kradzież samochodu

Jak ukraść samochód (i jak zapobiec jego kradzieży)?
AndrzejAndrzej - specjalista Tipy.pl

Z roku na rok wzrasta liczba skradzionych samochodów. Z pewnością każdy z was zastanawiał się, jakie kroki można podjąć, by zniechęcić złodzieja. Dajemy ci niepowtarzalną szansę, aby zajrzeć do umysłu złodzieja samochodów i dowiedzieć się, w jaki sposób je kradnie. Poniżej przedstawiamy tylko niektóre ze sposobów kradzieży aut. Niech będzie to dla ciebie wskazówka, w jaki sposób powstrzymać złodzieja.
1
Złodziej: Uderz w samochód, aby sprawdzić działanie alarmu.
Ponieważ wydaje się, że wszystko - od dźwięku Harleya, po dudnienie śmieciarki - jest w stanie uruchomić alarm, ludzie bardzo często go ignorują. Warto więc zamiast wrażliwego alarmu, zamontować specjalny czujnik z pagerem. Będziesz wówczas krótkim sygnałem informowany o uruchomieniu alarmu w aucie.
2
Złodziej: Wybij okno lub przy pomocy łomu wyłam zamek.
Dzięki temu uzyskasz dostęp do zamkniętego samochodu. Nie kuś więc złodziei. Nie zostawiaj wartościowych rzeczy w aucie. Jeśli możesz, weź je ze sobą lub schowaj w bagażniku. Jeśli masz radio ze zdejmowanym panelem, zabierz go. Złodzieje będą się spodziewać, że zostawisz go schowku.
3
Złodziej: Poszukaj odsłoniętych przewodów elektrycznych, które prowadzą do centralnej jednostki autoalarmu. Jeśli je przetniesz, wyłączysz alarm.
Zamiast korzystać z usług dużej firmy, która specjalizuje się we wszystkim, udaj się do profesjonalnego instalatora alarmów, który zajmuje się wyłącznie tym. Eksperci ci wiedzą, co może stać się celem złodzieja i z pewnością zrobią wszystko, by twój samochód był zabezpieczony na wypadek kradzież.
4
Złodziej: Sprawdź naklejki z autoalarmem, aby dowiedzieć się, jakiej metody użyć, by go dezaktywować.
Nigdy nie naklejaj na szybie informacji o tym, jaki alarm posiadasz i na jakiej zasadzie on działa. Rozważ zamontowanie czujnika pod maską. Złodziej nie będzie mógł dostać się ani do akumulatora, ani do całego mechanizmu alarmu.
5
Złodziej: Wskocz do samochodu, kiedy zauważysz, że został pozostawiony bez opieki.
Często zdarza się, że właściciele samochodów zostawiają w stacyjce kluczyki i idą np. zapłacić rachunek lub oddać film do wypożyczalni. Nigdy więc nie zostawiaj kluczyków w stacyjce, nawet jeśli wychodzisz z auta na krótką chwilę. Złodzieje samochodów tylko czekają na taką okazję, nie ułatwiaj im tego.
6
Złodziej: Poszukaj nazwy samochodu, dowodu rejestracyjnego lub jakiegokolwiek dokumentu, na którym widnieje adres zamieszkania właściciela pojazdu.
Opuszczając pojazd, zawsze zabieraj ze sobą dowód rejestracyjny i ubezpieczenie pojazdu. Nie zostawiaj w aucie dokumentów zawierających twoje dane osobowe.
7
Złodziej: Obserwuj parkingi na imprezach sportowych, przy kinach, teatrach oraz centrach handlowych. Jest tam wiele samochodów do wyboru, a wszystkie w jednym miejscu.
Jeśli to możliwe, parkuj w widocznym miejscu, w garażach, które mają ochronę lub na parkingach strzeżonych. Jeśli nie masz takiej możliwości, nie zostawiaj swojego samochodu w najbardziej oddalonym i zacienionym miejscu. Staraj się zaparkować jak najbliżej budynków lub w miejscach, gdzie jest dużo ludzi. Zapewnisz sobie w ten sposób jak największą liczbę potencjalnych świadków. Tłum może odstraszyć złodzieja. Czasem warto wydać kilka złotych na monitorowany parking, zamiast pozostawiać samochód na bezpłatnych miejscach postojowych.
8
Złodziej: Poszukaj drugiego kompletu kluczy, właściciele często zostawiają je „ukryte” w samochodzie.
W żadnym wypadku nie zostawiaj zapasowych kluczy w samochodzie, ani też w magnetycznym pudełku podwieszonym pod spodem samochodu. Złodzieje bardzo dobrze znają wszystkie tego typu kryjówki.
9
Pamiętaj o tym, że jeśli złodziej będzie chciał ukraść twoje auto, zrobi wszystko, by się do niego dostać, bez względu na to czy będziesz mieć alarm, czy blokadę kierownicy. Jeśli jednak dokładnie prześledzisz powyższe wskazówki i zastosujesz się do nich, działania te mogą nieco go zniechęcić.
Strona 1 z 3

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

59 latek
01.12.2014
to nie alarm ma pilnować auta, alarm nam tylko daje sygnał. Przed kradzieżami i oszustami powinno nas chronić prawo. przy skutecznej ochronie trzeba by aresztować parlament, rząd i prezydenta.
boss
01.12.2014
kto to pisze ? jakoś statystyki od kilku lat pokazują spadek ilości kradzieży samochodów
korkie
20.10.2011
aaa ok za chwilę ide spróbować ukraść auto a co mi tam ;D