długie włosy

Jak sprawić by włosy szybciej rosły?
KalinkaKalinka - specjalista Tipy.pl

Nie ma potwierdzonych naukowo sposobów na przyśpieszenie tempa wzrostu włosów. Jednak przeprowadzano wiele badań nad sposobem zapobiegania zbyt dużej ich utracie. Między tymi dwiema kwestiami istnieje prosta zależność: im mniej włosów tracisz, tym więcej z nich może rosnąć na długość. W niektórych przypadkach utracie włosów nie można zapobiec. Jest jednak kilka rzeczy, które możesz zrobić, by zapewnić swoim włosom optymalne warunki do wzrostu.
1

Bądź delikatna dla swoich włosów. Twoje włosy wypadają samoczynnie, ale jeśli będziesz je ciągnąć przyczynisz się do przyśpieszenia tego procesu. Bądź łagodna dla swoich włosów, dzięki temu mniej ich wypadnie.

  • Nie wiąż zbyt mocno swoich włosów w koński ogon i nie rób zbyt ciasnych francuzów. Zamiast tego zepnij luźno włosy przy pomocy klamerek lub zapleć luźny warkocz.

  • Podczas szczotkowania bądź bardzo ostrożna. Jeśli masz kręcone lub falowane włosy, istnieje duże prawdopodobieństwo, że podczas szczotkowania napotkasz na opór. Tuż przed tym zabiegiem przeczesz delikatnie włosy palcami. Zacznij szczotkowanie włosów do ich końcówek, w jednaj ręce trzymaj szczotkę, a drugą ręką chwyć kosmyk włosów, którym właśnie się zajmujesz. Dzięki temu zapobiegniesz wyrywaniu włosów z cebulek.

  • Szczotkuj swoje włosy rano, zanim pójdziesz pod prysznic. Podczas snu na włosach mogą tworzyć się węzełki. Szczotkowanie włosów przed prysznicem zapobiegnie ich dalszemu splątaniu podczas mycia. Podczas nakładania odżywki, spróbuj przeczesać palcami swoje włosy. Dzięki temu łatwiej będzie rozczesać włosy po kąpieli, a odżywka będzie równomiernie rozprowadzona.

  • Zapobiegaj plątaniu się włosów w innych codziennych sytuacjach, np. podczas wietrznego dnia. Zwiąż wówczas włosy w kok, zapleć warkocz lub załóż czapkę.

  • Ogranicz stylizacje włosów. Wszelkiego rodzaju zabiegi, które wiążą się z ciągnięciem włosów od nasady (suszenie, prostowanie, kręcenie na lokówce czy wałkach) przyczyniają się do ich utraty. Zabiegi te mogą również przecznic się do zwiększenia łamliwości włosów. Jeśli naprawdę musisz szybko wysuszyć włosy, użyj suszarki, jednak susz je nie dłużej niż 5 minut.

  • Ogranicz lub całkiem zrezygnuj z ostrych zabiegów, takich jak farbowanie, rozjaśnianie, prostowanie, czy trwała ondulacja. Osłabiają one twoje włosy i zwiększają prawdopodobieństwo ich uszkodzenia i utraty.

2

Codziennie przyjmuj multiwitaminy. Twój organizm potrzebuje kilku niezbędnych mikroelementów, aby móc wytwarzać zdrowe włosy. Możesz w łatwy sposób sprostać tym oczekiwaniom, poprzez codzienne przyjmowanie multiwitamin. Na widoczne rezultaty będziesz musiała trochę poczekać, ale nie zniechęcaj się – naprawdę warto.

  • Badania wykazują, że niedobór żelaza może przyczynić się do wypadania włosów. Kobiety w ciężkich okresach swojego życia są narażone na niedobór żelaza. Zanim jednak zaczniesz przyjmować jakiekolwiek suplementy tego pierwiastka, skonsultuj się z lekarzem. Nadmiar żelaza może być bardzo niebezpieczny dla twojego organizmu, może wywołać zaburzenia trawienia, poważne zaparcia i bóle brzucha. Przyjmując multiwitaminy i spożywając produkty bogate w żelazo (tofu, soczewica, fasola, ostrygi, szpinak, rodzynki, chuda wołowina) dostarczasz organizmowi odpowiednią jego ilość.

  • Jeśli jesteś wegetarianką, wraz z warzywami bogatymi w żelazo spożywaj produkty bogate w witaminę C. Witamina C pomaga naszemu organizmowi pochłaniać i przyswajać żelazo zawarte w warzywach.

  • Unikaj stosowania niepotrzebnych suplementów diety, takich jak biotyna. Wielu uważa, że biotyna stymuluje wzrost włosów, jednak żadne z badań tego nie potwierdziły. Jednakże czasami utrata włosów może być spowodowana niedoborem biotyny, ale w tych przypadkach występują również inne objawy, jak wysypka wokół nosa, ust i narządów płciowych. Tylko niewielka ilość osób cierpi na tę przypadłość.

