nos psa

Jak rozpoznać nosówkę u psa?

Psiara09Psiara09 - specjalista Tipy.pl
Kiedy nasz pupil choruje staramy się zrobić wszystko żeby mu pomóc. Jednak co zrobić, kiedy podejrzewamy u psa nosówkę? Nosówkę uznaje się za najgroźniejszą chorobę zakaźną psów. Niestety cechuje się ciężkim przebiegiem i wysoką śmiertelnością. Bardzo ważne jest szybkie rozpoznanie choroby i wprowadzenie leczenia, które pozwoli uniknąć powikłań. Poniżej znajdziecie porady, które pozwolą zidentyfikować wam nosówkę.
1
Pies może się zarazić nosówką przez spacerowanie z nami po lesie, ponieważ kuny i fretki przenoszą tę chorobę. Może się też nią zarazić poprzez bezpośredni kontakt z psem oraz poprzez przebywanie w transporterze w którym kiedyś przebywał chory pies.
2
Objawami jest wychudzenie wymioty, biegunka i odwodnienie Nosówka jest niestety chorobą śmiertelną chociaż są przypadki, że udało się uratować psa.
3
Jeżeli choroba zaatakuje mózg pies traci równowagę i chwieje się. Pies również nie ma apetytu wypada mu sierść, pojawia się wysoka gorączka. Pies jest tak słaby, że nie potrafi się ruszać. Z oczu i nosa wydobywa się przeźroczysta a potem kleista wydzielina.

Powiązane porady

chory pies
mały piesek
pies je odchody i kupy?

Podobne porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

Gracjan
16.03.2016
Muj pies ma mokry nos proszę o pomoc.
ANDRZEJ1969
11.01.2016
Mam psa rasy MOPS ma 6miesiecy ma cieply nos czy to jest jakas objawa nosówki prosze o rade.
Nati
11.09.2014
Mój pies miał kiedyś nosówkę ale dzięki wetą wyzdrowiał. (Miał nosówkę i coś z jelitami w jednym i miał mieć operacje)
Agna
18.03.2012
Moj szczenaik jest chyba chory na nosówke, ale nie jestem pewna, leci mu z nosa i bardzo cieżko oddycha . Boje sie aby nie była to własnie nosówka. Jak ja sie leczy? prosze o pomoc.
kinia0002
07.08.2011
Jak leczyć nosówkę ??????????
gami
22.10.2010
czy nosówkę można rozpoznać po krostach na brzuszku lub po twardych chropowatych poduszkach łap?