Miauczący kot

Jak przetrwać ruję u kotki?

SznapsiSznapsi - specjalista Tipy.pl
Kotka przechodzi przez ruję średnio dwa – trzy razy w roku, na wiosnę i na jesień. Za każdym razem trwa to około dwa tygodnie. Twoja ukochana kotka nagle stanie się nerwowa, niespokojna i będzie miauczeć. Zachowanie kotki będzie bardzo odbiegać od tego jak się zachowuje normalnie. Oto kilka sposobów, jak rozpoznać ruję u kotki i jak sobie z nią radzić.
1
Określ czy kotka ma ruję.

Jeśli kotka ma ruję będzie trzymała tylną część ciała uniesioną w górę, a ogon przechyli na jedną stronę. Będzie wysoce poruszona. Będzie się turlać po dywanie lub podłodze, będzie miała pociągłe ruchy, będzie się wyciągać i ocierać. Zachowaniem będzie wabić do siebie wydając dziwne dźwięki. Na ciele nie pojawią się żadne oznaki rui, więc musisz bacznie obserwować jej zachowanie.

2
Ciągle uspokajaj kotkę.

Spędź z kotką trochę czasu, aby ją uspokoić. Delikatnie ją głaskaj dopóki się nie uspokoi. Podczas rui kotka jest silnie pobudzona. Zapewnij jej ekstra opiekę i poświęć więcej uwagi niż zwykle. Przytulaj ją i trzymaj na kolanach przez jakiś czas.

3
Znajdź jej jakieś zajęcie.

Twoja kotka będzie cały czas myślała o rosnącym popędzie, więc musisz jakoś rozproszyć jej uwagę. Podaruj jej nowe zabawki do zabawy, baw się z nią sama dopóki jej nie zmęczysz fizycznie i mentalnie.

4
Opóźnij cykl kotki.

Jeśli nie chcesz, żeby Twoja kotka miała teraz młode udaj się z nią do weterynarza. Weterynarz da jej zastrzyk z hormonami i innymi substancjami, które pomogą zatrzymać jej cykl lub da jej tabletki antykoncepcyjne, które wyciszą ruję lub zażywane wcześniej - pozwolą jej uniknąć. Nie będzie to jednak na stałe, jedynie na jakieś czas.

5
Wykastruj kotkę.

Jeśli mimo wszystko nie chcesz, aby Twoja kotka przechodziła co jakiś czas ruję, i nie chcesz młodych kotków to wykastruj kotkę. Pozbawi ona kotkę płodności oraz zaburzy gospodarkę hormonalną jej organizmu.

6
Sparuj kotkę.

Możesz spróbować "sprowadzić" kocura do swojej kotki. Kopulacja skróci ruję u kotki. Jeśli kopulacja nie przyniesie żadnego efektu, możesz spodziewać się kolejnej rui za dwa-trzy tygodnie. Jeśli dojdzie do zapłodnienia, masz spokój z rują na cały okres ciąży oraz od jednego do sześciu tygodni po jej zakończeniu. No i dodatkowo staniesz się właścicielem młodych kociąt.

?

Wskazówki
* Jeśli rujka trwa dłużej niż 2 tygodnie i nie chce przejść wówczas zgłoś się do lekarza. Przewlekła ruja może być dla kota bardzo niebezpieczna i prowadzić do poważnych chorób jak np. ropomacicze. W przypadku rui przewlekłej należy ruję wyciszyć tabletkami antykoncepcyjnymi i wziąć pod uwagę sterylizację kotki.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

koci katar
kot
kot

Podobne porady

Komentarze (39)

* Pola wymagane

Kot M.
08.04.2016
Serio? Autor tekstu namawia do kociej antykoncepcji lub do rozmnożenia kota? MASAKRA. Jedynym dobrym rozwiązaniem jest jest sterelizacja!!! Antykoncepcja zawsze skończy się nowotworem, jeśli będzie stosowana przez dłuższy czas, a nie tylko w sytuacji wyjątkowej. Przetrzymywanie kotki w domu podczas rui również jest złym na dłuższy okres z podobnych przyczyn. Rozmnażanie kotów? No tego to chyba nie trzeba komentować, każdy widzi ilość niechcianych kotków i słyszy się ciągle o różnych sposobach ich pozbywania się.

Autor artykułu może niech zajmie się na początek sprzątaniem kocich kuwet w schroniskach, zanim zacznie wygłaszać kolejne mądrości. Może nieco się wtedy o kotach dowie.
Ela
08.04.2016
Takie porady w XXI wieku?? Ciemnogród!!
adi
08.04.2016
Takie bzdury, że głowa mała.... brawo dla osoby która to pisała. Proponuję zmienić fach !
Jaga
08.04.2016
Nie ma to jak porada debila...
sin
07.04.2016
Jak mozna pisać w ten sposób i takie bzdury, człowieku Ty się w głowę za mocno uderzyłeś??? To nie jest tekst to jest zwyczajne gówno! Zero wiedzy i całość nieskażona madrą myślą... dramat! Co to za porady... z dupy zupełnie. Może lepiej do szuflady?
Ewa
07.04.2016
Tekst pisał jakiś idiota. Jest ogromny procent bezdomnych zwierząt, a ten pisze o tym żeby zapłodnić kotkę. Interia.pl powinna sie wstydzić ze sa umieszczane tutaj takie teksty, szkoda gadać
porażona głupotą tekstu
07.04.2016
co za absurdalny tekst. Nie wiedziałam że tutaj "Każdy może pisać"
czy autor tego czegoś wie, że akt seksualny u kotów jest bolesny dla kotki? Ze ciąża i poród są wyczerpujące dla jej organizmu? że kotków jest za dużo na świecie i nikt już nie chce nowych? Czy autor jest zwolennikiem topienia kociąt czy zawiózłby do uśpienia? a może do schroniska?
Felek
07.04.2016
I co potem z tymi pięknymi kotkami zrobić? To nie jest żadna porada - to pseudoartykuł.
Co w następnym odcinku - jak pozbyć się kociąt - żeby kotka nie cierpiała i maluszki mało bolało?
Leczenie bólu zęba za pomocą wyrywania.
shiro
07.04.2016
Panie, jak ci baba przed okresem marudzi, złości się i nie chce gotować, to se ją zbrzuchać, będziesz mieć spokój na dziewięć miesięcy albo i ponad czterdzieści, a jak będziesz mieć wyjątkowego farta, to i na dwadzieścia lat. Ale od rozmnażania kotów wara, ty niedouczony tłuczku.
Marlena
07.04.2016
Kotki należy kastrować a nie rozmnażać. Kastracja zapobiega groźnym chorobom związanym z układem rozrodczym (ropomacicze, nowotwory, guzy sutków i listwy mlecznej), choroby są te na tyle groźne, że powodują śmierć kota a 99 % niewykastrowanych kotek na nie zapada. Rozmnażanie niczego nie zmieni, kolejna ruja pojawi się zaraz po porodzie. W Polsce co 2 kot umiera w schronisku, ulice przepełnione są od bezdomnych kotów, których nie ma dokąd zabrać, umierają pod naszymi domami, przeżywa może 5 %! Jedyną metodą aby zapobiec uciążliwej rui jest sterylizacja kotki!

Poziom artykułu przerażająco niski, autor powinien co najwyżej zamiatać podłogę w redakcji...