3

Unikaj zbyt szybkiej utraty wagi. Zrzucając zbędne kilogramy, zrzucasz jednocześnie włosy. Dramatyczna utrata wagi spowodowana dużymi zmianami w organizmie (zmiana w sposobie odżywiania się, duży stres) sprawia, że twoje włosy stają się cienkie. Diety o niskiej zawartości białka i żelaza (np. dieta niskotłuszczowa), a także diety wysokiej zawartości białka, ale niskiej zawartości owoców i warzyw (np. dieta Atkinsa), które powodują szybką utratę wagi , mogą również spowodować znaczną utratę włosów. Zamiast twardo trzymać się diety, skup się na stopniowym ograniczeniu kalorii.

  • Każdy włos na głowie rośnie 2–5 lat, po czym na około 6 tygodni następuje spowolnienie wzrostu, a 3–5 miesięcy przed wypadnięciem, wzrost włosa zostaje zahamowany. Po tym czasie włos wypada i w jego miejsce zaczyna rosnąć nowy. Normalnie około 15% włosów znajduje się w stanie zahamowanego wzrostu, ale nagła zmiana sposobu odżywiana się może spowodować przedwczesne zakończenie wzrostu włosa i zwiększenie tej statystyki nawet do 30%.

4

Zrelaksuj się. Stres jest częstą przyczyną odwracalnej utraty włosów. Jeśli będziesz pod wpływem dużych zawirowań psychicznych i emocjonalnych, w okresie od 3 tygodni do 4 miesięcy możesz zaobserwować ich wpływ na twoje włosy. Naucz się więc zwalczać stres.

5

Wyeliminuj jakiekolwiek kłopoty ze zdrowiem. Włosy są wskaźnikiem zdrowia. Niedobór w organizmie niektórych składników żywieniowych może spowodować spowolnienie wzrostu włosów i sprawić, że staną się cienkie. Problemy hormonalne, takie jak niedoczynność tarczycy, mogą spowodować przerzedzenie włosów. Jeśli twoje włosy w ciągu kilku ostatnich miesięcy stały się cieńsze lub został zatrzymany ich wzrost, skonsultuj się z lekarzem.

?

Wskazówki
* Tempo wzrostu włosów zazwyczaj ulega przyśpieszeniu w miesiącach letnich.
* Niektóre leki mogą mieć wpływ na wzrost włosów. Skonsultuj to z lekarzem.
* Pamiętaj, że zmianom we wzroście włosów spowodowanym przez działanie hormonów (ciąża, poród, karmienie piersią) nie można zapobiec.
* Jeśli często chodzisz na basen, zakładaj czepek. Chroni on twoje włosy przed działaniem chloru.
* Osoby z kręconymi włosami muszą uzbroić się w cierpliwość. W tym przypadku tekstura włosów nie pozwala na zaobserwowanie wzrostu, ale nie oznacza to, że włosy wcale nie rosną.
* To nadal za mało dla ciebie? Rozważ możliwość przedłużenia włosów, ale zachowaj przy tym dużą ostrożność. Zabieg musisz wykonać u profesjonalisty. Źle przeprowadzony może spowodować poważne uszkodzenia włosów. Pamiętaj jednak, że zabieg ten trochę kosztuje, a włosy muszą być wymieniane co 6–8 tygodni. Jeśli masz dużo czasu i pieniędzy, to rozwiązanie jest właśnie dla ciebie.

Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

asia
11.06.2015
co za bzdury... nie modeluj, nie farbuj - będziesz miała piękne włosy!
BeatkaM
03.03.2014
Ja stosowałam szampon Revita . Bardzo przyspieszył mój wzrost włosów. Teraz rosną mi nawet 3 cm na miesiąc. Wcześniej był to jakiś jeden. Dodam, że może włosy szybciej rosną bo bardzo zregenerował mi zniszczone końcówki. Może jak włosy czują, że są zniszczone nie chcą tak szybko rosnąć. Uważam, że trzeba przede wszystkim zadbać o ich kondycję, bo nawet bardzo długie włosy (ale zniszczone) nie wyglądają ładnie. Lepiej mieć krótkie, a zdrowe :)
#18423
29.03.2013
Wypadanie włosów może być związane ze złym stanem zdrowia dlatego jeśli próbujemy wielu sposobów i nic nie pomaga warto udać się do lekarza.

U mnie podczas zapuszczania włosów największe efekty przyniosło picie drożdży. Ich smak jest nieprzyjemny ale po kilku dniach się przyzwyczaiłam. Zalewałam wrzątkiem 1/4 kostki drożdży, czekałam aż wystygnie i tak przyrządzoną miksturę wypijałam codziennie. ; )