rozmowa o seksie

Rozmowa z dzieckiem o sexie
JudytaJudyta - specjalista Tipy.pl

4

Nie lekceważ zdania Twojego dziecka. To ma być rozmowa, nie wykład. Wysłuchaj więc bardzo uważnie co Twoje dziecko ma Ci do powiedzenia. Spróbuj postawić się w sytuacji Twojego dziecka. Jemu też może być ciężko poruszać ten temat z Tobą. Nie strasz swojego nastolatka, ale go uświadamiaj.

5

Nie zapominaj o stronie emocjonalnej. Twój nastolatek potrzebuje rzeczowych informacji. Jasnego, przejrzystego przekazu. Pamiętaj, żeby poruszyć temat emocji, jako, że seks jest bardzo silnie powiązany z emocjami. Mów o uczuciach, etyce i odpowiedzialności w kontekście wiary, którą wyznajecie.

6

Zachęcaj dziecko do rozmowy. Niech Twoje dziecko wie, że w każdej chwili jesteś gotowy do rozmowy i że nie ma w tym nic złego. Niech wie, że odpowiesz na pytania i rozwiejesz wątpliwości. Powiedz dziecku, że cieszysz się, że przyszło z tym problemem właśnie do Ciebie. Zapewnij, że zawsze może się do Ciebie zwracać po radę.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Monalisa
05.07.2010
Hahaha jeszcze dobrym pytaniem małolatów jest "czy można zajść w ciążę przez połknięcie spermy" albo "czy mozna zajsc w ciaze bez stosunku"? - często na forach się takie widzi :). No widać jak rodzice uczą swoje dzieci. A potem są dziadkami w wieku 35 lat :).
Igga
05.07.2010
myślę że trzeba z dziećmi na ten temat rozmawiać nawet jeśli na początku są zażenowane. W szkole się niczego nie nauczą. Potem mają kilkanaście lat, zaczynają uprawiać seks i wypisują na necie bzdury typu "koleżanka zaszła w ciążę podczas kąpieli w basenie", pytają "czy można zajść w ciążę przez majtki" lub co gorsze "przez pocałunek" albo bawią się w jakieś "słoneczka" i są w szoku że są w ciąży. Lepiej uświadamiać dziecko póki nie jest za późno (niech się nie wydaje mamom że 13 letnia córka jest jeszcze dzieckiem i za wcześnie na takie rozmowy - ile to 13 latek jest w ciąży!).