pozowanie

Jak pozować do sesji?

LejdiGaga - specjalista Tipy.pl
Oszałamiający wygląd to jedno, ale modelki nie zarabiają po prostu siedząc i dobrze wyglądając. O ich sukcesie decyduje umiejętność pozowania i dawanie fotografom możliwości do wykonania interesujących i atrakcyjnych zdjęć. Zatem jeśli chcesz zwiększyć swoje szanse na zostanie modelką lub chcesz być bardziej fotogeniczna, przeczytaj poniższe wskazówki.
1

Zbadaj grunt. Spójrz na kolorowe czasopisma i broszury reklamowe nieco krytycznym okiem. Zanotuj, w jaki sposób modelka pozowała – co zrobiła z rękoma, nogami, głową, oczami i ustami. Jakie emocje chciała przez to wyrazić?

2

Odpowiednie oddychanie. Czasami, gdy koncentrujemy się na czymś lub jesteśmy zdenerwowani, dramatycznie przyśpieszamy, bądź spowalniamy nasz oddech. Może się wówczas zdarzyć, że podczas robienia zdjęcia wstrzymamy oddech – a to nie wygląda najlepiej. Zawsze bądź świadoma swojego oddechu, utrzymuj go w normalnym tempie. Bądź zrelaksowana.

3

Lekko przygarbiona postawa. Z pewnością kilka razy będziesz musiała się wyprostować i odchylić swoje ramiona do tyłu, ale generalnie trochę niedbała postawa sprawia, że wyglądamy naturalnie i swobodnie. Nie oznacza to, że musisz przesadnie się garbić (choć niektóre sesje zdjęciowe będą od ciebie tego wymagały). Jeśli stoisz, rozłóż swój ciężar ciała na nogach nierównomiernie, a noga, na którą nacisk jest mniejszy naturalnie się odchyli. Będziesz wyglądać wówczas bardziej naturalnie. Nie garb się jednak za bardzo, sprawia to, że twój brzuch wydaje się większy.

4

Bądź asymetryczna. Aby uzyskać bardziej interesujące zdjęcia, upewnij się, że możesz robić coś innego każdą stroną swojego ciała. Możesz ułożyć swoje kończyny pod różnym kątem oraz przechylić głowę na bok lub wyglądać jak marionetka. Bycie asymetryczną jest bardzo proste – wystarczy oprzeć ręce na biodrach, upewniając się jednocześnie, że ramiona znajdują się na innej wysokości i zgiąć jedną nogę dużo bardziej, niż drugą.

5
Trzymaj swój nos jak najdalej od aparatu. Czasem patrząc prosto w obiektyw możesz uzyskać całkiem niezłe zdjęcie. Jednak generalnie lepiej jest patrzeć w obiektyw pod pewnym kątem. Przechyl swój nos trochę w górę lub w dół, odrobinę w lewo lub w prawo, ale zawsze skieruj swoje spojrzenie wprost w obiektyw.
- Dowiedz się, pod jakim kątem twoja twarz wygląda najlepiej. Być może masz interesującą linię szczęki? Przechyl swoja głowę do góry, a potem lekko na bok. Eksperymentuj przed lustrem lub z własnym aparatem, aby zobaczyć pod jakim kątem uzyskasz najbardziej interesujące zdjęcia swojej twarzy.
- Dowiedz się skąd pada światło. Pamiętaj, że światło rzuca cień, a nawet najmniejszy cień wpłynie na wygląd twojej twarzy. Jeśli światło pada z góry, pochylenie nosa w dół może spowodować, że łuk brwiowy będzie rzucać cień na oczy i będziesz wyglądać znacznie groźniej, niż w rzeczywistości. Jeśli taka jest koncepcja zdjęcia, efekt będzie doskonały, jeśli jednak chcesz wyglądać przyjaźnie, wypróbuj inne oświetlenie.
6

