zrzut pulpitu

Jak zrobić zdjęcie pulpitu?

Joseph - specjalista Tipy.pl
Umiejętność zrobienia zrzutu ekranu może być bardzo pomocna. Jeśli pojawi się jakikolwiek problem z komputerem, zawsze możesz zrobić zdjęcie pulpitu i przesłać je specjalistom, którzy szybciej pomogą ci usunąć usterkę. Robienie zrzutów ekranu to także dobra zabawa. Mając zdjęcie pulpitu możesz zrobić kawał swoim rodzicom bądź przyjaciołom, ustawiając „pulpit widmo”.
1
W systemie Windows XP.

Naciśnij przycisk „Print Screen”.

2
Otwórz program Microsoft Paint. Aby to zrobić kliknij w przycisk Start > Wszystkie programy > Akcesoria > Paint. Otworzy się nowe okno i kliknij wewnątrz białej części
3
Przejdź do menu "Edycja" i kliknij w polecenie "Wklej". Możesz również nacisnąć i przytrzymać jednocześnie klawisze „Ctrl” i „V”. Teraz w razie potrzeby możesz przyciąć zdjęcie.
4
Przejdź do menu "Plik" i wybierz opcję „Zapisz jako…” Pojawi się nowe okno, w okienku „Zapisz jako typ” wybierz opcję PNG lub JPG. Wpisz nazwę swojego obrazu. Wybierz miejsce do zapisania, jak Pulpit, czy wybrany dysk i kliknij „Zapisz”.
5
Teraz masz swój własny zrzut ekranu. Jeśli chcesz komuś wysłać ten obraz, wystarczy załączyć go w mailu. Możesz również przesłać go do Internetu.
6
W systemie Windows Vista.

W systemie Windows Vista (z wyjątkiem Home Basic) jest narzędzie o nazwie „Wycinanie”. Aby z niego skorzystać, kliknij w menu "Start", wybierz opcję wycinanie i kliknij "Enter" (najnowsza wersja pokazuje wyniki wyszukiwania w trakcie wpisywania każdej literki).

7
Kliknij na „Narzędzie wycinania”.
8
„Narzędzie wycinania” otworzy się i na ekranie pojawi się nowe białe okno. Kliknij w menu „Nowy” w celu rozwinięcia listy. Możesz wybrać opcję „Wycinek dowolny”, „Wycinek Prostokątny”, „Wycinek okna” lub „Wycinek pełnoekranowy”.
9
W trybie "Wycinek dowolny" obrysuj obiekt, którego zrzut chcesz zrobić. W trybie "Wycinek Prostokątny" przeciągnij kursor po ekranie tworząc prostokąt o dowolnych wymiarach. W trybie "Wycinek okna" zaznacz okno, które chcesz przechwycić. W trybie pełnoekranowym wystarczy wybrać tę opcję z rozwiniętego paska menu.
10
Wycięty obraz jest następnie otwierany w osobnym oknie i jednocześnie kopiowany do schowka Windows do wykorzystania w innych aplikacjach.
11
W systemie Windows 7

System Windows 7 wyposażony jest w niewielki program o nazwie Wycinanie. Możesz go uruchomić klikając w menu Start > Wszystkie programy > Akcesoria.

12
Narzędzie to pozwala na zrobienie zrzutów całego ekranu, wybranego okna lub też wybranych elementów. Wszystko zależy od użytkownika.
?

Wskazówki
* Jeśli chcesz skopiować tylko ekran okna aktywnego – tego, które znajduje się na wierzchu – wystarczy wcisnąć kombinację klawiszy Alt + Print Scr. Przytrzymaj klawisz Alt, a następnie Print Scr.
* Najszybszą metodą dostępu do programu Paint jest wciśnięcie na klawiaturze jednocześnie klawisza Windows (zazwyczaj znajduje się między klawiszami Ctrl i Alt) i klawisza R. Pojawi się okno, w którym należy wpisać hasło "mspaint" i nacisnąć Enter.
* W wielu laptopach, aby zaoszczędzić miejsca na klawiaturze, przycisk "PtSc" służący do robienia zrzutów, ma drugorzędną funkcję. Aby zrobić zrzut ekranu wystarczy wcisnąć klawisz Fn (zazwyczaj znajduje się w dolnym rzędzie), przytrzymać go i jednocześnie nacisnąć "PtSc".
* W zależności od posiadanej wersji systemu Windows, Paint pozwala zapisać zrzut ekranu w różnych formatach
- BMP jest to opcja domyślna (format bezstratnej kompresji)
- PNG – kompresja bezstratna
- JPEG jest kompresją stratną, format umożliwiający dalszą obróbkę zdjęć. W tym przypadku możliwa jest zmiana rozmiaru pliku. Rozmiar pliku jest większy niż PNG czy GIF, ale obraz jest gorszej jakości.
- GIF jest odpowiedni dla aplikacji Windows z ograniczoną liczbą kolorów.
* Jeśli planujesz wrzucić zrzut ekranu na stronę internetową, upewnij się, że nie przekracza on największej dopuszczanej wielkości.
* Możliwe jest również zatrzymanie filmu w Internecie i zrobienie zrzutu. W ten sposób możesz zrobić zdjęcie video ze stron takich jak np. YouTube.
- Aby uzyskać lepszy efekt, odtwórz film na całym ekranie i w najlepszej jakości. Film zatrzymaj w miejscu, w którym tylko chcesz.
- Ta metoda może nie działać w przypadku najnowszych gier wideo i najnowszej wersji Windows Media Player.
* Istnieje wiele programów, które mogą ułatwić ci zrobienie zdjęć pulpitu. Poszukaj w Internecie, niektóre z nich można pobrać w wersji darmowej.
* Zrzuty ekranu zapisane w niektórych formatach (np. mapa bitowa) mogą mieć bardzo duże rozmiary.
* Pamiętaj, by odpowiednio przyciąć i zmniejszyć rozmiar pliku przed wysłaniem do innych osób. Otrzymanie zbyt dużego pliku, którego nie możemy otworzyć może być bardzo denerwujące.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

pamięć wirtualna - ustawienia
tryb awaryjny
euro

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Fantastic
06.07.2015
Tyle pisania.. ja to nie potrzebnie szukałam, ponieważ szukałam gry co można by zrobić sobie zdjęcie i zapisać na kom. jest 1 taka gra, ale tam nie można wstawić tytułu..
Martt
04.07.2011
od dłuższego czasu szukałam takiej porady. Dzięki :)