Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Pizza > Jak zrobić pyszną pizzę ?

Jak zrobić pyszną pizzę ?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (167 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 14 
Idealna pizza nie wcale nie musi Ci się kojarzyć z wakacjami we Włoszech lub z ulubioną pizzerią. Oto masz przed sobą kilka bardzo prostych i co najważniejsze skutecznych porad jak zrobić idealną pizzę. Przeczytaj je dokładnie i..... do dzieła!
1
pizza - składniki
PODSTAWOWE SKŁADNIKI

Ciasto:
225g mąki pszennej
łyżeczka drożdży
łyżeczka soli
pół łyżeczki cukru
łyżka oliwy z oliwek
120ml ciepłej wody

Dodatki:
4 łyżki sosu pomidorowego
125g sera mozzarella (startego lub w plasterkach – tak jak lubisz)
1 łyżeczka oregano
sól
pieprz

Można również dodać cztery plasterki szynki, odrobinę rukoli i trochę parmezanu. Ale tak naprawdę, to zależy tylko od Ciebie co położysz bezpośrednio na ciasto.
2
robienie pizzy - krok 2.

Przesiewanie i ugniatanie.

Przesiej mąkę przez sito do dużej miski, dodaj drożdże i cukier. Zrób zagłębienie na oliwę i wodę pośrodku miski.

3
robienie pizzy - krok 3.

Dodaj wodę i oliwę.

Wlej wodę i oliwę z oliwek do utworzonego wgłębienia pośrodku zagniatanego ciasta. Delikatnie łącz ze sobą wszystkie składniki.

4
robienie pizzy - krok 4.

Połącz wszystkie składniki palcami.

Energicznymi ruchami połącz wszystkie składniki używając do tego tylko palców, a nie całych dłoni. Zagniataj uważnie. Możliwe, że trzeba będzie dodać więcej mąki lub wody.

5
robienie pizzy - krok 5.

Wyrabiaj ciasto.

Zagniataj ciasto przez kilka minut do momentu, aż będzie ono gładkie i nie będzie się przylepiało do miski. Następnie przełóż ciasto na stolnicę wciąż zagniatając. Posyp ją mąką, aby ciasto się nie przylepiało do podłoża. Ciasto musi być gładkie i w miarę elastyczne. Ugniataj je dociskając mocno nasadą dłoni przez trzy-cztery minuty.

6
robienie pizzy - krok 6.

Pozostaw ciasto, żeby urosło.

Delikatnie natłuść oliwą czystą miskę. Ułóż w niej ciasto. Natrzyj wierz ciasta oliwą. Przykryj czystą ściereczką. Postaw miskę w ciepłym miejscu i pozostaw do wyrośnięcia. Ciasto potrzebuje około godziny, żeby dobrze wyrosnąć. Skąd wiedzieć, że ciasto jest już gotowe? To proste. Zwiększy swoją objętość o 100%.

7
robienie pizzy - krok 7.

„Zbij ciasto”

Jak ciasto jest już gotowe, przebij je uderzając w nie otwartą dłonią. Wyjmij z miski i wyłóż na posypaną mąką stolnicę. Uderzaj w ciasto jeszcze przez chwilę.

8
robienie pizzy - krok 8.

Uformuj kształt pizzy.

Rozciągaj ciasto dłońmi. Uformuj je w kształt koła. Baza ciasta może być gruba lub krótka, w zależności co bardziej lubisz. Pozostaw grubszą warstwę ciasta na brzegach.

9
robienie pizzy - krok 9.

Natłuść oliwą.

Rozetrzyj oliwę na cieście, ale nie dawaj jej zbyt dużo. Następnie przełóż ciasto na blachę.

10
robienie pizzy - krok 10.

Posmaruj sosem pomidorowym.

Włącz piekarnik i poczekaj, aż się nagrzeje do temperatury 220ºC. W międzyczasie wyłóż na ciasto sos pomidorowy, tak aby pokrył całą wierzchnią część pizzy.

11
robienie pizzy - krok 11.

Dodaj składniki.

Wyłóż na pizzę mozzarellę, posyp ją oregano, solą, pieprzem i skrop odrobiną oliwy z oliwek. Dodaj co tylko chcesz: pieczarki, paprykę, oliwki, szynkę, kukurydzę, brokuły, ananasy, kurczaka... użyj wyobraźni!

12
robienie pizzy - krok 12.

Włóż do piekarnika.

Włóż pizzę do nagrzanego piekarnika. Piecz przez 20-25 minut. Ciasto powinno mieć złotawy kolor.

13
robienie pizzy - krok 13.

Wyjmij pizzę.

Jak już ciasto jest upieczone wyjmij z piekarnika. Posyp przyprawami. Dobrym pomysłem jest polanie pizzy ketchupem lub sosem czosnkowym. Smacznego!

 5/5 (167 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

PozytywnieZakręcona - 2013-05-13
Pyszota:P
maslana - 2012-01-06
Poprawka, pizza nie może być smaczna gdy piecze się ja na blasze i na końcu polewa się "KECZUPEM" to już wolę iść na kebaba...
padre - 2010-04-23
jak w prawdziwej włoskiej pizzerii :D
 
Pizza jest daniem do którego prawie wszyscy mamy słabość. Jeśli ty również jesteś fanem pizzy oraz lubisz gotować,...
Jak zrobić ciasto na pizzę?
Pizza jest daniem do którego prawie wszyscy mamy słabość. Jeśli ty również jesteś...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt