styl orientalny

Jak urządzić pokój w stylu orientalnym?
Berna - specjalista Tipy.pl

W ostatnich latach Azjatycki styl dekoracji wnętrz bardzo zyskał na popularności. Używając do dekoracji orientalnych elementów możemy sprawić, że pokój stanie się bardziej spokojny i zrównoważony. Orientalny wystrój łączy prostotę z elegancją, bez rezygnacji z komfortu. W Azji bardzo często miesza się ten styl ze stylem zachodnim. Różne style azjatyckie, taki jak chiński, czy japoński, mogą być stosowane razem. Możesz użyć tych stylów do stworzenia tradycyjnego bądź nowoczesnego pokoju, który przyczyni się do wprowadzenia do twojego domu spokoju i równowagi.
1

Wyeliminuj nieporządek. Orientalne style deklaracyjne opierają się głownie na minimalizmie. Zanim rozpoczniesz urządzanie pokoju w stylu azjatyckim, wynieś z niego wszystkie przedmioty, których nie potrzebujesz i których nigdy nie używałaś. Zdecyduj, które z tych przedmiotów chcesz zachować, a resztę sprzedaj lub oddaj na cele charytatywne.

2

Wyeliminuj niepotrzebne meble. Rozważ zastąpienie dotychczasowych mebli stylowymi meblami chińskimi, bądź japońskimi. Spróbuj zastąpić krzesła poduszkami ustawionymi na podłodze. Jeśli pokój ten jest jednocześnie sypialnią, pomyśl o zastąpieniu łóżka japońską matą.

3

Użyj koloru. Jeśli chcesz urządzić swój pokój w stylu chińskim, jako koloru podstawowego użyj czerwonego. Jeśli wybierzesz styl japoński, wybierz neutralne barwy, takie jak brąz, beż czy szary.

4

Wprowadź do wnętrza nieco przyrody. Udekoruj wnętrze orientalnymi pędami bambusa lub drzewkami bonsai. Wykorzystaj naturalne kamienie jako dekorację stołu, biurka czy komody.

5

Również na podłodze powinien znaleźć się orientalny akcent. Do dekoracji pokoju wykorzystaj chiński dywan z kwiatowym wzorem wykonany z wełny. Jeśli wolisz styl japoński, połóż na podłogę matę tatami. Jeśli chcesz stworzyć mocny orientalny akcent, zastąp dywan podłogą z twardego drewna lub kamienia naturalnego.

6

Dodaj azjatyckie akcesoria. Na oknach zawieś bambusowe rolety. W pustym kącie pokoju postaw orientalny parawan, a klasyczne drzwi zastąp drzwiami przesuwanymi. Połóż wazę lub porcelanową miseczkę ozdobioną tradycyjnymi chińskimi wzorami, takimi jak smoki, ryby i żurawie. Aby stworzyć japoński klimat, poszukaj wazy z niebieskimi i białymi wzorami.

7

Dodaj orientalne oświetlenie. Poszukaj lampionów wykonanych z papieru ryżowego lub lamp z podstawą z naturalnego drewna lub kamienia. Pomyśl również o umieszczeniu na lampach papierowych abażurów. Upewnij się, że przeprowadzone zabiegi przynoszą odpowiednią ilość światła.

8

Dodaj nieco azjatyckiej sztuki do swojego pokoju. Rozważ wykonanie azjatyckiego krajobrazu na ścianie bądź drzwiach. Na ścianie powieś kilka oryginalnych orientalnych obrazów lub jedwabnych mat. Poszukaj tradycyjnych azjatyckich dzieł sztuki, które zawierają takie elementy jak bambus, kwiaty wiśni i kaligrafię.

?

Wskazówki
* Uważaj, by nie przesadzić z żadnym z elementów orientalnego wystroju.
* Upewnij się, że wszystko tworzy jedną całość i łączy się w harmonii.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane