reklama poza internetem

Jak promować stronę www poza internetem?
AndzelaAndzela - specjalista Tipy.pl

Promocja strony www poza internetem jest równie istotna, co jej marketing online. Wciąż istnieje mnóstwo klientów, którzy nie wiedzą jak efektywnie korzystać z Internetu. Niektórzy ograniczają swoje poszukiwania wyłącznie do kilku pierwszych wyników zwróconych przez wyszukiwarkę. Inni, ci leniwi, wchodzą na stronę tylko wówczas, gdy natrafią na bezpośredni link do niej. Jeszcze inni nie znają wyszukiwarek i wpisują adres bezpośrednio w pole paska adresu przeglądarki. Żeby trafić do tej ostatniej grupy odbiorców, niezbędna jest promocja strony poza internetem. Kluczem jest tutaj rozpoznawalność adresu URL twojej strony. Im lepiej jest on widoczny dla postronnych obserwatorów, tym większą ma szansę na wygenerowanie ruchu na stronie. Zatem, co możesz zrobić, żeby twoja witryna zaistniała w świecie offline? Przeczytaj tekst poniżej.
1
Dokumenty firmowe.
Dobrym punktem startowym jest sprawdzenie, co można zmienić w obrębie własnej firmy, by promować adres firmowej witryny. Pierwszą rzeczą powinna być odpowiednio dobrana papeteria. Do firmowych dokumentów, prócz nazwy firmy i danych teleadresowych, dołączaj również adres twojej witryny. Nieważne, czy będą to noty służbowe, faksy, faktury, kartki świąteczne, czy wizytówki. Każdy z nich powinien zawierać adres strony www. Wydrukuj go nawet na kopertach! Tylko adresat ma dostęp do treści listu, ale pomyśl – ile osób trzyma w rękach kopertę!
2
Samochody służbowe.
Jak dużo samochodów, vanów i ciężarówek z nadrukowanym logo firmy i numerem telefonu mijasz codziennie w drodze do pracy. Skorzystaj z tego pomysłu i umieść na samochodach firmowych naklejki z adresem twojej strony. Ilekroć auta będą „w drodze”, tysiące ludzi będzie miało okazje przeczytać ten adres, jadąc do pracy, idąc do sklepu, czy nawet wyprowadzając psa. Pamiętaj jednak, by wszystko zrobić w pełni profesjonalnie. Źle zaprojektowana reklama na pojeździe daje złe świadectwo o twojej firmie.
3
Gazety i magazyny.
Są bardzo dobrym medium reklamowym, ponieważ wciąż wiele osób z nich korzysta. Co prawda wielka, kolorowa reklama w gazecie o zasięgu ogólnokrajowym może być bardzo kosztowna, ale przecież możesz zacząć od czegoś niewielkiego. Wykup małą reklamę w lokalnej gazecie, a gdy biznes będzie się rozwijał – zaczniesz sięgać wyżej, do prasy o dużym, ogólnopolskim nakładzie. Warto również określić, w jakiego typu czasopismach reklama jest najbardziej skuteczna. Dobrze „wycelowana” reklama ma większe szansę trafienia do grupy docelowej.
4
Radio.
Ten typ reklamy może być bardzo skuteczny. Stacje radiowe docierają codziennie do milionów słuchaczy. Reklama w nich może być jednak kosztowna. Podobnie jak w przypadku prasy, tutaj też warto zacząć od małej reklamy w regionalnej rozgłośni. Pamiętaj, że koszt, który poniesiesz z tytułu takiej reklamy zależy od ilości wyemitowanych reklam, ich długości i czasu antenowego, w którym reklama będzie emitowana.
5
Telewizja.
Jedną z najdroższych form reklamy jest reklama telewizyjna. Koszt ten związany jest z olbrzymią liczbą odbiorców, zwłaszcza w czasie największej oglądalności. Zazwyczaj tylko wielkie koncerny, dysponujące olbrzymim budżetem, pozwalają sobie na reklamę telewizyjną. Istnieje jednak alternatywa. Reklama w regionalnych sieciach telewizyjnych jest dużo tańsza i może zdziałać wiele dobrego.
6
Gadżety firmowe.
Umieszczanie adresu strony na takich przedmiotach, jak firmowe długopisy, notesy, podkładki pod myszy, kubki i koszulki może być bardzo skutecznym narzędziem reklamowym. Takie gadżety zazwyczaj rozdaje się za darmo, ale ich siła marketingowa jest zdecydowanie warta kosztu poniesionego na ich wyprodukowanie. Warto określić konkretne grupy docelowe korzystające z twojego produktu. Marnotrawstwem pieniędzy jest rozdanie 1000 firmowych koszulek na plaży nudystów. Daj zestaw darmowych długopisów lokalnym przedsiębiorcom, którzy korzystają z twojego produktu/usługi lub rozdaj podkładki pod myszy studentom lokalnej uczelni. Nigdy nie wiesz, na kogo w ten sposób trafisz.
7
Marketing szeptany.
Może mieć zarówno pozytywny, jak i negatywny wpływ. Jedynym sposobem na korzystne jego wykorzystanie jest oferowanie unikalnego produktu lub usługi. Nie kłam, nie oszukuj, nie obiecuj rzeczy, których nie możesz dać. Wszystkie te zabiegi wrócą do ciebie ze zdwojoną siłą. Bądź profesjonalny, uprzejmy i szczery – reszta znajdzie się sama. Jeśli klientowi spodoba się to, co masz mu do zaoferowania, poleci cię sześciu innym. Jeśli natomiast będzie niezadowolony, powie o tym dwudziestu swoim znajomym.
Strona 1 z 3

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Giovanni
05.07.2010
Żeby promować stronę www poza netem trzeba mieć dużo kasy. Jeśli jednak promuje się firmę lokalną to najlepiej chyba promować w radiu lokalnym w godzinach szczytu - jak wszyscy jadą do pracy, siedzą w autach i słuchają radia. Jednak należy brać pod uwagę, że nawet jeśli zaciekawimy słuchaczy to 99% z nich zapomni że chciała wejść na naszą stronę, lub po prostu zapomni jej adresu.