kolka u małych dzieci

Jak leczyć kolki u niemowląt domowymi sposobami?
MamaOliMamaOli - specjalista Tipy.pl

Wiele noworodków nie ma w pełni rozwiniętego układu trawiennego. W pierwszych miesiącach życia są trapione przez skurcze jelitowe lub wzdęcia. Ból kolkowy często powoduje u dziecka intensywny płacz. Jeśli zauważysz więc, że po karmieniu lub "upuszczeniu gazów" Twoje dziecko płacze, jest to oznaka kolki. Rodzice w takich przypadkach są zwykle nieporadni, bo nie mogą pocieszyć dziecka, ani skupić jego uwagi na czymś innym. Ból nie da tak łatwo o sobie zapomnieć. Na szczęście kolka nie jest bardzo niebezpieczna dla zdrowia i kończy się jak dziecko ma trzy-cztery miesiące. Jak więc sobie poradzić z kolką i ulżyć naszemu maluszkowi? Oto kilka praktycznych porad.
1

Zaparz herbatę z kopru włoskiego. Zioło to jest bardzo zalecane przy kolce dziecięcej. Herbatę zaparza się z suszonego kopru i podaje dziecku w ciągu dnia.

2

Podaj dziecku herbatkę miętową. Herbata miętowa zawiera olejki wiatropędne. Redukują one gazy w żołądku i jelitach, które są przyczyną bólu kolkowego. Mięta redukuje również stan zapalny jelit i łagodzi wzdęcia.

3

Lecz kolkę herbatką rumiankową. Herbata z rumianku stosowana jest od wieków, ponieważ pomaga łagodzić kolkę bez szkody dla dziecka. Wielu rodziców uważa, że jest to najlepszy środek na bóle kolkowe.

4

Stosuj melisę lekarską. Melisa należy do tej samej rodziny co mięta. Od wieków stosuje się ją w łagodzeniu bóli kolkowych. Działa kojąco na wzdęcia i kolki.

5

Również herbatka z kopru ogrodowego ma działanie kojące na kolkę. Jest to herbatka bardzo popularna i często wykorzystywana w leczeniu kolki. Podawaj swojemu dziecku słabą herbatkę w małych ilościach.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

ania
08.03.2012
sprzedam zestaw kolkowy dla niemowlaka!! probowalam wszystkiego! po 2 miesiacach placzu okazalo sie ze moja mala ma... uczulenie na banana! 4 buteleczki SAB SIMPLEX!! jesli ktos jest zainteresowany, takze 5 napoczeta po nizszej cenie. data waznosci; 7/2014, cena; po 35zl. mam takze cala butelke wody koperkowej ( gripe water) na kolke - niedostepna w zadnej aptece zw na braki w hurtowniach. data waznosci; 5/2012. cena ;20zl. (jesli ktos jest zainteresowany mam takze druga butelke napoczeta tydzien temu) . mam takze delikol-podalam malej tylko raz, wiec jest jak nowy. cena ; 20zl. data waznosci; 7/2013. kontakt: 513 394 108
marfanka
11.11.2010
U nas nieodzowne okazały się homeopatyczne czopki viburcol, od niedawna dostępnie niestety tylko na receptę. Działały przeciwbólowo i uspokajająco, a dzięki temu że to preparat homeopatyczny byłam spokojna że jest bezpieczny dla dziecka.