zmiana koła

Jak zmienić koło?

MarkoMarko - specjalista Tipy.pl
4
Odkręcanie śrub
Luzujemy śruby

Przed podniesieniem samochodu należy poluzować śruby w tym kole, w którym złapaliśmy gumę. W tym celu wyciągamy odpowiedni klucz do odkręcania śrub w kole. Poluzowanie ich za pomocą klucza i rąk może okazać się niemożliwe - zwłaszcza dla słabszych pań. Jeśli nie uda nam się ich poluzować ręcznie wówczas stajemy na kluczu jedną nogą i delikatnie podskakujemy zachowując równowagę.

5
Mocujemy lewarek

Punkty, w których należy zamocować lewarek oznaczone są za pomocą specjalnych wgłębień.

6
Podnosimy samochód

Samochód podnosimy na taką wysokość, aby można było wymienić koło. Nie podnosimy go tak wysoko jak się tylko da - może to doprowadzić do utraty stabilności samochodu (może spaść z lewarka i zrobić sobie i nam krzywdę).

7
Odkręcamy śruby

Odkręcając śruby należy zapamiętać miejsce każdej z nich. Śruby powinny później trafić w to samo miejsce. Niedopasowanie gwintu może spowodować samoistne odkręcenie się koła.

« Poprzednia Strona 2 z 3

Powiązane porady

Dziury w drodze
opona letnia
opona letnia

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

Marko
08.07.2011
do pliszek: ok, dzięki. już poprawione.
pliszek
08.07.2011
UWAGA! W punkcie 4 jest błąd. Nie skaczemy po LEWARKU tylko w razie konieczności po KLUCZU.
magdaMa
19.10.2010
Geometrię sprawdza się jar w roku, przed sezonem letnim, nie trzeba po każdej wymianie opon (wymiana nie ma nic wspólnego z geometrią).
Michael.
18.10.2010
A czy po wymianie koła ( naprawionego i wyważonego u wulkanizatora ) nie należy jakoś ustawiać ponownie kół? Geometrii albo czegoś takiego?
Nie chciałbym aby bieżnik się zużył z takiego powodu, albo jechać w trasę ze źle ustawionymi kołami.