Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Układu Pokarmowego > Jak złagodzić ból brzucha?

Jak złagodzić ból brzucha?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.8/5 (298 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 6 
Bóle brzucha mogą być bardzo niekomfortowe i męczące, zwłaszcza dla dzieci. Nie ma nic gorszego od nasilającego się bólu żołądka, którego nie możesz się pozbyć. Znajdziesz tutaj kilka sposobów, jak w naturalny sposób pozbyć się lub w dużym stopniu złagodzić bóle brzucha. Niektóre z tych trików zostały mi polecone przez przyjaciół i znajomych, którzy potwierdzają ich skuteczność.
1
sposoby na ból brzucha - krok 1

Spróbuj zrobić coś w rodzaju termoforu, który pomoże Ci złagodzić ból. Będziesz potrzebował długiej skarpety. Wypełnij ją w trzech-czwartych ryżem. Zawiąż górną część skarpety sznurówką lub sznurkiem, aby ryż się nie wysypał. Włóż skarpetę z ryżem do mikrofalówki na 1 minutę, lub do momentu aż będzie bardzo ciepła, ale nie gorąca! Tak przygotowaną skarpetę połóż na brzuchu, w miejscu, w którym odczuwasz ból i trzymaj do momentu, aż ryż wystygnie. To powinno pomóc złagodzić ból, ale jeśli ból jest dość silny będziesz musiał kilka razy powtórzyć ten zabieg. Kobiety mogą sobie w ten sposób pomagać w łagodzeniu bóli menstruacyjnych.

2
sposoby na ból brzucha - krok 2

Pij herbatę. Spróbuj zaparzyć sobie miętę lub zwykłą, czarną herbatę i dodaj do niej odrobinę cytryny lub miodu. Herbata ma wspaniały, kojący wpływ na żołądek, zwłaszcza herbata miętowa znana jest ze swoich właściwości łagodzących. Sącz sobie powoli gorącą herbatę i spróbuj wypić ją całą, zanim się schłodzi, a zobaczysz, że złagodzi ból. Pamiętaj, żeby nie słodzić herbaty ani cukrem, ani słodzikiem, gdyż uzyskasz efekt odwrotny do zamierzanego. Bóle, a czasem nawet mdłości, które im towarzyszą mogą się nasilić. Spróbuj wprowadzić miętę lub zwykłą, niesłodzoną herbatę z cytryną lub miodem do swojej regularnej diety, a z czasem zauważysz, że Twoje problemy z bólem żołądka będą zanikały.

3
sposoby na ból brzucha - krok 3

Zjedz jogurt, aby pozbyć się uciążliwego bólu. Jogurty zawierają żywe i aktywne kultury bakterii, których Twój żołądek potrzebuje do prawidłowego funkcjonowania. Kiedy złe bakterie dostaną się do Twojego żołądka lub nabłonka, może się to skończyć jego chorobą – ból będzie nieunikniony. Spożywanie jogurtów pomaga zwalczyć złe bakterie i wspomaga prawidłowe funkcjonowanie układu trawiennego. Jogurt działa również podobnie jak naturalny środek przeczyszczający. Jeżeli odczuwasz mdłości i nie jesteś w stanie zjeść jogurtu, spróbuj zmiksować go z lodem tak, aby powstał napój pitny.

4
sposoby na ból brzucha - krok 4

Ssij cukierki miętowe. Mięta jest doskonałym sposobem na pozbycie się bólu brzucha. Naturalne składniki lecznicze zawarte w mięcie szybko łagodzą wszelkie objawy łagodząc bóle brzucha i mdłości. Dodatkowo, żucie miętowej gumy do żucia pomoże przy mdłościach. Mięta pomoże Ci też złagodzić uczucie pełnego żołądka po zbyt obfitym obiedzie. Pomaga również złagodzić uczucie zgagi po spożyciu pikantnych potraw.

5
sposoby na ból brzucha - krok 5

Pij czystą wodę, aby złagodzić ból brzucha. Woda przepłukuje Twój system pomagając pozbyć się złych bakterii i łagodzi ból brzucha pozbywając się toksyn z Twojego ciała. Woda jest tutaj o wiele bardziej skuteczna niż wszelkiego rodzaju soki, napoje czy napoje izotoniczne, ponieważ nie zawiera sztucznych substancji, które dodatkowo nasilą ból. Wypij przynajmniej dwie pełne szklanki wody, gdy odczuwasz ból. Upewnij się, że woda jest schłodzona. W razie potrzeby wrzuć do niej kilka kostek lodu.

 4.8/5 (298 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (17)

aldega - 2016-12-15
Czy ten sposób z jogurtem działa.
atola - 2016-10-10
Jak boli brzuch, to zawsze dobrym rozwiązaniem jest wzięcie probiotyku, żeby uzupełnić dobre bakterie we florze bakteryjnej, co przywraca jej równowagę. Bardzo często to wystarcza, żeby ból brzucha ustąpił. Tak przynajmniej u mnie się dzieje
piotrvpp4@gmail.com - 2016-05-30
Boli mnie brzuch od roku cały czas mam zatwardzenia lub biegunki
bluem - 2016-01-01
dago888 też znam ten sposób i kilka razy uratował mi dzień. Najczęściej jednak piję zioła albo gorzką czarną herbatę, jeśli zdarzy się zaparcie dodatkowo stosuję dicopeg, nie zdarzyło się żeby to nie pomogło.
dago888 - 2015-12-15
Mam dwa sposoby na niestrawności. pierwszy (może niezbyt wychowawczy) pół łyżeczki pieprzu czarnego zalać 50 g wódki, odstawić na pół godziny, zamieszać i wypić duszkiem (mnie zawsze pomaga, ale uwaga przy długotrwałych bólach można popaść w alkoholizm). Drugi sposób to odgazowana cocacola moim dzieciakom zawsze pomagała.
Nika - 2015-12-01
Lewatywa, mowilas ze brzuch Cię boli 3 dni jeżeli to nie sprawy miesiaczkowe to idź do lekarza i na gastroskopie ja miałam identycznie i się okazało ze mam refluksa żołądka
Kasia Yolo - 2015-11-30
Zrobiłam sobie miętową cherbatę i bakterie na brzuch. Pomaga ♡
Majka - 2015-10-13
Każdy musi mieć swoją dietę - indywidualną, najlepiej zrobić z krwi testy na tzw. nietolerancje pokarmowe i raz na zawsze wykluczyć je z jedzenia - bo tego nie trawisz dlatego zaparcia, bóle i kolki itp.
kasiaosta - 2015-08-06
Najważniejsze to zlikwidować przyczynę bólu, jeśli winne są zaparcia, trzeba zmienić sposób odżywiania się a także spróbować sobie ulżyć stosując dicopeg.
kacperares - 2015-02-27
Dziękuję za tą poradę przed chwilą zrobiłem sobie miętową herbatę i już mniej boli :)
jan - 2014-11-03
najlepiej działa joincik!!!!
majawas - 2013-08-14
Ja zawsze kiedy mnie boli brzuch kładę się na łóżku i odpoczywam z herbatą (najlepiej miętą) i termoforem. Zawsze pomaga.
Gabi - 2013-07-03
z tego co wiem mięta ma raczej właściwości wymiotne i dlatego używa się kropli miętowych na żołądek - aby sprowokować wymioty, jeśli coś "leży" na żołądku.
Gosiaczek - 2012-08-05
Ja polecam gorzkie piwko, zdecydowanie sama stosuję i pomaga .Ja kupuję sobie piwo bezalkoholowe. Naprawdę pomaga ! polecam
Ból - 2012-05-06
zabrałem tabletki nic nie pomaga na ten ból mam go od piątku rano a dziś jest niedziela on jest coraz silniejszy fuk !!!!!!!!!!!!!!
lewatywa - 2012-01-10
ten bol juz sie utrzymuje 3 dzien,nie wiem co robic, jest coraz silniejszy.
sylwunia - 2010-04-20
warto też łyknąć jakiś środek rozkurczowy
 
Twój brzuch wydaje się pełny do granic możliwości? Cierpisz na zgagę, pieczenie w żołądku, odbija ci się niedawno...
Domowe sposoby na niestrawność
Twój brzuch wydaje się pełny do granic możliwości?...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt