chrupiąca pizza

Jak zrobić pyszną pizzę ?

Hose - specjalista Tipy.pl
chrupiąca pizza
1 z 14
Idealna pizza nie wcale nie musi Ci się kojarzyć z wakacjami we Włoszech lub z ulubioną pizzerią. Oto masz przed sobą kilka bardzo prostych i co najważniejsze skutecznych porad jak zrobić idealną pizzę. Przeczytaj je dokładnie i..... do dzieła!
1
pizza - składniki
PODSTAWOWE SKŁADNIKI

Ciasto:
225g mąki pszennej
łyżeczka drożdży
łyżeczka soli
pół łyżeczki cukru
łyżka oliwy z oliwek
120ml ciepłej wody

Dodatki:
4 łyżki sosu pomidorowego
125g sera mozzarella (startego lub w plasterkach – tak jak lubisz)
1 łyżeczka oregano
sól
pieprz

Można również dodać cztery plasterki szynki, odrobinę rukoli i trochę parmezanu. Ale tak naprawdę, to zależy tylko od Ciebie co położysz bezpośrednio na ciasto.
2
robienie pizzy - krok 2.
Przesiewanie i ugniatanie.

Przesiej mąkę przez sito do dużej miski, dodaj drożdże i cukier. Zrób zagłębienie na oliwę i wodę pośrodku miski.

3
robienie pizzy - krok 3.
Dodaj wodę i oliwę.

Wlej wodę i oliwę z oliwek do utworzonego wgłębienia pośrodku zagniatanego ciasta. Delikatnie łącz ze sobą wszystkie składniki.

4
robienie pizzy - krok 4.
Połącz wszystkie składniki palcami.

Energicznymi ruchami połącz wszystkie składniki używając do tego tylko palców, a nie całych dłoni. Zagniataj uważnie. Możliwe, że trzeba będzie dodać więcej mąki lub wody.

5
robienie pizzy - krok 5.
Wyrabiaj ciasto.

Zagniataj ciasto przez kilka minut do momentu, aż będzie ono gładkie i nie będzie się przylepiało do miski. Następnie przełóż ciasto na stolnicę wciąż zagniatając. Posyp ją mąką, aby ciasto się nie przylepiało do podłoża. Ciasto musi być gładkie i w miarę elastyczne. Ugniataj je dociskając mocno nasadą dłoni przez trzy-cztery minuty.

6
robienie pizzy - krok 6.
Pozostaw ciasto, żeby urosło.

Delikatnie natłuść oliwą czystą miskę. Ułóż w niej ciasto. Natrzyj wierz ciasta oliwą. Przykryj czystą ściereczką. Postaw miskę w ciepłym miejscu i pozostaw do wyrośnięcia. Ciasto potrzebuje około godziny, żeby dobrze wyrosnąć. Skąd wiedzieć, że ciasto jest już gotowe? To proste. Zwiększy swoją objętość o 100%.

7
robienie pizzy - krok 7.
„Zbij ciasto”

Jak ciasto jest już gotowe, przebij je uderzając w nie otwartą dłonią. Wyjmij z miski i wyłóż na posypaną mąką stolnicę. Uderzaj w ciasto jeszcze przez chwilę.

8
robienie pizzy - krok 8.
Uformuj kształt pizzy.

Rozciągaj ciasto dłońmi. Uformuj je w kształt koła. Baza ciasta może być gruba lub krótka, w zależności co bardziej lubisz. Pozostaw grubszą warstwę ciasta na brzegach.

9
robienie pizzy - krok 9.
Natłuść oliwą.

Rozetrzyj oliwę na cieście, ale nie dawaj jej zbyt dużo. Następnie przełóż ciasto na blachę.

10
robienie pizzy - krok 10.
Posmaruj sosem pomidorowym.

Włącz piekarnik i poczekaj, aż się nagrzeje do temperatury 220ºC. W międzyczasie wyłóż na ciasto sos pomidorowy, tak aby pokrył całą wierzchnią część pizzy.

11
robienie pizzy - krok 11.
Dodaj składniki.

Wyłóż na pizzę mozzarellę, posyp ją oregano, solą, pieprzem i skrop odrobiną oliwy z oliwek. Dodaj co tylko chcesz: pieczarki, paprykę, oliwki, szynkę, kukurydzę, brokuły, ananasy, kurczaka... użyj wyobraźni!

12
robienie pizzy - krok 12.
Włóż do piekarnika.

Włóż pizzę do nagrzanego piekarnika. Piecz przez 20-25 minut. Ciasto powinno mieć złotawy kolor.

13
robienie pizzy - krok 13.
Wyjmij pizzę.

Jak już ciasto jest upieczone wyjmij z piekarnika. Posyp przyprawami. Dobrym pomysłem jest polanie pizzy ketchupem lub sosem czosnkowym. Smacznego!

Strona 1 z 14

Powiązane porady

calzone
pizza z kalafiora
Pizza z gruszką

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

#19570
13.05.2013
Pyszota:P
maslana
06.01.2012
Poprawka, pizza nie może być smaczna gdy piecze się ja na blasze i na końcu polewa się "KECZUPEM" to już wolę iść na kebaba...