własny adres IP

Jak zmienić IP?

fifi - specjalista Tipy.pl
Poniżej znajdziesz szybki i łatwy sposób zmiany adresu IP swojego komputera. Zadziała on jednak tylko wówczas, gdy komputer jest bezpośrednio podłączony do sieci za pomocą protokołu DHCP. Jeśli łączysz się z Internetem za pomocą routera, a DHCP jest włączone, opisane tutaj kroki wpłyną tylko na adres IP po stronie sieci LAN.
1
Windows XP.
Z menu „Start” wybierz „Uruchom”.
2
W pustym polu wpisz „command” i naciśnij Enter. Pojawi się wiersz poleceń MSDOS.
3
Wpisz „ipconfig /release” i naciśnij Enter. W ten sposób zerwiesz połączenie z Internetem. Żeby je ponowić, wpisz „ipconfig /renew”.
4
Na końcu wpisz „exit” i opuść wiersz poleceń.
5
Prawym przyciskiem myszy kliknij na ikonę „Moje miejsca sieciowe”, znajdującą się na Pulpicie.
6
Kliknij na „Połączenie lokalne” prawym przyciskiem myszy i wybierz opcję „Właściwości”.
7
Dwa razy kliknij na „Protokół internetowy (TCP/IP)”.
8
Wybierz opcję „Użyj następującego adresu IP” i w odpowiednie miejsce wpisz dowolny adres.
9
Naciśnij klawisz „Tab”. „Maska podsieci” powinna automatycznie wypełnić się określonymi liczbami.
10
Kliknij „OK” (dwa razy). Powinieneś zostać przeniesiony do okna „Połączenia sieciowe”.
11
Ponownie kliknij prawym przyciskiem na „Połączenie lokalne” i wybierz „Właściwości”.
12
Przejdź z powrotem do ustawień TCP/IP.
13
Zaznacz opcję „Uzyskaj adres IP automatycznie”.
14
Zatwierdź wszystkie wprowadzone zmiany. Właśnie otrzymałeś nowy adres IP.
15
Windows Vista.
Kliknij „Start”, a następnie „Wszystkie programy”.
16
Z menu „Akcesoria” wybierz „Wiersz poleceń” i „Uruchom jako..”.
17
Wybierz opcję „administrator” i kliknij „OK”.
18
W wierszu poleceń wpisz „ipconfig /release” i naciśnij Enter. Wyłączysz w ten sposób połączenie z Internetem. Żeby je wznowić, wpisz „ipconfig /renew”.
19
Wybierz „Start/Panel sterowania” i otwórz „Centrum sieci i sterowania”. W zależności od ustawień twojego systemu może się okazać, że wcześniej będziesz jeszcze musiał kliknąć „Sieć i Internet”.
20
Z menu po lewej stronie wybierz „Zarządzaj połączeniami sieciowymi”.
21
Kliknij prawym przyciskiem myszy na aktywnym „Połączeniu lokalnym” i wybierz „Właściwości” (ewentualnie kliknij jeszcze „Kontynuuj”).
22
Dwa razy kliknij na „Protokół internetowy wersja 4 (TCP/IPv4)”, a następnie zaznacz „Użyj następującego adresu IP”.
23
Wpisz fałszywe IP, np. 123.123.123.123.
24
Naciśnij klawisz Tab, a sekcja „Maska podsieci” wypełni się określonymi liczbami.
25
Potwierdź zmiany, klikając dwa przyciski „OK”.
26
Prawym przyciskiem myszy kliknij na „Połączenia sieciowe” i wybierz „Właściwości”.
27
Dwa razy kliknij na „Protokół internetowy wersja 4 (TCP/IPv4)”.
28
Wybierz „Uzyskaj adres IP automatycznie” i zatwierdź zmiany klikając dwukrotnie „OK”.
!

Uwaga!
* IP można wprowadzić także ręcznie, ale wiąże się to z ryzykiem utracenia połączenia z Dostawcą Usług Internetowych na skutek konfliktu adresów IP.

Strona 1 z 3

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

bigej123
07.11.2016
hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh