nuty

Jak znaleźć piosenkę nie znając tytułu?

fifi - specjalista Tipy.pl
Czy zdarzyło Ci się kiedyś, że jadąc autobusem, samochodem lub po prostu będąc w jakimś centrum handlowym, usłyszałeś utwór, który utkwił Ci w pamięci, ale nie miałeś pojęcia jaki nosi tytuł? W jaki więc sposób odszukać „wypatrzoną” piosenkę? Oto kilka przydatnych rad.
1
Pomyśl o jakimś fragmencie piosenki, który utkwił Ci w pamięci. Zazwyczaj zapamiętujesz jakiś wers, najczęściej refren, który tkwi Ci w głowie nie chcąc z niej wyjść. Powtarzaj sobie ten fragment w głowie lub na głos (to nawet lepsza opcja) wielokrotnie, aż w końcu Twoja pamięć „ruszy dalej” i będziesz mógł przypomnieć sobie kolejne wersy.
2
Jeśli masz dostęp do internetu, skorzystaj z niego. Jeśli nie masz internetu, udaj się do pobliskiej biblioteki lub kafejki internetowej.
3
Wpisz adres „Google.com” lub adres jakiejś innej wyszukiwarki internetowej.
4
W oknie wyszukiwarki wpisz fragment tekstu piosenki, który pamiętasz, dopisz do niego słowo „tekst” i kliknij „szukaj” lub naciśnij na klawiaturze „enter”.
5
Jeśli pamiętasz kilka fragmentów piosenki wpisz je wszystkie, każdy w osobnym cudzysłowie. Im więcej tekstu pamiętasz tym większe szanse na odnalezienie właściwej piosenki.
6
Kliknij na pierwszą z góry propozycję podaną przez wyszukiwarkę. Jeśli to jest ta piosenka – brawo! Udało Ci się. Jeśli nie, klikaj po kolei w pozostałe propozycje wyszukiwarki. „Twoja” piosenka na pewno gdzieś tam jest!

Powiązane porady

struny do gitary
Opakowanie na płytę

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

Konikowa
05.03.2013
Też mam z tym czasem problem :( Jest podobno taki program do pobrania na telefon i wtedy nagrywasz kawałek piosenki a on ci ją wyszukuje tylko niestety działa to tylko na piosence wykonywanej przez oryginalnego piosenkarza, ale rada super☺ sprawdziłam☺
majkaku.95
07.02.2013
Słyszałam, że jest taki program, w którym wstukuje się takt piosenki za pomocą spacji i w ten sposób jej wyszukuje. Nie pamiętam w tej chwili jak się ten wynalazek nazywa, ale ktoś, kto go wymyślił musiał być bardzo pomysłową bestią :)
arimor
20.01.2013
obok wpisanego fragmentu piosenki, najlepiej wpisać w wyszukiwarkę nie "tekst" lecz "lyrics"- większość piosenek, których tytuły trudno nam odnaleźć jest po angielsku.
Ancia
04.03.2012
Potrzebuje sie dowiedziec jak sie nazywa piosenka. taka fajna do tanczenia. odejrzewam ze spiewaja ja murzyni.. w refriefiee ale gdzies w jego połowie jest cos takiego "ohhh i just wanna be with you "Wpada w ucho
Golabeczka
14.07.2010
Ja zawsze sprawdzam na stronie
http://www.odsluchane.eu/news.php - są wszystkie radia i jest napisane co aktualnie leci. Jak nie ma nas przy kompie to wystarczy zapamiętać godzinę i radio. Na stronie wpisujemy dane i już. Bardzo pomocna stronka :)