tortilla

Jak zrobić tortillę?

Gomez - specjalista Tipy.pl
tortilla
1 z 14
Tortilla jest rodzajem okrągłego, płaskiego placka zrobionego z mąki kukurydzianej lub pszennej. Stosuje się ją jako bazę do różnych potraw lub jako pieczywo. Tortilla jest bardzo łatwa w przygotowaniu. Mimo wszystko, ludzie zawsze patrzą na mnie ze zdziwieniem, gdy mówię im, że sama przygotowuję tortillę. Tak jakbym miała wytatuowane na czole słowo „masochistka”. Ale taka jest prawda. Dużo szybsze i łatwiejsze jest przygotowanie tortilli w domu, niż udanie się po nią specjalnie do sklepu. Jeśli rozważysz to dobrze i porównasz ze sobą te dwie sytuacje, zobaczysz, że będziesz chciała jednak przyrządzić własną tortillę. Oto jeden z najlepszych przepisów na udana tortillę.
P

* 2 szklanki mąki kukurydzianej (najlepiej „masa harina”)
* ½ łyżeczki soli gruboziarnistej
* 1 ¼ szklanki ciepłej wody

1
tortilla - krok 1.
Połącz mąkę z wodą i solą.
2
tortilla - krok 2.
Wymieszaj dokładnie wszystkie składniki jedną ręką. Na początku ciasto będzie kruche i zacznie się rozpadać, ale w miarę ugniatania zacznie tworzyć zwartą masę. Wyrabiaj je przez około dwie minuty.
3
tortilla - krok 3.
Po dwóch minutach zagniatania ciasto powinno być spójne, gładkie. Nie powinno lepić się do miski.
4
tortilla - krok 4.
Owiń miskę folią aluminiową i pozostaw przynajmniej na godzinę.
5
tortilla - krok 5.
Skąd będziemy wiedzieć, że ciasto jest już gotowe po „leżakowaniu”? Oderwij kawałek ciasta. Uformuj z niego kulkę. Zgnieć między dłońmi.
- Jeśli końce zaczną się rozchodzić, oznacza to, iż ciasto jest zbyt suche. Dodaj więc troszkę wody i wymieszaj.
- Jeśli natomiast ciasto przylepi się do Twoich dłoni, oznacz to, iż jest ono zbyt mokre. Dodaj do niego zatem troszkę mąki kukurydzianej.
6
tortilla - krok 6.
Podziel ciasto na połowę, następnie każdą z tych części znów na połowę i tak dalej, aż do uzyskania 16 równych kawałków. Uformuj je w kulki. Aby ciasto nie wysychało podczas lepienia kulek, przykryj te kawałki, których aktualnie nie używasz folią spożywczą.
7
tortilla - krok 7.
Idealnym byłoby, gdybyś miała praskę do tortilli. Ale jeśli nie masz, to możesz sobie poradzić w inny sposób. Wystarczy, że posłużysz się płaskim talerzem. Owiń kulkę tortilli, którą będziesz rozgniatać lub talerz, którym się posłużysz w folię spożywczą. Dzięki niej łatwiej będzie Ci oderwać ciasto od talerza.
8
tortilla - krok 8.
Postaw patelnię na małym ogniu. Niech się nagrzewa. W międzyczasie rozgniataj talerzem kulki ciasta. Może być to na początku trudne, ale z czasem dojdziesz do wprawy. Trochę siły i gotowe!
9
tortilla - krok 9.
Ciasto powinno być w miarę cienkie. Nadaj mu ładny, okrągły kształt. Delikatnie oderwij tortillę od talerza.
10
tortilla - krok 10.
Połóż tortillę płasko na rozgrzanej patelni. Uważaj, żeby się przy tym nie poparzyć.
11
tortilla - krok 11.
Smaż przez około minutę. Tortilla jest już wstępnie upieczona. Ciasto nie powinno być brązowawe. Zrób tak z każdym kawałkiem tortilli. Takie na wpół upieczone tortille można bez problemu przechowywać w lodówce. Będą pod ręką za każdym razem gdy będziesz mieć na nie ochotę.
12
tortilla - krok 12.
Jeśli chcesz podać tortillę od razu, przypiecz je z obu stron. Między ciastem a patelnią mogą tworzyć się pęcherze powietrza. Jest to dobry znak. Możesz sama tworzyć takie pęcherze dociskając delikatnie ciasto do patelni za pomocą papierowych ręczników. Tortilla będzie wyglądać na patelni jak napompowany balon.
13
tortilla - krok 13.
Tortilla będzie gotowa, kiedy utworzy na patelni ładny, zaokrąglony „balon”. Delikatnie zsuń ja z patelni. Gotowe!
Strona 1 z 14

Podobne porady

Komentarze (24)

* Pola wymagane

wiki
31.08.2015
ten przepis powinien być usunięty z tej strony !! strata czasu i pieniędzy; największa porażka spośród wszystkich sprawdzonych przeze mnie przepisów !!! rozpadająca się klucha nic więcej !!
wiki
27.08.2015
wiki
27.08.2015
wiki
27.08.2015
wiki
27.08.2015
wiki
26.08.2015
wiki
26.08.2015
wiki
26.08.2015
wiki
26.08.2015
wiki
26.08.2015