własny pies

Jak namówić rodziców na psa?
Joseph - specjalista Tipy.pl

Zdecydowałaś. Chcesz mieć psa. Będzie Twoim ulubionym pupilkiem. Będziecie chodzić razem na spacery po parku i nauczysz go wielu komend. Ale jest jeden problem. Twoi rodzice. Nie chcą oni słyszeć o żadnym psie. Jak ich zatem przekonać?
1

Przekonaj swoich rodziców, że jesteś osobą bardzo odpowiedzialną i jesteś gotowa na wszelkie wyrzeczenia. Obiecaj, że będziesz go codziennie wyprowadzać i sprzątać za nim. Możecie z rodzicami wystawić na próbę Twoje zobowiązanie. Poproś ich aby zlecili Ci jakieś zadanie. Niech poproszą Cię, abyś zajęła się czymś przez jakiś dłuższy czas. Zaopiekuj się na przykład jakąś roślinnością w domu, ogródkiem, czy chociażby zwierzakiem sąsiada lub przyjaciela. Jeśli rodzice zauważą, że się sprawdzasz przychylniej popatrzą na Ciebie i możliwość posiadania psa.

2

Przejmij niektóre obowiązki domowe. Oferuj swą pomoc przy sprzątaniu, odkurzaniu czy zmywaniu naczyń. Psy często brudzą. Większość psów „gubi” wszędzie swoją sierść. A skoro to Ty jesteś tą osobą, która pragnie mieć psa, to właśnie Ty powinnaś zająć się sprzątaniem i udowodnić rodzicom, że będziesz regularnie sprzątać po swoim psie. Więc zabierz się za to już wcześniej i pokaż rodzicom, że potrafisz i że Ci zależy.

3

Odrób zadanie domowe! Przeszukaj pobliskie schroniska. Poszukaj psa, który nie będzie zawszony, upewnij się również, że jest szczepiony. Poczytaj o odpowiedniej pielęgnacji psa, o tresurze, i wszystkim tym, czego psu potrzeba. Niech rodzice widzą, że się naprawdę starasz.

4

Zaprezentuj rodzicom czego się dowiedziałaś. Jak już poczytasz o opiece nad psem, podziel się tą wiedzą z rodzicami. Powiedz im, że przejmiesz większość obowiązków. Zrób wstępny kosztorys. Ile będzie kosztować karma, smycz, szczotka dla psa, obroża, miska, buda itp.

5
Zrób listę korzyści z posiadania psa.
Pies pomoże Ci w nauce odpowiedzialności.
Będzie dobrym towarzyszem dla całej rodziny.
Wyprowadzanie psa będzie miało korzystny wpływ również na Twoją formę. W ten sposób oderwiesz się również od monitora.
Pies będzie chronił dom przed intruzami.
Psy mają właściwości terapeutyczne. Zwłaszcza, gdy jesteśmy smutni i przygnębieni obecność psa może nam pomóc. Psiaki są mistrzami w rozweselaniu!
6

Dowiedz się wszystkiego o domowej tresurze psa. Musisz wiedzieć jak nauczyć psa, aby sygnalizował swoje potrzeby fizjologiczne. Skorzystaj z pobliskiej biblioteki lub Internetu. Czytaj informacje dotyczące ras psów, chorób, na które mogą zapaść psy, jak dobrze odżywiać psa, jak go kąpać, szczotkować, itd. Rodzice zobaczą, że naprawdę stać Cię na dużo i jesteś w stanie dopasować swój grafik do opieki nad psem.

7

Przyprowadź do domu psa kolegi lub kogoś z rodziny. Pokaz rodzicom, że umiesz zajmować się zwierzętami, że cieszy Cię przebywanie z psiakiem.

8

Zaoferuj, że będziesz przeznaczać część swojego kieszonkowego na jedzenie dla psa.

9

Pokaż rodzicom, że potrafisz się dobrze zaopiekować również sobą. Zdrowo się odżywiaj, dbaj o higienę osobistą, szczotkuj zęby, i sama pierz swoje rzeczy.

10

Daj rodzicom czas do namysłu. Nie naciskaj na siłę. Niech sami zauważą, że się starasz. Miej tylko pewność, że widzą Twoje starania.

11
Jeśli już Twoi rodzice wyrażą zgodę i będziesz mogła sprowadzić do domu wymarzonego psiaka nie zapominaj w euforii o swoich obietnicach i postanowieniach. Pokaże Cię to w bardzo złym świetle.
12
Porozmawiaj z osobą, do której masz duże zaufanie (z chłopakiem, koleżanką). Niech pomoże Ci przekonać rodziców o Twoich szczerych zamiarach.
13

Jak już zdecydujesz, że chcesz mieć psa porozmawiaj o tym z mamą lub tatą, nie z babcią czy dziadkiem. W końcu ewentualny psiak będzie mieszkał w domu Twoich rodziców, nie w domu dziadków. Inna sprawa, jeśli mieszkasz z dziadkami. Wtedy mogą okazać się oni bardzo pomocni w przekonywaniu Twoich rodziców, jeśli ich oczywiście do tego namówisz. Pamiętaj jednak, że dziadkowie też muszą widzieć, że się starasz.

