celny mailing

Jak zrobić dobry mailing?
DzejuDzeju - specjalista Tipy.pl

Istnieje kilka prostych rzeczy, które możesz zrobić, aby zwiększyć szanse na to, że twój mail zostanie przeczytany i osiągniesz pożądane wyniki. Poniżej znajdziesz 10 wskazówek, dzięki którym poprawisz skuteczność swoich wiadomości e-mail.
1
Temat maila.

Temat wiadomości odpowiedzialny jest za to, czy reszta wiadomości kiedykolwiek zostanie przeczytana. Pamiętaj, aby był on bezpośredni.

  • Rozpocznij go od wezwania do działania.

  • Zawrzyj w nim nazwę firmy.

  • Na początku zdania umieść informacje o promocji

  • Spraw, by był szybko skanowalny wzrokiem.

2
Zdanie otwierające.

Wszystkie cechy produktu powinny znaleźć się w zdaniu otwierającym. W rzeczywistości w wielu udanych wiadomościach e-mail nieco przerobiony temat używany jest jako zdanie wstępne. Wbrew pozorom jest to bardzo potrzebne. Sugeruje to treść twojej wiadomości i pełni rolę nagłówka.

3
Słowa działania.

Nie dodawaj biernych słów do treści wiadomości. Skuteczne wiadomości muszą przyciągać uwagę. Zacznij zdanie od rozkazów – zachowaj, kliknij, wejdź, kup, itp. Badania wykazały, że częste wezwania do działania mogą znacznie poprawić wskaźnik skuteczności mailingu.

4
Użyj właściwego stylu.

Styl wiadomości zależy od dwóch czynników – odbiorcy i firmy. Napisz wiadomość w takiej formie, by była spójna ze stylem, w którym napisana jest twoja strona internetowa. Ostatnią rzeczą, jaką chcesz uzyskać jest zaskoczenie i zmieszanie klienta. Może poczuć się on nieco dziwnie, jeśli styl maila będzie znacznie odbiegał od stylu firmowej strony.

5
Poznaj czytelników.

Jeśli nie będziesz wiedzieć, kto będzie czytał twoją wiadomość e-mail, napisanie przekonującej treści, która trafi do każdego odbiorcy, może być nie lada wyzwaniem. Tylko wówczas, gdy zidentyfikujesz i poznasz rynek docelowy, możesz określić najlepszy sposób dotarcia do niego.

6
Powtórz ofertę.

Powtarzaj swoją ofertę w całej treści wiadomości. Jako minimum oferta powinna znaleźć się z temacie i w zakończeniu wiadomości.

7
Bądź zwięzły.

Faktem jest, że przeciętny człowiek tak naprawdę nie lubi czytać wiadomości e-mail. Jeśli czytelnik zobaczy na ekranie dużo tekstu, możesz być pewny, że nawet na to nie zerknie. Zachęć czytelników do przeglądnięcia wiadomości:

  • Stwórz krótkie i przejrzyste paragrafy

  • Podziel wiadomość na podpunkty, tak by czytelnik po przeczytaniu nagłówków nie musiał czytać każdego słowa.

  • Stosuj wypunktowania

  • Wyeliminuj niepotrzebne szczegóły.

8
Stwórz pilna potrzebę.

Stworzenie poczucia, że coś jest naprawdę pilne, sprawi, że czytelnik kliknie w maila właśnie w tej chwili, a nie po jakimś czasie. Jeśli twoja oferta wkrótce się kończy, podkreśl to. Nawet jeśli tak nie jest, zawrzyj w treści wiadomości takie wyrażenia, jak „szybko”, „teraz”, „przez ograniczony czas”.

9
Utrzymaj całość w prostej formie.

Jasne i proste wiadomości, zawierające najważniejsze informacje, są zawsze chętniej czytane niż te długie, które podają zbyt wiele szczegółów. Nie przytłaczaj swoich czytelników zbyt długą listą produktów i cen. Daj im przedsmak tego, co mogą znaleźć po kliknięciu na twoją stronę internetową.

10
Na zakończenie.

Zakończ swój e-mail odpowiednim wyrażeniem, które pasowałoby do charakteru twojej firmy. Na przykład: „Z poważaniem, Zespół firmy …” lub „Z poważaniem, …, Prezes firmy”. Pamiętaj również, by na końcu wiadomości powtórzyć swoja ofertę i wezwać do działania, tak by czytelnik wiedział, co ma zrobić.

Strona 1 z 3

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

kasikk
21.06.2015
Zgodzę się z Krzyśkiem, to spam, znienawidzony i zwykle niechciany przez użytkownika. Jednak dzięki takim firmom jak LeadBullet użytkownik sam będzie naszej reklamy szukał, pod warunkiem że treść jest wartościowa.
blabla
18.11.2010
no cóż. z mailingiem podobnie jak ze stroną, temat artykułu zaciekawił mnie bez dwóch zdan ale potem ... lepiej nie mówić. Warto może cos więcej poczytać zanim się napisze. nie mówiąc, że zabraklo tu jednego zdania w każdym kroku ... w zalezności od sepcyfiki firmy, porduktu, usługi klienta itp itd...

Większośc mailingów które ja osobiscie zbieram skrupulatnie na skrzynke to elaboraty, które po wydrukowaniu zajmuja conajmniej 7-8 stron a4 i sa niezwykle szczegółowe.

kup pan cegłe w wypadku mailingow nie działa. tu trzeba subtelności i zrozumienia klienta - I TO JEST PUNKT WYJSCIA. mailing ma byc juz sam w sobie produktem/usluga, ktora ludzie z checia chca otrzymywac. twoja rola wplesc w to swoja oferte ale tak zeby nie byla zbyt nachalna (zwlaszcza jesli nei ma sie zbyt dużego doświadczenia) inaczej twoj twoja lista mailingowa zmaleje a Ci ktorzy sie nie wypisza - dodadza twoj adres to czarnej listy -> twoje wiadomosci beda ladowac w koszu.