optycznie powiększony pokój

Jak powiększyć pokój?

BazyliaBazylia - specjalista Tipy.pl
W małych pomieszczeniach liczy się każdy szczegół. Zgodnie z tą zasadą istnieje szereg sprytnych „trików”, których zastosowanie pomaga optycznie powiększyć przestrzeń. Mieszkając w małym pokoju możesz czuć się stłamszony i ograniczony. Na szczęście jest kilka sposobów, które mogą temu zaradzić. Opierają się głównie na odpowiednim doborze kolorów, aranżacji mebli i właściwym oświetleniu. Przeczytaj tą poradę, a poznasz wszystkie te sztuczki.
1
Bardzo duże znaczenie dla wyglądu przestrzeni ma kolor. Kolory kremowe i błękitne tworzą iluzję większych, przestronnych pomieszczeń. Jasne kolory sprawią, że twój pokój będzie większy. Malując ściany na takie odcienie sprawisz, że lepiej będą odbijać światło, optycznie powiększając przestrzeń. Ciemne kolory działają dokładnie odwrotnie – sprawiają, że pomieszczenia wydają się mniejsze. Dla optymalnego efektu wybierz ciepłe odcienie niebieskiego i zielonego. Pamiętaj, że jasny pokój nie tylko wydaje się większy – jest też dużo bardziej gościnny. Co więcej, jeśli listwy pokoju pomalujesz na kolor jaśniejszy niż ściany, te wydadzą się nieco cofnięte do tyłu, co optycznie powiększy pokój.
2
Wybieraj meble wielofunkcyjne, np. małe komody lub kufry, które mogą z powodzeniem pełnić rolę stolika do kawy, stolika nocnego i schowka na drobiazgi. Trzymaj się gładkich linii. Kup rozkładany stół i składane krzesła. Kiedy nie będą potrzebne, łatwo złożysz je zyskując dodatkowe miejsce.
3
O ile to możliwe, duże, masywne meble ustawiaj prostopadle do najdłuższych ścian. Dzięki temu zyskasz dużo więcej wolnej przestrzeni na środku pokoju.
4
Wymierz meble tak, by pasowały do rozmiarów pokoju i nie blokowały przejścia. Dodatki i drobne meble blokujące otwartą przestrzeń sprawiają, że pokój wydaje się zagracony. Pomieszczenie wydaje się większe, jeśli widać w nim podłogę. Zbyt duża sofa lub nadmiar mebli, optycznie zmniejszają pokój.
5
Rozważ zakup przynajmniej kilku mebli w kolorze odpowiadającym kolorowi ścian. Nawet duże szafy i regały rozmyją się na tle ścian, zapewniając pomieszczeniu więcej przestrzeni. Charakteru nadaj wnętrzu za pomocą dodatków, odpowiednio rozmieszczonych na półkach.
6
Dobry efekt przynosi ustawianie mebli pod kątem, ponieważ każde małe pomieszczenie jest najdłuższe po przekątnej. Kiedy ustawisz meble po skosie, odciągasz uwagę od krótkich ścian. Co więcej, zyskujesz dodatkową przestrzeń na rupiecie, które możesz teraz schować w kącie, za meblami.
7
Jeśli twoje meble są wysokie, może się wydawać, że sufit znajduje się niżej, niż w rzeczywistości. Zapewnij więc odpowiednią odległość między meblami, a sufitem.
8
Wybieraj krzesła i sofy, które mają odsłonięte nogi i nie obite tapicerką oparcia. Doskonale sprawdzą się również szklane stoliki, ponieważ nie zaburzają one wrażenia „otwartej przestrzeni”. Z łatwością przepuszczają światło, sprawiając, że pokój od razu wydaje się większy.
9
Dla nadania przestrzeni rozmiarów, kluczowe znaczenie ma odpowiednie oświetlenie. Zrób wszystko, by wpuścić do pomieszczenia jak najwięcej naturalnego światła. Jeśli jest to niemożliwe, zastosuj sztuczne oświetlenie. Zaskoczysz się rezultatem.
10
Wykorzystaj potęgę okien, zwłaszcza jeśli roztacza się z nich ładny widok. Podciągnij i upnij firanki, żeby wpuścić do pomieszczenia jak najwięcej światła. Jeśli nie masz szczęścia i widokiem z okna nie ma się co chwalić, umieść w jego pobliżu rośliny wiszące i kwiaty doniczkowe. Również stojące lampy, umieszczone przy oknie, dodadzą pomieszczeniu kolorów i przykują uwagę.
11
Zawsze dbaj o porządek. Nie istnieje druga tak zmniejszająca przestrzeń rzecz, jak bałagan. Wszystkie drobiazgi umieszczaj w pudełkach lub pojemnikach, dbając o to, by pozostawić na środku pokoju otwartą przestrzeń. Pokój zagracony = pokój mały.
12
Nie wieszaj na ścianach dużej ilości zdjęć lub plakatów. Jeden duży obraz wygląda lepiej, niż kilka małych. Zbyt obciążone dekoracjami ściany sprawiają, że pokój wydaje się przepełniony. Wybierz jeden przedmiot, który przykuje uwagę. W kuchni będzie to zapewne stół, w sypialni – łóżko. Pozostałe meble zaaranżuj w ten sposób, by akcentowały ten przedmiot.
13
Odsłoń podłogę. To jeden z najważniejszych elementów nadających wnętrzu głębi. Wyrzuć wszystkie duże dywany. Optycznie pomniejszają one pomieszczenie.
14
Bardzo popularną i sprawdzoną metodą używaną w małych pomieszczeniach są również lustra. Wybierz punkt, na którym chcesz skupić uwagę i umieść lustro tak, by pojawiało się w nim jego odbicie. Doda to wnętrzu głębi. Co więcej, lustra odbijają światło, sprawiając, że pokój będzie się wydawał większy zarówno w dzień, jak i wieczorem. Wybierz także meble z blatem ze szkła lub meble z lustrzanymi frontami.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Styl żeglarski
Lustra w Feng Shui
Aranżacja biura w domu

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Emilka
15.05.2013
Nie lubię tych składanych mebli - kiedy np łóżko chowa się do szafy. Sama nie mam dużego mieszkania, ale jednak wszystko ładnie się do mojej kawalerki zmieściło. Ściany mam jasne, pomalowane na Jaśminową Aleję z Barw natury, to optycznie powiększa pomieszczenie. Meble są tak dobrane żeby każdy kącik mieszkania był wykorzystany. I dzięki dobremu rozplanowaniu wszystko się mieści.
Anna z 4maDesign
20.03.2012
aby powiększyć przestrzeń mieszkania najlepiej mieścić kilka mebli w jednym. W 4maDesign znajdziemy łóżka chowane w szafie z komodą i stołem śniadaniowym, skladane stoliki i całe kuchnie w jednym meblu. Polecam naszą stronę internetową 4maDesign na której znajduje się cała oferta mebli powiększających przestrzeń.