aparat do pomiaru ciśnienia

Jak obniżyć ciśnienie krwi domowymi sposobami?

Gomez - specjalista Tipy.pl
aparat do pomiaru ciśnienia
1 z 9
Wysokie ciśnienie krwi jest coraz częstszym problemem u ludzi. Odpowiedzialne za to są: nieodpowiednia dieta, brak ruchu i uwarunkowania genetyczne. Firmy farmaceutyczne wprowadzają na rynek coraz to nowsze leki mające na celu obniżenie ciśnienia krwi. Lekarze zalecają zdrową dietę i regularne ćwiczenia. Wszystkie te rzeczy są ważne dla obniżenia ciśnienia krwi i utrzymania go na zdrowym poziomie. Istnieje również szereg naturalnych środków, które choć nie są medycznie zatwierdzone, przyczyniają się do obniżenia ciśnienia.
1
ocet

Wielu uważa, że ocet jabłkowy pomaga obniżyć ciśnienie tętnicze krwi. Niektórzy sądzą, że ten naturalny środek obniża ciśnienie już wciągu kilku minut od zastosowania. Inni natomiast uznali, że codzienne przyjmowanie octu jabłkowego może z powodzeniem zastąpić dotychczasowe stosowane środki z apteki.

2
czosnek

Innym naturalnym sposobem na obniżenie ciśnienia krwi jest spożywanie czosnku. Różni ludzie mogą przyjmować go na różne sposoby – jedni polecają spożywanie czosnku na surowo, inni wolą spożywać go w formie tabletek. Jednak wszyscy zgodnie przyznają, że pomaga on obniżyć ciśnienie krwi. Jeśli przeszkadza ci ostry smak czosnku, stosowanie pieprzu Cayenne jest również doskonałym sposobem na obniżenie ciśnienia tętniczego.

3
siemię lniane

Nasiona lnu, niezależnie od tego czy przyjmujesz je w formie zmielonej czy oleju, to kolejny domowy sposób na obniżenie wysokiego ciśnienia. Zawierają one ważne kwasy Omega-3, których nasz organizm bardzo potrzebuje. Spożywanie nasion lnu jest doskonałym rozwiązaniem dla osób, które nie lubią tłustych ryb, takich jak łosoś czy makrela lub innych źródeł kwasów Omega-3.

4
makaruja

Sok z marakui to kolejny sposób na obniżenie ciśnienia tętniczego krwi, bez stosowania leków z apteki. Zwolennicy tej metody podkreślają jej magiczne właściwości, sok nie tylko obniża ciśnienie krwi, ale również dodaje energii. Podobnie korzystne działanie ma sok z aronii. Nie tylko pomaga w walce z nadciśnieniem, ale również obniża poziom złego cholesterolu.

5
ryby

Innym naturalnym sposobem na obniżenie ciśnienia krwi jest wprowadzenie zmian do swojej diety. Ryby bogate w kwasy tłuszczowe Omega-3 od dawna postrzegane są jako żywność obniżająca ciśnienie. Podobnie wpływają na nasz organizm owoce i warzywa o wysokiej zawartości magnezu i potasu. Ryż, banany i ziemniaki należą do żywności bogatej w magnez. Banany są również doskonałym źródłem potasu, podobnie jak szparagi, awokado, dynia i wiele innych warzyw i owoców. Zamień dotychczas spożywaną mało zdrową żywność na produkty, które mogą przyczynić się do zmniejszenia ciśnienia tętniczego krwi.

6
czosnek
Czosnek można spożywać oddzielnie, ale dodanie go do żywności podczas jej przygotowywania to również doskonały sposób na obniżenie ciśnienia. Czosnek w znacznych ilościach dodawany jest głównie do potraw włoskich. Nadaje on przygotowanym posiłkom niepowtarzalny smak. Czosnek możesz również dodawać do sosów sałatkowych.
7
kot w domu

Innym naturalnym sposobem na obniżenie ciśnienia krwi, zupełnie niezwiązanym z żywnością, to posiadanie zwierząt domowych lub spędzanie wolnego czasu ze zwierzętami. Zwierzęta posiadają naturalną zdolność uspokajania. Badania wykazały, że ludzie spędzający dużo czasu ze zwierzętami, znacznie rzadziej cierpią na nadciśnienie.

