kocie pazury

Jak obciąć kotu pazury?

Toska - specjalista Tipy.pl
Jeśli nauczysz się samodzielnie i prawidłowo obcinać pazurki swojemu kotkowi nie tylko uchronisz swoje meble przed zniszczeniami, ale również zaoszczędzisz na weterynarzu. Niestety problem tkwi w tym, że z reguły kotom nie podoba się zbytnio ten pomysł. Nie chcą się pozbywać swoich ukochanych pazurków. Zatem nie obcinaj ich wszystkich naraz. Rób przerwy lub dopadnij kota podczas drzemki. Zaspany nie zorientuje się tak szybko co się święci. Przyzwyczajaj też kota do zajmowania się jego łapami. Kiedy go głaszczesz, poświęć również uwagę każdej z jego łap. Ale, jak prawidłowo obciąć kotku pazurki? Przeczytaj poniższe porady, krok po kroku.
1
Musisz obejrzeć dokładnie pazurki kotka. U zwierząt o ciemnym ubarwieniu może być konieczne obejrzenie pazurów pod światło. Najważniejszą rzeczą, o której należy więc pamiętać to to, że obcinamy tylko i wyłącznie przezroczystą część pazurka. Nie ruszamy żywej różowej części w której znajdują się nerwy i naczyńka krwionośne! Jeśli mimo wszystko uszkodzimy miazgę pazura, trzeba zatamować krwawienie, uciskając pazurek przez kilka minut tamponem z waty.
2
Do skracania pazurków należy kupić u weterynarza lub w sklepie zoologicznym nożyczki, gilotynkę lub cążki - specjalnie do tego celu wyprodukowane. Można również użyć cążek (ale nigdy nie używajmy nożyczek!) używanych do cięcia ludzkich paznokci. Powinny one być bardzo ostre. Tępe narzędzie nie obetnie prawidłowo paznokcia, ale go uszkodzi.
3
Niektórzy ludzie obcinają kotom pazurki zarówno u przednich jak i u tylnych łap. Jednak większość koto-fanów uważa, że wystarczy obciąć pazurki na przednich łapkach.
4

Wskazówki:

  • Zanim przystąpisz do obcinania posadź swojego kota na kolanach i mocno trzymaj.

  • Jeśli Twój nie jest wielkim fanem obcinania pazurów, rób przerwy. Obetnij część pazurów jednego dnia, kolejne drugiego, a nawet trzeciego jeśli będzie taka potrzeba.

  • Jeśli kot ma długą sierść zmocz przed obcinaniem jego łapki.

  • Jeśli kot się wyrywa poproś kogoś o pomoc lub owiń go w ręcznik.

Powiązane porady

czyszczenie kotu zębów
koty na drzewie
podawanie kotu tabletki

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

gosc
23.09.2017
to działa :) co prawda bez klamerek tylko zwyczajne trzymanie jak kocia mama. Wcześniej się szarpał, jęczał, gryzł, a z tym karkiem jak ręką odjął :)
salamandra
26.01.2017
witam. dziękuję za radę.ten sposób jest mi znany ale z użyciem jednej klamerki- nie zadziałało! teraz założę trzy -tak jak piszesz i dam znać czy będzie ...bezwolny
andreas
25.01.2017
najprosciej obciac pazurki u kota , zaloz mu dwie lub 3 klamerki do bielizny na skore na grzbiecie ponizej szyji w miejsce w ktorym dorosla kotka chwyta swoje kocie jak chce je przeniesc, klamerki nie moga byc mocno sciskajace bo kota zaboli i bedzie piszczec, po zalozeniu klamerek kot stanie sie bezwolny i zrobisz co chcesz nie bedzie sie szarpac ani gryzc czy wyrywac,dajcie znac jak to dziala na wasze koty,
manuela
28.09.2015
Hej kociara,ja tez bylabym przerazona trojka kociat.Mam jednego i czasami mam go dosc,nie dlatego zebym go nie lubila o nie...tylko chce czasami odpoczac a ta mala zmora pcha mi sie na szyje lub na kolana i mruczy,mruczy,mruczy.Dlatego nie wyobrazam sobie jakby mi mialo trzy koty wejsc na glowe.
Moze pomalu sie przyzwyczaisz ,no musisz .
SALAMANDRA
15.08.2011
Witam ! Jestem już kobietą wiekową ale w tym portalu dopiero raczkuję...Dlatego piszę w komentarzach , a chciałam dodać nowy post lecz...nie potrafię. Konkretnie szukam osoby która wychowuje (tak jak ja)kotcię kota norweskiego leśnego.Mam już trzy koty w domu, a tego otrzymałam wczoraj w prezencie i...jestem...przerażona ! ! !