kwiaty cięte

Jak przedłużyć życie kwiatów ciętych?
flora - specjalista Tipy.pl

Piękna kompozycja kwiatowa jest w stanie ożywić każde wnętrze. Jednak, gdy kwiaty zwiędną, bukiet staje się najbardziej depresyjnym elementem wystroju. Istnieją pewne sposoby, które mogą przedłużyć trwałość kwiatów ciętych i pozwolić ci cieszyć się ich pięknem na dłużej. Jeśli chcesz je poznać, przeczytaj poniższy artykuł.
1
Upewnij się, że w wazonie znajduje się odpowiedni poziom wody. Końce łodyg muszą znajdować się pod wodą.
2
Kwiaty ogrodowe zrywaj wcześnie rano. Kwiaty zebrane w gorący dzień nie będą się trzymać zbyt długo, ponieważ promienie słoneczne wysuszą wilgoć z ich płatków.
3
Dla kwiatów najbardziej odpowiednia jest temperatura z przedziału 5-10°C. Jeśli przez noc będziesz przechowywać kwiaty cięte w lodówce, dłużej zachowają świeżość. Jeżeli bukiet nie zmieści się do lodówki, połóż go na podłodze, w najzimniejszym miejscu w całym domu.
4
Z części łodygi, która jest zanurzona pod wodą, usuń wszystkie liście.
5
Możesz oczyścić łodygi delikatnie pocierając je szczotką do warzyw. Nie tylko przedłużysz w ten sposób żywotność kwiatów, ale utrzymasz wodę w wazonie w czystości.
6
Kwiaty cięte trzymają się dłużej, jeśli ich łodygi są odpowiednio przygotowane. Odpowiednio obcięta łodyga szybciej absorbuje wodę, pomagając kwiatom zachować świeżość. Żeby łodyga najlepiej spełniała swoje funkcje, musisz:
- Odetnij od każdej łodygi około 4cm kawałek, pod kątem 45 stopni. Nie używaj w tym celu tępych nożyczek, ponieważ tylko zmiażdżą łodygę.
- Dla lepszego efektu, obcinaj łodygi pod wodą. Zapobiegnie to przedostaniu się do wnętrza łodyg powietrza.
- Nożem natnij łodygi na wysokość ok. 4cm licząc od dołu lub zmiażdż ich końce młotkiem (jeśli funkcję łodyg pełnią np. gałęzie).
- Zanurz łodygi w głębokiej wodzie i pozostaw tak na kilka godzin. Dopiero później włóż kwiaty do wazonu z bardziej płytką wodą.
7
W przypadku tulipanów i ciemierników może się zdarzyć tak, że powietrze zablokuje kanalik w łodydze, uniemożliwiając pobieranie przez nią wody. Żeby temu zapobiec, w regularnych odstępach przekłuj łodygi tych kwiatów igłą.
8
Codziennie zmieniaj kwiatom wodę i spryskuj nią ich płatki. Jeśli nie ma możliwości bezpośredniego wylania wody z pojemnika, w którym znajdują się kwiaty, możesz odsączyć ją używając gumowej gruszki lub dużej pipety.
9
Zamiast zwykłej wody z kranu używaj mieszanki wody i wybielacza. Na każdy litr wody wlej łyżkę wybielacza. Wybielacz pomoże utrzymać wodę w czystości i zapobiegnie nieprzyjemnemu zapachowi.
10
Żeby woda w wazonie ładnie wyglądała, możesz dodać do niej kilka kropel barwnika spożywczego.
11
Łyżeczka cukru dodana do wody pomoże kwiatom dłużej zachować świeżość.
12
Nie trzymaj kwiatów bezpośrednio na słońcu, w pobliżu źródeł ciepła i w przeciągu. Nawet wentylator może przyczynić się do szybszego zwiędnięcia kwiatów.
13
Do naprawienia uszkodzonej łodygi możesz wykorzystać słomkę.
14
Żeby tulipany nie zwiędły, owiń je szczelnie mokrą gazetą i włóż do zlewu wypełnionego wodą na wysokość 5-8cm. Pozostaw je tam na około 2 godziny. Malutkie szpileczki wbij w łodygę poziomo, tuż u nasady kwiatu. Zapobiegniesz w ten sposób jego opadnięciu.
15
Natychmiast usuwaj wszystkie zwiędnięte kwiaty. Rośliny, które więdną, wydzielają etylen, a ten przyczynia się do obumierania nawet zdrowych kwiatów.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane