Ubiór na rozmowę o pracę

Jak się ubrać na rozmowę kwalifikacyjną?·

BlondJaponkaBlondJaponka - specjalista Tipy.pl
Ubiór na rozmowę o pracę
1 z 5
Ubiór kandydata do pracy w znacznej części wpływa na decyzję przyjęcia go do pracy. Wygląd może bardzo dużo powiedzieć o tym, jakim ktoś jest człowiekiem. Niestety niewiele osób poszukujących pracy przykłada do niego uwagę. Poniżej znajdziesz wskazówki jak się ubrać na rozmowę kwalifikacyjną, aby budzić zaufanie oraz podkreślić swój profesjonalizm.
1
Ubranie należy dostosować do stanowiska o jakie się ubiegamy. Inaczej powinien być ubrany kandydat do pracy w banku a inaczej animator rozrywki.

Należy zwrócić uwagę czy staramy się o pracę w firmie tradycyjnej czy nowoczesnej. Do tych pierwszych zaliczamy banki, kancelarie adwokackie, firmy zajmujące się ubezpieczeniami czy księgowością. Nowoczesne to np. agencje interaktywne, reklamowe, domy mody czy lokale rozrywkowe. W każdym wypadku jednak musimy wcześniej dowiedzieć się jaka jest kultura firmy, aby móc podporządkować ją do jednej z wymienionych kategorii.
2
ubiór na rozmowę o pracę
W każdym przypadku, niezależnie od stanowiska o jakie się ubiegamy powinniśmy wyglądać czysto i schludnie. Rozmowa kwalifikacyjna to nie rewia mody. Najlepiej będzie jeśli przed rozmową dowiemy się jakie są standardy ubioru w firmie. Jeśli uda nam się to zrobić, wówczas na rozmowie o pracę sprawimy wrażenie osoby idealnie pasującej do zespołu.
3
Ubiór na rozmowę kwalifikacycjną - kobiety
Kobiety 

Na rozmowę kwalifikacyjną specjaliści radzą wybrać kostium ciemnogranatowy, szary, beżowy, brązowy lub klasyczną czerń.
Spódnica powinna sięgać minimum do kolan. Niedopuszczalne są spódniczki mini czy krótkie spodenki.
Bluzka powinna być jasna - najlepiej biała lub beżowa. Należy wystrzegać się dużych dekoltów.
Buty na średnim obcasie z zasłoniętymi palcami i piętą.
Biżuteria delikatna, stonowana. Nie należy jej mieć zbyt dużo na sobie.
Makijaż delikatny, niezbyt rzucający się w oczy.
Włosy związane

4
Ubiór na rozmowę kwalifikacycjną - mężczyźni
Mężczyźni 

Klasyczny garnitur w kolorze ciemny granat lub szary
Koszula zawsze z długim rękawem - biała lub granatowa
Krawat stonowany, niezbyt wyróżniający się, klasyczny. Niedopuszczalne są krawaty z myszką Miki czy Św. Mikołajem.
Czyste buty (bezpośrednio przed rozmową można je przetrzeć)
Kolczyki, pierścionki, łańcuchy i inna biżuteria nie jest wskazana dla panów ubiegających się o pracę.
Przed rozmową należy się ogolić. Osoby bez zarostu wyglądają bardziej czysto i schludnie niż panowie z brodą czy wąsami.
?

Wskazówki
* Nie pal papierosów przed rozmową o pracę. Należy zadbać o świeży oddech.
* Nie żuj gumy!

!

Uwaga!
* Nie używaj zbyt dużo perfum przed rozmową o pracę.
* Jeśli masz tatuaż powinieneś go zakryć.

Strona 1 z 5

Powiązane porady

spódnica ołówkowa
jesień
brunetka

Komentarze (0)

* Pola wymagane