14

Pokaż rodzicom książki o psach. Przeglądaj je przy nich (a może nawet z nimi).

15

Przekonaj rodziców, że biorąc psa ze schroniska pomagamy mu i stwarzamy godne warunki do życia. Może nawet uratujesz, któregoś psa przed uśpieniem? Pies wyczuje takie rzeczy i na pewno się wam za to odwdzięczy. Pomyślcie o tym.

?

Wskazówki
* Powiedz rodzicom, że jak będziesz starsza będziesz mogła powiedzieć swoim dzieciom: „Tak pamiętam swojego pierwszego psa, był najwspanialszy na świecie”. Powiedz rodzicom, że pies sprawi, że Twoje dzieciństwo będzie bardziej kolorowe.
* Poczekaj z tym do Świąt, urodzin, imienin lub innych okazji. Powiedz rodzicom, że będzie to wymarzony prezent!
* Nie złość się na rodziców. Staraj się rozmawiać z nimi spokojnie. Może dzisiaj się nie zgodzą, ale kto wie co będzie za miesiąc. Więc nie poddawaj się!

Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (30)

* Pola wymagane

Dlazwierzątek
16.03.2019
Proponuję codziennie rano wychodzić na 15 (w moim przypadku, bo chcę mieć małego pieska ) minutowe spacery. Co prawda u mnie nawet to nie działa, chociaż stosuję wszystkie porady. Rodzice nie chcą się zgodzić bo ONI późno wracają. Macie jakieś pomysły? Od razu zaznaczam, że próbowałam przekonywać.
Ola_Sweet
02.09.2018
Ja już moją mamę prawie przekonałam po świętach może będę miała psa :)))))))))
Wikii
15.10.2017
Ja proszę rodziców o psa tak od 7 lat i nic zawsze tylko "nie bo nie będziesz z nim wychodzić "ale jak bede już miała psa, to będę z nim wychodzić, ale rodzice tego nie rozumieją. Mam jeden pomysł będę codziennie rano popołudniu i wieczorem pod blokiem sobie chodzić tylko jeszcze bez psa :(
julQa ♥
29.12.2016
Poproś
Blagaj
Zbieraj piniadze
Sprzataj
Masz psa c:
;( kotus ♥❄ ;((((
29.12.2016
Ja mam zle sny o kotach ale chce mi się koteczka :( ostatnio, jak zdechł czułam sie opuszczona brakuje mi 1 członka rodziny :( popłakałam sie a on był taki fajny ;c koty maja 9 żyć ale szybko zdychają kotku już lecę D; ♥
julka.sz
29.12.2016
No ja wolałabym kotka.. :( rodzice nie pozwalają ale mam na to sposoby
Mamusiu?
Tak?
A czy mogłabym na urodziny kotka? \pieska(rozplacz sie)
Nie niestety nie :(
Dlaczegoooooo! ;c
Bo nie masz pieniędzy i bardzo brudzą.
Ale ja o nie zadbam i nazbieram pieniążki
Dobrze, ale obiecaj będziesz dawala mu jeść bawila sie z nim itd. I nazbieraj pieniądze chociaż nie musisz bo nie które są za darmo
Ok mamo
Ale córciu obiecaj zadbaj o nie!
Oczywiście. C;

Mam nadzieje ze pomoglam c:
ksus
25.08.2016
Moja mama nie za bardzo lubi 91st tata trochę bardziej ale stoi za mamą chce psa od 6 lat nie nie będę to jak będzie problem dawać do schroniska chce żeby pies miał jak najlepszy dom bo to nie pomogło proszę. Tata mówił że jak będzie widział że się uczę to może kupi ale nie wie . pomocy
Jula
23.08.2016
Powiedz że chcesz mieć psa i nic innego żadnej zabawki itp itd rób tak przez cały czas aż oni nie będą mieli innego wyjścia i kupią Ci psa
AshesLucy
13.05.2016
EEhhh.... Fajna stronka ale niestey takie blache i do przewidzenia argumenty nie maja szans z najczęstszym argumentem każdego rodzica ,,bo nie,, ;-;
Najlepiej wiercic rodzicom dziure w. w brzuchu :p Ja ,, zastraszylam,, swoich rodziców że jak nie dostane psa to.uciekne z domu. po miesiacu jak wróciłam raz ze szkoly w moim pokoju spał maly kundel (szczenie) ;) Ale każdy rodzic jest inny...
Psiaki
09.05.2016
Ja jakoś namawiam i nic:( Ale będę walczyć o psa !