mocne paznokcie

Jak wzmocnić paznokcie?

lenka - specjalista Tipy.pl
mocne paznokcie
1 z 10
Wiele z nas narzeka na słabe, łamliwe lub rozdwajające się paznokcie. Są jednak sposoby, aby nasze paznokcie były zdrowe i mocne. Jak to zrobić? Przeczytaj.
1
sposoby na wzmocnienie paznokci - krok 1

Kąpiel w olejkach.

Podgrzewaj 1/2 szklanki olejku do kąpieli z ½ szklanki wody w wysokiej temperaturze w mikrofalówce przez 30 sekund. Przelej miksturę do miseczki i zanurz w niej dłonie lub stopy na 10-15 minut by zmiękczyć naskórek lub nagniotki. PO 15 minutach wyjmijmy namoczoną część ciała i dokładnie wysuszmy. Użyj tarki do stóp, aby zetrzeć zrogowaciałości, a pilnikiem spiłuj ładnie paznokcie, nadając im pożądany kształt. Następnie wetrzyj krem nawilżający. Wcieraj go dopóki się całkowicie nie wchłonie.

2
Olej rycynowy.

Jeśli jako dziecko byłaś zmuszana do połykania olejku rycynowego, ale nienawidziłaś tego z całych sił, to może być dobra wiadomość dla Ciebie. Duża zawartość witaminy E w tym okropnie smakującym oleju doskonale wzmacnia kruche paznokcie i brzydkie, wystrzępione skórki.

3
Olej kuchenny.

Nie masz czasu i chcesz, aby Twój lakier wysechł jak najszybciej? Natłuść go olejem spożywczym i pozostaw do wyschnięcia.

4

Cytryna.

Rozpieszczaj swoje paznokcie bez udziału manikiurzystki. Do szklanki ciepłej wody dodaj sok z połowy cytryny i wymieszaj. Mocz paznokcie w tej miksturze przez 5 minut. Dokładnie wysusz. Usuń skórki. Wypoleruj paznokcie.

5
Separator.

Poczuj się jak w salonie manicure! Zakup separator do stóp. Jeśli nie masz go pod ręką, dobre będą cukierki ślazowe. Wystarczy, że umieścisz je pomiędzy palcami zanim zaczniesz malować paznokcie.

6
Majonez.

Żeby dodać swoim paznokciom trochę „energii”, zanurzaj je często w misce z majonezem. Trzymaj je w nim przez jakieś pięć minut. Następnie umyj dłonie lub stopy ciepłą wodą.

7
Wazelina kosmetyczna.

Wazelina będzie pomoże Twoim paznokciom nabrać wyglądu jak po wizycie u profesjonalisty. Wetrzyj ją w skórę otaczającą paznokcie. Doskonale ją nawilży i sprawi, że będzie błyszcząca.

8
Styropian.

Jeśli nie masz separatora do palców możesz użyć styropianu. Włóż go w przestrzenie między palcami przed przystąpieniem do malowania.

9
Ocet.

  • Ocet zmiękczy skórki. Namocz je więc octem za pomocą wacika, lub zanurz w nim dłonie. Mocz je przez 5 minut.

  • Lakier będzie się dłużej utrzymywał na paznokciu i lepiej na nim prezentował, jeśli przed malowaniem przetrzesz paznokcie octem. Użyj do tego płatków bawełnianych. Poczekaj, aż ocet wyschnie.

Strona 1 z 10

Powiązane porady

krótkie tipsy
paznokcie żelowe
piękne dłonie

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Magdasz
30.08.2010
Aby mieć mocne paznokcie trzeba jeść galaretkę! Żelatyna w niej zawarta sprawia że paznokcie są jak skała. Ani się nie rozdwajają ani nie łamią.
Donata
30.08.2010
Paznokcie zwykle się łamią i rozdwajają dlatego, że brakuje witamin z grupy B, witaminy A i E oraz wapnia i cynku.
Samosia
30.08.2010
trzeba pić herbatkę ze skrzypu polnego. Ma dużo krzemu który wzmocni włosy, paznokcie i poprawi stan skóry.