ból brzucha

Jak złagodzić ból brzucha?

Gomez - specjalista Tipy.pl
ból brzucha
1 z 6
Bóle brzucha mogą być bardzo niekomfortowe i męczące, zwłaszcza dla dzieci. Nie ma nic gorszego od nasilającego się bólu żołądka, którego nie możesz się pozbyć. Znajdziesz tutaj kilka sposobów, jak w naturalny sposób pozbyć się lub w dużym stopniu złagodzić bóle brzucha. Niektóre z tych trików zostały mi polecone przez przyjaciół i znajomych, którzy potwierdzają ich skuteczność.
1
sposoby na ból brzucha - krok 1

Spróbuj zrobić coś w rodzaju termoforu, który pomoże Ci złagodzić ból. Będziesz potrzebował długiej skarpety. Wypełnij ją w trzech-czwartych ryżem. Zawiąż górną część skarpety sznurówką lub sznurkiem, aby ryż się nie wysypał. Włóż skarpetę z ryżem do mikrofalówki na 1 minutę, lub do momentu aż będzie bardzo ciepła, ale nie gorąca! Tak przygotowaną skarpetę połóż na brzuchu, w miejscu, w którym odczuwasz ból i trzymaj do momentu, aż ryż wystygnie. To powinno pomóc złagodzić ból, ale jeśli ból jest dość silny będziesz musiał kilka razy powtórzyć ten zabieg. Kobiety mogą sobie w ten sposób pomagać w łagodzeniu bóli menstruacyjnych.

2
sposoby na ból brzucha - krok 2

Pij herbatę. Spróbuj zaparzyć sobie miętę lub zwykłą, czarną herbatę i dodaj do niej odrobinę cytryny lub miodu. Herbata ma wspaniały, kojący wpływ na żołądek, zwłaszcza herbata miętowa znana jest ze swoich właściwości łagodzących. Sącz sobie powoli gorącą herbatę i spróbuj wypić ją całą, zanim się schłodzi, a zobaczysz, że złagodzi ból. Pamiętaj, żeby nie słodzić herbaty ani cukrem, ani słodzikiem, gdyż uzyskasz efekt odwrotny do zamierzanego. Bóle, a czasem nawet mdłości, które im towarzyszą mogą się nasilić. Spróbuj wprowadzić miętę lub zwykłą, niesłodzoną herbatę z cytryną lub miodem do swojej regularnej diety, a z czasem zauważysz, że Twoje problemy z bólem żołądka będą zanikały.

3
sposoby na ból brzucha - krok 3

Zjedz jogurt, aby pozbyć się uciążliwego bólu. Jogurty zawierają żywe i aktywne kultury bakterii, których Twój żołądek potrzebuje do prawidłowego funkcjonowania. Kiedy złe bakterie dostaną się do Twojego żołądka lub nabłonka, może się to skończyć jego chorobą – ból będzie nieunikniony. Spożywanie jogurtów pomaga zwalczyć złe bakterie i wspomaga prawidłowe funkcjonowanie układu trawiennego. Jogurt działa również podobnie jak naturalny środek przeczyszczający. Jeżeli odczuwasz mdłości i nie jesteś w stanie zjeść jogurtu, spróbuj zmiksować go z lodem tak, aby powstał napój pitny.

4
sposoby na ból brzucha - krok 4

Ssij cukierki miętowe. Mięta jest doskonałym sposobem na pozbycie się bólu brzucha. Naturalne składniki lecznicze zawarte w mięcie szybko łagodzą wszelkie objawy łagodząc bóle brzucha i mdłości. Dodatkowo, żucie miętowej gumy do żucia pomoże przy mdłościach. Mięta pomoże Ci też złagodzić uczucie pełnego żołądka po zbyt obfitym obiedzie. Pomaga również złagodzić uczucie zgagi po spożyciu pikantnych potraw.

5
sposoby na ból brzucha - krok 5

Pij czystą wodę, aby złagodzić ból brzucha. Woda przepłukuje Twój system pomagając pozbyć się złych bakterii i łagodzi ból brzucha pozbywając się toksyn z Twojego ciała. Woda jest tutaj o wiele bardziej skuteczna niż wszelkiego rodzaju soki, napoje czy napoje izotoniczne, ponieważ nie zawiera sztucznych substancji, które dodatkowo nasilą ból. Wypij przynajmniej dwie pełne szklanki wody, gdy odczuwasz ból. Upewnij się, że woda jest schłodzona. W razie potrzeby wrzuć do niej kilka kostek lodu.

Strona 1 z 6

Powiązane porady

biegunka
grypa żołądkowa
niestrawność

Podobne porady

Komentarze (16)

* Pola wymagane

aldega
15.12.2016
Czy ten sposób z jogurtem działa.
atola
10.10.2016
Jak boli brzuch, to zawsze dobrym rozwiązaniem jest wzięcie probiotyku, żeby uzupełnić dobre bakterie we florze bakteryjnej, co przywraca jej równowagę. Bardzo często to wystarcza, żeby ból brzucha ustąpił. Tak przynajmniej u mnie się dzieje
piotrvpp4@gmail.com
30.05.2016
Boli mnie brzuch od roku cały czas mam zatwardzenia lub biegunki
bluem
01.01.2016
dago888 też znam ten sposób i kilka razy uratował mi dzień. Najczęściej jednak piję zioła albo gorzką czarną herbatę, jeśli zdarzy się zaparcie dodatkowo stosuję dicopeg, nie zdarzyło się żeby to nie pomogło.
dago888
15.12.2015
Mam dwa sposoby na niestrawności. pierwszy (może niezbyt wychowawczy) pół łyżeczki pieprzu czarnego zalać 50 g wódki, odstawić na pół godziny, zamieszać i wypić duszkiem (mnie zawsze pomaga, ale uwaga przy długotrwałych bólach można popaść w alkoholizm). Drugi sposób to odgazowana cocacola moim dzieciakom zawsze pomagała.
Nika
01.12.2015
Lewatywa, mowilas ze brzuch Cię boli 3 dni jeżeli to nie sprawy miesiaczkowe to idź do lekarza i na gastroskopie ja miałam identycznie i się okazało ze mam refluksa żołądka
Kasia Yolo
30.11.2015
Zrobiłam sobie miętową cherbatę i bakterie na brzuch. Pomaga ♡
Majka
13.10.2015
Każdy musi mieć swoją dietę - indywidualną, najlepiej zrobić z krwi testy na tzw. nietolerancje pokarmowe i raz na zawsze wykluczyć je z jedzenia - bo tego nie trawisz dlatego zaparcia, bóle i kolki itp.
kasiaosta
06.08.2015
Najważniejsze to zlikwidować przyczynę bólu, jeśli winne są zaparcia, trzeba zmienić sposób odżywiania się a także spróbować sobie ulżyć stosując dicopeg.
kacperares
27.02.2015
Dziękuję za tą poradę przed chwilą zrobiłem sobie miętową herbatę i już mniej boli :)