Praktyka. Kup aparat cyfrowy, postaw go na statywie i zrób sobie tysiąc zdjęć. Oglądanie własnych zdjęć na komputerze nic nie kosztuje, a zyskujesz inne spojrzenie na własną osobę. Powinnaś wiedzieć, które pozy są dla ciebie korzystne, a które nie. Dowiedz się, które z nich są najlepsze Podczas zaznajamiania się z najkorzystniejszymi dla ciebie pozami, wypróbuj różne stroje. Niektóre pozy współgrają z prostą linią eleganckiego kostiumu, inne doskonale wyglądają połączeniu z sukniami. Poćwicz z różnymi rekwizytami (np. z krzesłem) lub weź do ręki jakiś przedmiot (może to być waza, piłka plażowa, nieważne co – bądź kreatywna).

7

Słuchaj rad fotografa. Dobry fotograf przedstawi ci swoją opinie i szczerze powie, co powinnaś robić, by jak najlepiej wypaść na zdjęciu. Współpracuj z nim i bądź wdzięczna. Nie denerwuj się, będziesz spięta i wyjdziesz sztywno. Przyjmując każdą pozę bądź zrelaksowana i miej kontakt z obiektywem.

?

Wskazówki
* Wizualizacja może pomóc uchwycić emocje, które potrzebne są do zdjęcia. Jeśli fotograf potrzebuje melancholijnego zdjęcia, możesz wyobrazić sobie rozmarzoną postać z filmu i zacząć ja udawać. Dzięki temu być może w lepszy sposób będziesz w stanie wyrazić emocje.
* Uśmiech. Jednym z najbardziej znaczących ulepszeń, które możesz wprowadzić do każdego zdjęcia i sprawić, że z dobrego zdjęcia wyjdzie wspaniałe, jest uśmiech. Oczywiście musisz dostosować się do wymagań fotografa i rodzaju zdjęcia, jakie chce uzyskać. Jednakże, jeśli chcesz tylko ulepszyć swój portret, uśmiech jest jak najbardziej wskazany.
* Mistrzyni idealnego uśmiechu. Nie ma uniwersalnego sposobu na to, jak stworzyć idealny uśmiech, ale większość dobrych modelek wie, jak to zrobić w sposób naturalny. Jest to uśmiech, który znajduje się dokładnie pomiędzy twoim największym uśmiechem, a ustami bez uśmiechu. Usta są lekko rozchylone i widoczne są tylko górne zęby. Uśmiech ten uważany jest za łagodny. Będziesz wyglądał na zrelaksowanego i szczęśliwego. Jeśli uśmiechasz się tak, że widać twoje górne i dolne dziąsła, to zdecydowanie zbyt wiele. Ogólnie uśmiech podnosi twoje policzki i może zmniejszyć oczy. Staraj się więc zrelaksować swoje oczy, powinny być one otwarte, a białka dobrze widoczne. To może wymagać od ciebie wielu godzin ćwiczeń przed lustrem, odizoluj różne grupy mięśni, a przekonasz się, że naprawdę było warto. Oczywiście nie na wszystkich zdjęciach uśmiech jest wymagany, ale jeśli chcesz poprawić swoje zdjęcie, uśmiechnij się.
* Upewnij się, że żadna z kończyn nie jest skierowana wprost do obiektywu. Perspektywa spowoduje jej zniekształcenie. Pomyśl o swoich liniach ciała, żadna z nich nie powinna być skierowana wprost na obiektyw aparatu.

Strona 1 z 3

Powiązane porady

niebo nocą
Zdjęcie w ruchu
Adriana Lima

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

czzcfsdfase
26.03.2012
statyw normalny koszt 100 zł , porządniejszy 500 zł
moniczka28
24.04.2011
fajne...ale zamiast statywu można użyć deski do prasowania!!! co o tym sądzicie? bo ja uważam że nie warto wywalać kupy szmalu na statyw jeśli można posłużyć się domowymi sprzętami...