pies je odchody i kupy?

Jak oduczyć psa jedzenia odchodów?

SznapsiSznapsi - specjalista Tipy.pl
Istnieje wiele teorii dlaczego psy jedzą własne odchody. Podzielić je można na dwie grupy, które wynikają z zachowania lub są problemem medycznym. Jeśli uważasz, że twój pies ma raczej problem natury medycznej udaj się z nim do weterynarza. Przebada Twojego psiaka i znajdzie źródło problemu. Jeśli jednak stawiasz na problemy natury behawioralnej i chcesz samodzielnie pomóc psu pozbyć się tego problemu musisz wiedzieć jak się do tego zabrać. Próbuj kilku trików, nie zniechęcaj się po pierwszej nieudanej próbie. Nie złość się na psa. Niepotrzebnie wywołasz w nim stres i pogłębienie problemu. Jak zatem pomóc psiakowi? Oto kilka rad.
1
Podawaj swojemu psu odżywcze pokarmy w rozsądnych ilościach.
2
Karm psa dwa razy dziennie o regularnych porach. Pies nie powinien mieć dostępu do pokarmu przez cały czas.
3
Utrzymuj odbyt są w czystości. Dbaj również o uzębienie psa.
4
Zapewniaj psu ćwiczenia fizyczne. Stymuluj swojego psa – stawiaj na ruch!
5
Naucz psa reagować na komendę "Zostaw to!". Musisz dać psu do zrozumienia, że to Ty jesteś liderem i Panem. Pies ma się podporządkować Tobie, a nie Ty jemu.
6
Można dodać psu do jedzenia łyżkę soku z ananasa, dyni, szpinaku, ogórka kiszonego czy czosnku. Podobno kupa z domieszką tych "specyfików" odrzuca psa. Niech więc ją zostawi w spokoju!
7
Zawsze nagradzaj psa, gdy Cię posłucha.
8
Jak tylko zobaczysz, że Twój pies robi kupę, poczekaj i spróbuj go czymś rozproszyć. Możesz do niego podbiec, zawołać go lub rzucić mu ulubioną piłkę do zabawy. Musisz być konsekwentny i rozpraszać jego uwagę za wszelką cenę.
9
Odwiedź sklep zoologiczny. Znajdziesz tam mnóstwo specyfików, które Ci pomogą w walce z tym problemem.
10
Inna metoda (dla odważnych!) polega na tym, żeby rozciąć wzdłuż kupę psa i włożyć do niej tabasco lub chilli (nie śmiej się, najwidoczniej to działa).
11
W niektórych przypadkach założenie psu kagańca może pomóc w walce z tą przypadłością. Ta metoda będzie działać jeśli Twój pies nie jest na smyczy lub łańcuchu pod domem.

Powiązane porady

Jak oduczyć szczeniaka sikania?
pies na smyczy
tresura psa

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

Klaudia
23.05.2016
Nie!Tu chodzi o brak składników odżywczych naszego pupila,pies musi jeść nabiał mało nabiału ale to pomaga ponieważ psu brakuje składników odżywczych i szuka ich w odchodach ludzkich i zwierzęcych.A tu chodzi że pies je swoje odchody.
Martynka
29.10.2015
Witam ja ma takie pytanie dlaczego mój pies ma żodczejszą kupę i nie wiem co mam robić ja juz nie wiem co mam robić z tym
ja
07.10.2015
Nie wolno dawać psu czosnku.
Gara
10.02.2013
Labrador mojego kolegi ciągle zjadał swoje odchody i dodał mu do karmy sok z ogórka kiszonego. Pomogło, przestał już zajadać swoje odchody. Kiedy go rozpraszał to nic nie pomagało.
Psiara
24.07.2011
Psy powinny jeść trawe lub odchody poniewarz to pomaga im w trawieniu. Chociarz niektórym dziwnym i głupim ludziom wydaje się to obrzydliwe. CZasami pies kiedy najje się trawy lub odchodów zwymiotuje. W ten sposób pies oczyszcza sobie żełądek.