styl japoński

Jak urządzić pokój w stylu japońskim?
Berna - specjalista Tipy.pl

Podczas urządzania pokoju w stylu japońskim nie zapomnij dodać charakterystycznych elementów wschodniego świata. Zapoznaj się z kultura japońską. Równowaga we wszechświecie jest najistotniejszym elementem tego stylu. Pamiętaj o tym podczas urządzania pokoju. W poniższym artykule dowiesz się jak wykorzystać kolory, teksturę i główne elementy pomieszczenia, by urządzić wnętrze w stylu japońskim.
1

Inne spojrzenie na kolory. Czerń i biel to kolory, które rzadko wykorzystujemy do wystroju wnętrza, podczas gdy w sztuce orientalnej stanowią one bardzo istotny element. Czarne wnętrza stają się bardzo wyraźne po dodaniu odpowiednich form i dopasowaniu struktur geometrycznych.

2

Najczęstsze kolory wnętrz to biały i neutralne beże, które czerpią swoje źródło z natury. Czerń nie gryzie się z tymi kolorami, ale rzadko używa się jej w celu nadania pomieszczeniom kolorystycznej równowagi. Wszystko powinno znajdować się w harmonii. Pomyśl o specjalnym japońskim parawanie, który wykonany jest z delikatnej ryżowej fizeliny i czarnych, kontrastujących ramek.

3
Podczas wyboru koloru nie pozwól, aby zaburzył on architekturę pomieszczenia. Neutralne kolory oznaczają porządek, który już wkrótce sama odkryjesz. Powinny one znajdować się u podstaw całego planu wykończenia wnętrza w stylu japońskim.
4
Jeśli do dekoracji używasz elementów w żywych kolorach, pamiętaj, by nie łączyć ich ze sobą. Kolory te stosowane są do wyróżnienia danego obiektu, bądź elementu architektury. Powinny one znajdować się w odosobnieniu i stanowić punkty odniesienia.
5
Pojedynczy pęd bambusa lub kolumna pomalowane czerwonym lakierem będą zdecydowanym i mocnym akcentem w twoim domu. Jednak powtarzanie japońskiego stylu w całym pokoju sprawi, że utraci on charakter.
6

Podobnie jak w przypadku kolorów, wybór odpowiednich materiałów i tekstury jest niezbędny do osiągnięcia spokoju, równowagi i porządku. Trzymaj się zasady Ying i Yang, która dotyczy równowagi przeciwieństw. Cedrowe drewno z dużymi zwojami będzie idealnie pasowało do lakierowanego świecącego pudełka. Podłogi wykonane z twardego bambusa otocz pojedynczymi płytkami z kamienia. Na wiklinowych meblach połóż miękkie, jedwabiście gładkie poduszki. Dąż do prostoty. Nic złożonego.

7
Zwróć uwagę na teksturę przedmiotów. Na ścianie powieś matę wykonaną z naturalnych włókien. Jej szorstka powierzchnia będzie kontrastować z teksturą ściany. Mata ta nie będzie stanowiła tylko wiszącego akcentu, który często możemy zaobserwować w tradycyjnym wystroju pokoju. Jest ona integralną częścią poszukiwania równowagi.
8

Podstawową zasadą projektowania wnętrza w stylu japońskim jest zachowanie prostoty i płynności. Meble i przedmioty powinny być ustawione według zasady płynności. Zazwyczaj podczas aranżacji wnętrz w stylu japońskim ustawiamy wszystko na obwodzie pomieszczenia, pozostawiając na środku wolne miejsce. Jednak w stylu tym ważne jest także stworzenie punktu odniesienia jak najbliżej środka, który nieco blokowałby swobodny przepływ światła i energii.

9

Głównym tematem w pokoju może być grupa mebli rozmieszczonych w celu ułatwienia rozmowy, a także suchy ogród żwirowy, kominek lub mała kapliczka. Zawsze pamiętaj o tym, że równowaga nie może być osiągnięta, jeśli panuje bałagan. Utrzymanie linii i punktów odniesienia jest więc niezbędne.

10

Ściany są częścią wystroju. Nie wieszaj na nich zbyt wiele elementów. Utrudni to przepływ energii. Zamiast tego w jednym kluczowym miejscu zawieś pojedyncze dzieło sztuki.

11

Japoński styl nie lubi zbytniej przesady – mniej znaczy w tym przypadku więcej. Nie bój się pozostawiać pustej przestrzeni, to jest element stylu japońskiego. Nie musisz inwestować w wyposażenie wnętrza. Zadbaj o małą ilość akcesoriów. Dużo rzeczy powinno być wielofunkcyjnych. Specjalna japońska mata jest tego dobrym przykładem. Zwinięta może stanowić element dekoracyjny, ale możesz wykorzystać ją również do siedzenia lub jako podkładkę pod nogi. Po rozwinięciu posłuży ci do ćwiczeń. Ponadto mata ta idealnie nadaje się na popołudniową drzemkę.

12

Kluczem do wykończenia każdego wnętrza w stylu japońskim jest oryginalna japońska porcelana. Jeśli posiadasz ograniczony budżet, zaoszczędź na ilości, a nie na jakości. Oryginalna porcelana będzie idealnie współgrać z całością.

13

Postaraj się zrozumieć zasadę minimalizmu, czasami mniej może oznaczać więcej. Przepych i przesada nie są wskazane w stylu japońskim. Stwórz harmonię w swoim pokoju, a zawsze odnajdziesz w nim spokój i porządek.

Strona 1 z 3

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane