- Rodzaje pracy
- Szukanie pracy
- Praca
- Zakładanie i Prowadzenie Firmy
- Zarządzanie Firmą
- Firma i Społeczeństwo
- Małe i Średnie Przedsiębiorstwa
- Maszyny i Urządzenia Biurowe
- Zasoby Ludzkie (HR)
- Reklama
- Ubezpieczenie i Odszkodowanie
- Zarządzanie Majątkiem
- Plany Emerytalne
- Inwestycje
- Nieruchomości
- Informacje Podatkowe

Jak zrobić dobry mailing?
Dzeju - specjalista Tipy.pl

Temat wiadomości odpowiedzialny jest za to, czy reszta wiadomości kiedykolwiek zostanie przeczytana. Pamiętaj, aby był on bezpośredni.
- Rozpocznij go od wezwania do działania.
- Zawrzyj w nim nazwę firmy.
- Na początku zdania umieść informacje o promocji
- Spraw, by był szybko skanowalny wzrokiem.
Wszystkie cechy produktu powinny znaleźć się w zdaniu otwierającym. W rzeczywistości w wielu udanych wiadomościach e-mail nieco przerobiony temat używany jest jako zdanie wstępne. Wbrew pozorom jest to bardzo potrzebne. Sugeruje to treść twojej wiadomości i pełni rolę nagłówka.
Nie dodawaj biernych słów do treści wiadomości. Skuteczne wiadomości muszą przyciągać uwagę. Zacznij zdanie od rozkazów – zachowaj, kliknij, wejdź, kup, itp. Badania wykazały, że częste wezwania do działania mogą znacznie poprawić wskaźnik skuteczności mailingu.
Styl wiadomości zależy od dwóch czynników – odbiorcy i firmy. Napisz wiadomość w takiej formie, by była spójna ze stylem, w którym napisana jest twoja strona internetowa. Ostatnią rzeczą, jaką chcesz uzyskać jest zaskoczenie i zmieszanie klienta. Może poczuć się on nieco dziwnie, jeśli styl maila będzie znacznie odbiegał od stylu firmowej strony.
Jeśli nie będziesz wiedzieć, kto będzie czytał twoją wiadomość e-mail, napisanie przekonującej treści, która trafi do każdego odbiorcy, może być nie lada wyzwaniem. Tylko wówczas, gdy zidentyfikujesz i poznasz rynek docelowy, możesz określić najlepszy sposób dotarcia do niego.
Powtarzaj swoją ofertę w całej treści wiadomości. Jako minimum oferta powinna znaleźć się z temacie i w zakończeniu wiadomości.
Faktem jest, że przeciętny człowiek tak naprawdę nie lubi czytać wiadomości e-mail. Jeśli czytelnik zobaczy na ekranie dużo tekstu, możesz być pewny, że nawet na to nie zerknie. Zachęć czytelników do przeglądnięcia wiadomości:
- Stwórz krótkie i przejrzyste paragrafy
- Podziel wiadomość na podpunkty, tak by czytelnik po przeczytaniu nagłówków nie musiał czytać każdego słowa.
- Stosuj wypunktowania
- Wyeliminuj niepotrzebne szczegóły.
Stworzenie poczucia, że coś jest naprawdę pilne, sprawi, że czytelnik kliknie w maila właśnie w tej chwili, a nie po jakimś czasie. Jeśli twoja oferta wkrótce się kończy, podkreśl to. Nawet jeśli tak nie jest, zawrzyj w treści wiadomości takie wyrażenia, jak „szybko”, „teraz”, „przez ograniczony czas”.
Jasne i proste wiadomości, zawierające najważniejsze informacje, są zawsze chętniej czytane niż te długie, które podają zbyt wiele szczegółów. Nie przytłaczaj swoich czytelników zbyt długą listą produktów i cen. Daj im przedsmak tego, co mogą znaleźć po kliknięciu na twoją stronę internetową.
Zakończ swój e-mail odpowiednim wyrażeniem, które pasowałoby do charakteru twojej firmy. Na przykład: „Z poważaniem, Zespół firmy …” lub „Z poważaniem, …, Prezes firmy”. Pamiętaj również, by na końcu wiadomości powtórzyć swoja ofertę i wezwać do działania, tak by czytelnik wiedział, co ma zrobić.
Powiązane porady
Podobne porady
Komentarze (2)
Większośc mailingów które ja osobiscie zbieram skrupulatnie na skrzynke to elaboraty, które po wydrukowaniu zajmuja conajmniej 7-8 stron a4 i sa niezwykle szczegółowe.
kup pan cegłe w wypadku mailingow nie działa. tu trzeba subtelności i zrozumienia klienta - I TO JEST PUNKT WYJSCIA. mailing ma byc juz sam w sobie produktem/usluga, ktora ludzie z checia chca otrzymywac. twoja rola wplesc w to swoja oferte ale tak zeby nie byla zbyt nachalna (zwlaszcza jesli nei ma sie zbyt dużego doświadczenia) inaczej twoj twoja lista mailingowa zmaleje a Ci ktorzy sie nie wypisza - dodadza twoj adres to czarnej listy -> twoje wiadomosci beda ladowac w koszu.