8
spacer

Pamiętaj jednak, że ruch jest kluczowym elementem niezbędnym do obniżenia ciśnienia krwi. Wystarczy, że kilka minut dziennie poświęcisz na spacer, bieganie lub aerobik.

?

Wskazówki
* Zanim zdecydujesz się na zastosowanie jakiejkolwiek naturalnej metody obniżenia ciśnienia krwi, skonsultuj się z lekarzem. W żadnym wypadku bez zgody lekarza nie rezygnuj z przyjmowanych dotychczas leków.

Strona 1 z 9

Powiązane porady

choroby układu krążenia
leczenie nadciśnienia
leczenie nadciśnienia

Podobne porady

Komentarze (20)

* Pola wymagane

Mietek
25.09.2017
Na nadciśnienie polecam pić sok z selera, czosnku, natki pietruszki i cebuli. Moja mama miała wysokie ciśnienie i zaczęła pić ten sok. Już w krótkim czasie odczuła znaczny spadek ciśnienia i poprawę zdrowia.
Marysia
23.12.2016
Ja wypróbowałam na tacie kapsaicynę, która jest składnikiem aktywnym znajdującym się w papryczkach chili. Dostawał kapsułki z chili habanero i pierzgą pszczelą, ciśnienie się obniżyło i ładnie unormowało. Jednak można naturalnie, mimo że lekarz twierdził, że nie da się inaczej niż poprzez sztuczne tabletki..
Barbara
30.03.2016
Najlepszym sposobem na nadciśnienie i cholesterol są kwasy omega 3. Przekonałam się o tym na własnej skórze. Natomiast najlepszym źródłem tych kwasów jest Gold Omega 3, (inne które brałam nie miały na mnie żadnego efektu) i fakt, trochę czasu to trwało, ale moje ciśnienie, cholesterol i ogólnie zdrowie wróciło do normy.
Stachu
21.03.2016
ja przestalem lykac plyny wyskokowe I spadlo o 15/30
Karolina
29.12.2015
Stańcie przed lustrem i zobaczcie na swój kregosłup a zwłaszcza na kregi szyjne,skrzywienie blokuje dopływ krwi do mózgu i przez to serce musi mocniej pompowac krew,i wtedy zadne aronie soki z buraków i aktywnosc fizyczna nie pomoże
and55
15.09.2015
Dlaczego autor tego artykułu nie pisze nic na temat Aroni sok dżem wino z aronii wszak Polska jest potentatem w produkcji tego owocu można już w sklepach kupić przetwory należy jednak spożywać z umiarem bo bardzo obniża ciśnienie krwi
Rycz
22.09.2014
Najlepszym i niezawodnym dzialajacym jak tabletki jest sok z ARONII
edesz
20.09.2014
Ruch może zastąpić wiele leków, ale żaden lek nie zastąpi ruchu!
Rysi@k
20.09.2014
Te sposoby pomagają jak umarłemu kadzidło można obniżyć o 10 jednostek ciśnienie ale nie o 50
yani
20.09.2014
Najtańszy i najlepszy sposób to surowy sok z czerwonych buraków które sa pod dostepem za grosze. Jesli ktoś nie przetrawi ziemistego smaku i uczucia drapania w gardle to rozcieńczyć wodą lub innym surowym sokiem np z marchewki.Efekty sa widoczne prawie natychmiastowo. Jest tylko jeden problem , grupa ludzi którzy ślepo wierza lekarzom i nie dadza sie przekonać. Uwaga burak jest słodki i nie poleca sie picia soku przez cukrzyków.