dziecko nie chce jeść

Jak zachęcić dziecko do jedzenia?

JanisJanis - specjalista Tipy.pl
Nasze pociechy, jakkolwiek by nie były słodkie i kochane, potrafią czasem wybrzydzać doprowadzając nas tym do białej gorączki. Dziecko samo nie zrozumie, że jego organizm potrzebuje regularnych posiłków, które dostarczą mu siły i energii. Poniżej znajdziesz 13 rad, jak zachęcić malucha do jedzenia.
1

Przygotuj to samo dla siebie i dla dziecka. Dużo szybciej zachęcisz dziecko do zjedzenia posiłku, jeśli pokażesz mu, że Ty też ten posiłek jesz. Niejadek będzie chciał Cię kopiować, więc widząc Ciebie zachwycającą się jedzeniem, też będzie chciał spróbować. Powtarzaj przy tym, że jest to bardzo smaczne i zdrowe.

2

Zrób zupkę. Zupy są bardzo dobrym sposobem dostarczenia Twojemu dziecku różnorodnych składników w jednej miseczce. Możesz w ten sposób „przemycić” różne produkty, jak na przykład groszek. Po prostu dodaj je do zupki i zmiksuj. Dziecko nie będzie tak naprawdę wiedziało co jest w zupie.

3

Nie bój się karmić swojego dziecka serem. Możesz go wprowadzić do diety dziecka jak już będzie na tyle duże, żeby powoli rezygnować z warzywnych zupek-papek.

4

Pamiętaj o pełnowartościowych jogurtach. Dzieci powinny często jeść jogurty przynajmniej do 3 roku życia. Jogurty z niską zawartością tłuszczu mogą zawierać dużo cukrów, więc wybieraj je starannie i dokładnie czytaj informacje na opakowaniu.

5

Jedz ze swoim dzieckiem. Dziecko jest wspaniałym naśladowcą. Będzie chciało robić te same rzeczy co Ty, również jeść te same produkty. Więc pokaż dziecku, że nie karmisz go czymś, czego sama nie tkniesz. Jeśli widzisz, że Twoja pociecha nie chce jeść ze swojej miseczki lub kubeczka, a chętnie je z Twojego talerza, następnym razem jedzcie razem z jednego talerza. Pozwól na naśladownictwo. Zaangażuj swoje dziecko w zakupy spożywcze. Niech widzi co kupujesz. Pomoże to również rozwinąć wiedzę dziecka na temat różnych składników i produktów. Pozwól mu brać udział w przygotowywaniu posiłków.

6

Kup blender. Ułatwi Ci on przygotowywanie posiłków. Będzie pomocny jeśli będziesz chciała zrobić puree i zaoszczędzi Ci on mnóstwo czasu.

7

Większość składników odżywczych w owocach znajduje się tuż pod skórką. Więc nie obieraj ich zbyt grubo. Jeśli możesz zastąp obieranie skrobaniem.

8

Myj dokładnie owoce i warzywa. Zanim podasz swojemu dziecku do zjedzenia jabłko, upewnij się, że jest ono dobrze umyte. Zwracaj również dziecku uwagę, aby przed posiłkiem myło rączki.

9
Kupuj jajka z zaufanych źródeł. Miej pewność, że są opatrzone znakiem jakości.
10

Nie poddawaj się! Trochę czasu musi minąć zanim Twój maluch przyzwyczai się do nowych produktów i smaków. Jeśli chodzi o mięso, próbuj często przemycać je w różnych potrawach i formach. W ten sposób szybciej zachęcisz malucha do polubienia mięsa.

11

Pilnuj, aby Twoje dziecko piło dużo wody. Podawaj dziecku soczki, napoje, herbatki, jak również czystą wodę. Organizm malucha bardzo tego potrzebuje.

12

Poczekaj chwilkę z myciem ząbków. Nie myj ich dziecku bezpośrednio po wypiciu soczku, czy zjedzeniu zupki. Poziom kwasów i cukru w jamie ustnej jest wtedy największy, więc ingerencja szczoteczki przyczyni się do uszkodzenia szkliwa.

13
Sama się dobrze odżywiaj. Dbaj o prawidłową dietę swojego dziecka, ale nie zapominaj tez o sobie. Dostarczaj swojemu organizmowi wiele wartościowych składników.
Strona 1 z 3

Powiązane porady

przekąski dla dziecka
Jak uchronić dziecko przed zadławieniem?
roczne dziecko

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

kasiula3022
27.07.2015
U klasycznych niejadków urozmaicenie się sprawdza, mieliśmy kłopoty z zaparciami kiedy dieta była jeszcze mocno ograniczona, stosowaliśmy dicopeg junior i wprowadzaliśmy nowe produkty, wszystko minęło a niejadek zjada wszystko co nowe.