odnowiona kuchnia

Jak tanio odnowić kuchnię?

JudytaJudyta - specjalista Tipy.pl
Jak większość rzeczy, tak i moda na wystrój kuchni zmienia się co kilka lat. Niestety cena remontu jest tak duża, że większość z nas nie może sobie pozwolić na zmianę wystroju wraz ze zmianą mody. Chociaż nie ma sposobu, by całkowicie przekształcić kuchnię nie wydając góry pieniędzy, jednak możesz jej nadać świeżości i modny wygląd inwestując niewiele. Nie musisz wyrzucać wszystkich rzeczy, wystarczy, że zmienisz jedną, dwie lub dodasz coś nowego, a twoja kuchnia będzie wyglądała zupełnie inaczej. Poniżej znajdziesz wskazówki jak niedrogo odnowić kuchnię.
P

* Farba
* Uchwyty do szafek
* Oświetlenie kuchenne
* Bateria kuchenna
* Linoleum

1

Kolor farby. Kolor, który był stylowy kilka lat temu, dziś zapewne jest już niemodny. Ponadto po dłuższym czasie użytkowania pojawiły się na nim zabrudzenia i ślady, do których pewnie się przyzwyczaiłeś, ale które sprawiają, że kuchnia wydaje się stara. Pomalowanie ścian na nowy, jasny i modny kolor to najprostszy i stosunkowo tani sposób, by odświeżyć to wnętrze. W zależności od tego, jakie masz szafki, możesz rozważyć pomalowanie także ich.

2

Zainstaluj do szafek nowe okucia. Podobnie jak kolor farby także okucia mogą wychodzić z mody. Klamki i uchwyty dostępne są w większości sklepów remontowo-budowlanych i w niektórych sklepach meblowych. Ich wymiana jest bardzo prosta, a twoje szafki zyskają zupełnie nowy wygląd.

3

Zastanów się nad oświetleniem. Jeżeli w twojej kuchni nadal królują świetlówki, nie dziw się, że wygląda ona niemodnie. Nowoczesne, stylowe oświetlenie kuchenne łatwo można podłączyć do istniejących już przewodów. Odświeży ono wygląd całej kuchni i jednocześnie sprawi, że będzie znacznie jaśniejsza, niż do tej pory. Nowoczesny wygląd możesz także uzyskać poprzez montaż oświetlenia pod wiszącymi szafkami.

4

Zmień baterię przy kuchennym zlewie. Z pewnością nowa bateria sprawi, że umywalka będzie wyglądać znacznie lepiej. Jeżeli nie chcesz samodzielnie zmieniać baterii, wezwij fachowca, taka usługa nie powinna być droga.

5

Zmiana podłogi nie jest czymś, co każdy z nas umie zrobić samodzielnie. Jednak jeżeli twoja podłoga jeszcze całkiem dobrze funkcjonuje, możesz położyć na nią linoleum z modnym obecnie wzorem. Taka zmiana będzie prosta do wykonania i stosunkowo niedroga.

6

Zakończ odnawianie kuchni wieszając nowe obrazki lub wstawiając nowe rośliny (np. zioła). Każdy z tych elementów stanowi świetne wykończenie odświeżonego pomieszczenia.

?

Wskazówki
* W sklepach remontowych dostępne jest oświetlenie do szafek kuchennych zasilane na baterie. Dzięki niemu nie musisz martwić się o nowe kable w starej kuchni.
* Nie sugeruj się kolorami farb na opakowaniach, bo możesz być rozczarowany efektem, jaki zobaczysz u siebie w mieszkaniu. Poproś w sklepie o próbki kolorów i sprawdź jak będą się one prezentowały w świetle, które, na co dzień panuje w twojej kuchni.
* Odwiedź sklepy, do których nigdy nie chodzisz. Może się okazać, że znajdziesz w nich rzeczy, o których istnieniu nawet nie wiedziałeś.
* Jeżeli chcesz wynająć fachowca do remontu, sprawdź najpierw jego referencje.

Powiązane porady

decoupage z serwetek
mały pokój
szary kolor we wnętrzach

Podobne porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

topielica
08.08.2014
Zmiana koloru ścian ,firanek w oknach na nowsze ciekawsze lub zrezygnowanie z nich i zastąpienie roletami czy też ozdobami w oknach które rozjaśnią i odkryją urok i kuchni i okna ,lampy czy zamiana drobiazgów kuchennych na inne i już kuchnia wygląda inaczej.Nawet postawienie kwiatka którego wcześniej nie było też dodaje uroku i zmienia.
BlankaZawadzka
16.07.2014
Myślę, że ciekawym sposobem jest dodanie fototapety:)
Ja w swojej kuchni tak zrobiłam.
Na pictory.pl mają świetne propozycje. Duży wybór. Polecam!:D
grazyna2
15.04.2013
Wystarczy nowe doniczki wstawić albo nową półkę czy nową ceratę na stole położyć . Nowoczesna firanka też dużo daje- zmienia całkiem kuchnie
pisze.szybko
05.11.2012
Czasami wystarczy zmienić blat na przykładowo bardziej intensywny kolor i efekt jest naprawdę świetny. Można zainwestować także w dodatki, co także będzie tanim kosztem.
jacacaj
04.04.2011
Najlepiej poszukać inspiracji w internecie. Np na : http://www.housetohome.co.uk/modern-kitchen-pictures
MadziaSz
23.07.2010
Fronty najlepiej jest obkleić nową okleiną. Farba nie wygląda już tak fajnie.