usuwanie pleśni

Jak pozbyć się pleśni na ścianie?

Berna - specjalista Tipy.pl
Czy zauważyłaś w swoim domu na ścianie, bądź na suficie w kuchni lub łazience rozmyte czarne lub zielone plamy? Najprawdopodobniej jest to pleśń – rozsiewa ona różne zarodniki, które stanowią zagrożenie dla zdrowia mieszkańców. Pleśń znajdująca się na ścianach i sufitach jest trudna do usunięcia. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak szybko pozbyć się tego intruza.
P

* Wybielacz z chlorem
* Plastikowa butelka z atomizerem
* Farba przeciw pleśni
* Gąbka
* Rękawiczki
* Wiadro
* Składana drabina

1
Ściany.

Załóż gumowe lub lateksowe rękawiczki. Przygotuj odpowiedni roztwór do usunięcia pleśni – zmieszaj ze sobą 1/2 szklanki wybielacza z chlorem, 1/3 szklanki proszku do prania i 4 litry gorącej wody. Całość dobrze wymieszaj. Mieszaninę wlej do butelki z atomizerem i spryskaj nią ścianę, od samego dołu do samej góry. Możesz użyć również środka ze sklepu, ale jest on znacznie droższy od domowego.

2
Przy pomocy szorstkiej gąbki delikatnie wyszoruj całą ścianę. Czyść dopóki cała pleśń nie zniknie.
3
Teraz przemyj ścianę czystą wodą. Do tego celu również użyj gąbki.
4
Gdy ściana wyschnie, możesz rozważyć jej pomalowanie specjalną farbą zapobiegającą powstawaniu pleśni. Dzięki temu w najbliższym czasie nie będzie konieczności powtarzania tego zabiegu.
5
Sufit.

Załóż gumowe bądź lateksowe rękawiczki. W wiadrze zmieszaj 1/4 szklanki wybielacza z chlorem, 1/3 szklanki proszku do prania i 4 litry gorącej wody. Zanurz gąbkę w wiadrze z przygotowanym roztworem. Możesz również wykorzystać do tego celu środki chemiczne zakupione w sklepie. Jednak jest to znacznie większy wydatek. Pamiętaj, by za każdym razem gąbkę dobrze wycisnąć.

6
Stojąc na drabince, dokładnie wyszoruj miejsca, w których zaobserwowałeś wystąpienie pleśni.
7
Napełnij wiadro czystą wodą. Przy użyciu gąbki i wody przemyj sufit.
8
Gdy sufit wyschnie, rozważ pomalowanie go farbą zapobiegająca powstawaniu pleśni.
?

Wskazówki

  • Uważaj, by podczas czyszczenia roztworem nie pochlapać dywanów i podłóg.
  • Zapobiegaj powstawaniu pleśni poprzez zamontowanie specjalnych wentylatorów wyciągowych w kuchni oraz łazience i włączanie ich podczas gotowania i kąpieli.
  • Jeśli używasz wybielacza, zawsze zakładaj rękawice ochronne.
  • Upewnij się, że pomieszczenie jest dobrze wentylowane, aby uniknąć wdychania niebezpiecznych oparów.
  • Pleśń usuwana "powierzchniowo" ma tendencję do powracania. Jedynym tak naprawdę trwałym i skutecznym sposobem jest skucie ścian i sufitów zainfekowanych pleśnią włącznie z tynkiem.

Powiązane porady

mole
brzydki zapach
żelazko

Podobne porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

specjalista
13.10.2014
jedyny sposob na plesn to spirytus 70% tak walcza z tym np.niemcy chociaz chemii maja duzy wybor.
Ania
07.08.2014
Niezawodnym sposobem jest denaturat, mogę polecić z czystym sumieniem.
Próbowaliśmy wszystkich dostępnych środków na rynku, jak i różnych mieszanek.
Nic nie pomagało na stałe. Pleśń i grzyb ciągle wracały.
A denaturat jak najprostszy i najskuteczniejszy.
Wystarczy przelać do butelki z atomizerem i spryskać ścianę lub sufit.
Później umyć czystą wodą i wywietrzyć pomieszczenie.
Sposób polecony przez babcię.
paweł-65
15.07.2014
do wszystkich zainteresowanych - niezawodny środek na pleśń o nazwie PUFAS , usunie pleśń na ok pół roku. Po pleśni pozostanie tyklo bielutka powierzchnie . Stosując go regularnie można zapomnieć o pleśni, Cena ok 30 zł np. leroi marlin .
sylwia180793
04.12.2012
Kiedyś miałam pleśń w pokoju. Nie dość, że wygląda to okropnie i śmierdzi, to jeszcze jest bardzo szkodliwe. Długo próbowaliśmy się z tym uporać, między innymi takimi mieszankami i specjalnymi płynami do czyszczenia pleśni ze ścian, niestety oprócz okropnego zapachu chloru, który wietrzy się kilka dni, powstały na ścianach plamy, a efekt był krótkotrwały. Okazało się, że wszystko zależy od gładzi, którą mam na ścianach, po zerwaniu jej pleśń zniknęła. :)
martakali2889
27.11.2012
Ja jak na razie odpukać i nie zapeszać nie mam takiego problemu ale zawsze dobrze wiedzieć w razie czego co robić.
biała
23.01.2011
witam, mam nadzieję że ta mieszanka pomaga... mam zamiar ją wyprubować na wiosnę bo teraz nie ma jak porządnie mieszkania wywietrzyć...jak pomoże to dam znać... pozdrawiam wszystkich pleśniaków...