pakowanie plików WinRARem

Jak spakować pliki WinRARem?

KasprzykKasprzyk - specjalista Tipy.pl
WinRAR jest bardzo popularnym programem do kompresji plików. Służy do redukcji wielkości plików w formacie RAR, ale obsługuje też archiwa w innych formatach, na przykład ZIP. Program może również zmienić format plików na CAB, ARJ, LZH, AZE oraz ISO.
P

* PC
* WinRAR
* Plik do kompresji
* Skompresowane pliki

1
Zanim przystąpisz do pracy upewnij się, że komputer, którego będziesz używał ma zainstalowanego WinRARa. Jeśli nie, pobierz instalkę z Internetu i zainstaluj ten program.
2
Za pomocą myszki i klawisza CTRL lub SHIFT zaznacz pliki, które chcesz skompresować. Klawisz CTRL pomoże Ci zaznaczyć kilka pojedynczych plików w jednym folderze. SHIFT służy do zaznaczania większej ilości plików.
3
Kliknij prawym przyciskiem myszy w zaznaczone pliki, aby pojawiło się menu. Zaznacz opcję 'Add to Archive'. Wyświetli Ci się okno menu WinRAR.
4
Wpisz nazwę dla kompresowanych plików w sekcji 'Archive name', którą znajdziesz w pasku z zakładkami. Upewnij się, że nazwa ta się nie powtarza lub nie jest podobna do żadnej innej nazwy we wskazanej lokalizacji.
5
Jak już zdecydujesz się jak chcesz nazwać pliki zaznacz format kompresowanego pliku bądź plików. Mogą one być w formacie RAR lub ZIP. Istnieją również inne opcje takie jak na przykład usunięcie oryginalnego pliku po jego skompresowaniu czy sprawdzanie autentyczności pliku.
6
Po zakończeniu wypełniania wymaganych pól kliknij 'Ok'. Program WinRAR rozpocznie kompresję plików i zapisze je w tym samym folderze, w którym znajduje się oryginalny plik.
7
WinRAR może również wypakować skompresowane pliki w formacie RAR lub ZIP. Za pomocą myszki zaznacz pliki, które wymagają rozpakowania.
8
Prawym przyciskiem myszy kliknij w wybrany plik, żeby wyświetliło się menu. Zaznacz opcję 'Extract files'. Wyskoczy Ci okno programu WinRAR.
9
W 'Destination path' zaznacz, w którym folderze ma być rozpakowany plik. Nie zmieniaj jednak folderu docelowego, jeśli chcesz, aby plik został rozpakowany w tym samym folderze, w którym znajduje się dany plik.
10
Po zakończeniu wypełniania wymaganych pól kliknij 'Ok'. Rozpocznie się wypakowywanie pliku RAR lub ZIP.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

marginesy w Wordzie
Dzielenie pliku na party

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

maine
23.01.2017
Bardzo dziękuję. Artykuł o tym jak spakować wszystko w jedno mi się bardzo przydał. Dzięki :)
xD
12.08.2013
dzięki za poradnik :)
Antenka
19.02.2013
Dziękuję, chyba dałam radę:)