. W mieszku nie formuje się zatem nowy, „ostro zakończony” włos, ale pozostaje w nim uszkodzona i połamana resztka po włosku poprzednim.

Jeśli i ciebie dotknął problem wrastających włosków, przeczytaj poniższy artykuł. Dowiesz się z niego, jak temu zapobiec.
1
zapobieganie wrastaniu włosków - krok 1

Depilację przeprowadź dopiero wówczas, gdy będziesz wiedziała jak ją prawidłowo zrobić. Dokładnie przestrzegaj instrukcji odnośnie przygotowania skóry przed depilacją, nakładania wosku i usuwania go. Zwiększysz w ten sposób szanse na usunięcie całego włosa, a nie złamanie go.

2
zapobieganie wrastaniu włosków - krok 2

Przed i po depilacji zrób peeling. DELIKATNIE złuszcz skórę przy pomocy myjki z tkaniny takiej jak ayate. Możesz również użyć innego lekkiego środka złuszczającego. Usuniesz w ten sposób martwe komórki i przygotujesz skórę do woskowania. Dzień po depilacji również zrób DELIKATNY peeling i powtarzaj go kilka razy w tygodniu. Odblokuje to mieszki włosowe i sprawi, że nowe włoski łatwiej przedostaną się na powierzchnię naskórka.

3
zapobieganie wrastaniu włosków - krok 3

Unikaj bardzo obcisłych ubrań. Po depilacji zadbaj o to, by skóra mogła „oddychać”. Ciasne ubrania nie tylko podrażniają świeżo wydepilowaną skórę, ale po kilku tygodniach mogą przyczynić się do wrastania włosków.

4
zapobieganie wrastaniu włosków - krok 4

Zapobiegaj problemowi, zanim się pojawi. Istnieje wiele produktów, których zadaniem jest zapobieganie wrastaniu włosków. Zawierają substancje złuszczające i nawilżające, które wzmacniają zbyt słabe włoski i oczyszczają skórę z martwych komórek. Zapobieganie wrastaniu włosków jest znacznie łatwiejsze, niż późniejsza walka z zaczerwienieniami i krostami. Produkty przeciw wrastaniu włosków nakładaj na skórę raz dziennie, 48 godzin po depilacji.

Strona 1 z 5

Powiązane porady

depilacja
bikini
gładkie nogi

Podobne porady

Komentarze (11)

* Pola wymagane

wiedźma
23.03.2015
Niektórym to chyba coś wrasta mózg, tylko prostytutki golą nogi, ale wy jesteście głupie, ktoś wam wmówił, że tak trzeba i teraz stado głupich owieczek nabija kabzę firmom kosmetycznym.
Ania G. vel Krzysia
11.03.2015
Wiem, wypalić jak trawę, najlepiej miotaczem ognia.
aniaR
11.03.2015
Artykuł nie powinien się nazywać Co ZROBIĆ żeby włoski nie wrastały- tylko co ROBIĆ codziennie po depilacji żeby nie zaczęły wrastać. ZROBIĆ tzn jednoroazowo a tu sa instrukcje na każdy dzień tygodnia. Żadna filozofia
Megi
11.03.2015
Lasery są super, tylko trzeba być na 100% zdrowym. Jesli masz zmiany nowotworowe o których nie wiesz to laser szybciutko spowoduje rozsiew po całym organizmie.
Wiem co pisze, w ten sposób zmarła bliska mi osoba. Miesiąc po depilacji laserowej.
AnetaKrupa Kuzera
01.02.2015
Problem wrastających włosków wręcz doprowadzał mnie do szału i najdroższe peelingi nie bardzo pomagały. Dlatego też zdecydowałam się na depilację laserową w Łodzi w Laser Glamour http://www.laserglamour.pl/index.php/zabiegi-depilacji-laserowej-w-lodzi/laser-light-sheer-duet-lodz.html . Po 6 sesjach już nawet nie pamiętam co to jest depilacja w domowym zaciszu.
tadaa
01.08.2014
polecam również stosować kwas borny przed depilacja, jest przeciwzapalny. Można kupić go w aptece za niewielkie pieniądze. Można użyć go również jako tonik do twarzy przy skórze trądzikowej.
tadaa
01.08.2014
Nie można robić peelingów zbyt często, wystarczy raz w tygodniu. Naturalny peeling: cukier i oliwa z oliwek najlepszy dzień przed depilacja. Później polecam peelingi kawowe z fusów po kawie. Ważne jest również odpowiednie nawilżenie. Skuteczne będą kremy z mocznikiem. Niesamowicie nawilżają.
letnianutka1996
31.07.2013
mam dobry zeł na wrastające włoski jest w oriflame i kosztuje jakieś 25zł.Z serii skin so soft,w takim niebieskim opakowaniu.Fajnie chłodzi i pachnie a włoski naprawdę mniej wrastają. POlECAM wam bo sama sprawdziłam.
#18475
29.03.2013
Ja zawsze po depilacji robię peeling cukrowy i smarują nogi ochronnym kremem.
kika75
23.06.2011
ja zawsze po depilacji depilatorem smaruje się kremem podepilacyjnym z mary cohr dzieki czemu nie wystepują u mnie stany zapalne.