nieświeży oddech

Jak zapobiec nieświeżemu oddechowi?
KalinkaKalinka - specjalista Tipy.pl

Zapobieganie nieświeżemu oddechowi jest łatwiejsze niż myślisz. Z pewnością znasz niektóre przyczyny nieświeżego oddechu, ale czy kiedykolwiek zastanawiałeś się co zrobić, aby na dobre temu zapobiec? Poniższe wskazówki pomogą ci wyeliminować lub znacznie zmniejszyć twój nieświeży oddech. Jeśli jednak nieświeży oddech trwa już dłuższy czas, może pora udać się o stomatologa lub lekarza, ponieważ może to być oznaką znacznie poważniejszych problemów zdrowotnych.
1

Zapobiegnij wystąpieniu nieświeżego oddechu poprzez szczotkowanie zębów i czyszczenie ich nicią dentystyczną co najmniej dwa razy dziennie, zwłaszcza po posiłkach składających się z potraw, które przyczyniają się do znacznego pogorszenia naszego oddechu. Pamiętaj również, by wyszczotkować swój język. Możesz o tego celu użyć specjalnej skrobaczki, która usunie wszystkie pozostałości jedzenia z języka i znajdujących się na nim brodawek. Zakończ szczotkowanie dokładnym przepłukaniem ust wodą lub płynem do płukania.

2

Regularnie odwiedzaj swojego dentystę. Co pół roku umów się na wizytę kontrolną. Stomatolog dokładnie zbada stan twoich zębów i dziąseł oraz usunie zbierający się kamień nazębny.

3
Nieświeży oddech może być również spowodowany różnego rodzaju dolegliwościami, takimi jak próchnica, ropienie dziąseł, czy zębów. Udaj się do specjalisty i podejmij leczenie.
4

Możesz w bardzo prosty sposób zapobiec nieświeżemu oddechowi. Wystarczy, że po każdym posiłku będziesz żuć natkę pietruszki. Pietruszka zawiera chlorofil, znany jako naturalny odświeżacz oddechu.

5

Kilka kropli olejku z drzewa herbacianego lub mięty pieprzowej nanieś na język lub nałóż na pastę znajdującą się na szczoteczce do zębów. Możesz również użyć pasty do zębów i płynu do płukania jamy ustnej, które zawierają w swoim składzie naturalne olejki o właściwościach bakteriobójczych. Pomoże ci to zwalczyć bakterie wywołujące nieświeży oddech.

6

Palenie papierosów również jest przyczyną nieświeżego oddechu. Podejmij odpowiednie kroki i rzuć palenie. To jedyny sposób na wyeliminowanie nieświeżego oddechu wywołanego paleniem tytoniu. Nawyk ten przyczynia się również do powstawania chorób przyzębia.

7

Unikaj spożywania pokarmów, które powodują nieświeży oddech, takich jak czosnek, cebula, kapusta, niektóre przyprawy i kawa.

8

Suchość jamy ustnej, znana również jako kserostomia, jest głównym czynnikiem, który wywołuje nieświeży oddech. Pij wodę w ciągu dnia i podczas posiłków. Żucie gumy bez cukru lub powolne ssanie cukierków nie zawierających cukru przyczynia się do zwiększenia ilości produkowanej śliny.

9

Żucie gumy bez cukru, spożywanie miętówek oraz stosowanie odświeżacza do ust mogą zwiększyć ilość wytwarzanej w jamie ustnej śliny, niezbędnej do utrzymania zębów w czystości w ciągu całego dnia. Dodatkowo mają one ostry miętowy smak, co pomaga zamaskować nieświeży oddech. Należy jednak pamiętać, że produkty te tylko odświeżają nasz oddech, a ich efekt działania jest tylko tymczasowy. Nie zapobiegają one powstawaniu nieświeżego oddechu w przyszłości i nie leczą jego przyczyn. Jeśli regularnie używasz odświeżacza do ust, wybieraj ten, który w swym składzie zawiera ksylitom. Udowodniono bowiem, że związek ten przyczynia się do zmniejszenia ubytków w zębach. Unikaj produktów zawierających cukier, zapobiegniesz w ten sposób gromadzeniu się płytki nazębnej.

10

Od czas do czasu przepłucz usta roztworem wody utlenionej. Wymieszaj ją z czystą wodą w stosunku 1:1. Woda utleniona pomoże zabić bakterie odpowiedzialne za powstawanie nieświeżego oddechu.

11

Na rynku dostępne są specjalne zestawy, które mają za zadanie odświeżyć twój oddech. Zazwyczaj są one bardzo skuteczne, a ich stosowanie pomaga zwalczyć wszelkie dolegliwości. Zanim jednak zdecydujesz się na zakup, skonsultuj się ze swoim dentystą.

Strona 1 z 3

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

zenek50zenek
13.05.2013
ja mam wrażenie, że kazdy ma nieswieży oddech