pies sika w domu

Jak usunąć zapach moczu?

MatronacieniaMatronacienia - specjalista Tipy.pl
pies sika w domu
1 z 8
Czasami zdarzają się nieprzyjemne sytuacje, kiedy musisz usunąć zapach moczu z fotela, kanapy, materaca lub dywanu. Na szczęście nie musimy robić tego zbyt często. Czasem jednak w naszym domu pojawi się dziecko lub młody zwierzak i może dojść do takiej sytuacji. Po pewnym czasie mocz wyschnie, ale zapach pozostanie. Istnieje jednak kilka sposobów, aby pozbyć się przykrego zapachu moczu.
1
usuwanie zapachu moczu - sposób 1
Ocet, soda oczyszczona i woda.

Jednym ze sposobów pozbycia się zapachu moczu jest przygotowanie papki z sody oczyszczonej i wody. Przygotowana mieszaninę wytrzyj w całą powierzchnię, na której znajdował się mocz. Całość zmyj przy pomocy octu. Po całym zabiegu użyj papierowych ręczników, mocno dociśnij je do powierzchni i poczekaj aż wsiąkną całą wilgoć. Powtórz cały proces jeszcze raz. Pamiętaj jednak, by nie powtarzać tego więcej razy, gdyż można wówczas uszkodzić tkaninę. Przemyj całą powierzchnię czystą wodą i ponownie przyłóż ręczniki papierowe, aby usunąć nadmiar wilgoci. Najlepiej, jeśli masz taką możliwość, pozostaw tkaninę na słońcu, aż do wyschnięcia. Możesz również użyć suszarki do włosów i nieco ją podsuszyć. Zapach octu będzie jeszcze wyczuwalny przez około 2 dni. Ale najważniejsze, że nieprzyjemny zapach moczu zniknie.

2
usuwanie zapachu moczu - sposób 2
Gotowe środki chemiczne.

Możesz również skorzystać z gotowych produktów dostępnych w sklepach lub w internecie (sprawdź tutaj). Są one zazwyczaj tanie i jednocześnie bardzo skuteczne. Środki zakupione w sklepach zoologicznych przeznaczone są głównie do usuwania zapachu moczu zwierząt, jednak doskonale radzą sobie również z moczem dziecka.

3
usuwanie zapachu moczu - sposób 3
Nadtlenek wodoru (woda utleniona).

Nadtlenek wodoru to bardzo skuteczny sposób na usunięcie zapachu moczu. Podczas stosowania zachowaj jednak szczególną ostrożność, zawiązek ten może uszkodzić niektóre tkaniny. Wypróbuj niewielką ilość w niewidocznym miejscu, pozostaw do wyschnięcia i dopiero gdy będziesz mieć pewność, że środek nie zniszczy tkaniny, zastosuj go. Po użyciu wody utlenionej możesz przeczyścić dywan zwykłym środkiem i odkurzaczem. To powinno usunąć przykry zapach na stałe.

4
usuwanie zapachu moczu - sposób 4
Płyn do płukania ust.

Płyn do płukania jamy ustnej (np. Listerine) może pomóc usunąć przykry zapach moczu. Sposób ten jest nieco podobny do metody z sodą oczyszczoną, octem i wodą. Rozcieńcz nieco płynu do płukania ust z wodą i przygotowanym roztworem przemyj zabrudzoną powierzchnię. Do wyczyszczonej powierzchni przyłóż czyste ręczniki papierowe i poczekaj, aż wsiąkną nadmiar wilgoci. Zapach płynu do płukania ust będzie wyczuwalny jeszcze przez kilka dni, ale zapach moczu z pewnością zniknie.

5
usuwanie zapachu moczu - sposób 5
Amoniak i mydło.

Odmierz taką sama ilość amoniaku i mydła i rozpuść je w wodzie. Tak przygotowanym roztworem wyczyść zabrudzoną powierzchnię.

6
usuwanie zapachu moczu - sposób 6
Mąka kukurydziana.

Jednym ze sposobów na pozbycie się przykrego zapachu moczu jest posypanie zabrudzonej powierzchni mąką kukurydzianą, a następnie spłukanie jej przy użyciu wody. Zabieg ten nie pozostawia żadnych zapachów, a zwłaszcza moczu.

7
usuwanie zapachu moczu - sposób 7
Wybielacz do tkanin kolorowych.

Możesz użyć wybielacza, aby usunąć zapach moczu, ale musisz pamiętać, by był on przeznaczony do tkanin kolorowych. Nałóż odrobinę wybielacza na plamę i delikatnie go wetrzyj. Używając ręczników papierowych zbierz nadmiar wilgoci.

Strona 1 z 8

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (41)

* Pola wymagane

Ania
18.04.2019
Bardzo dobre sposoby, ja u siebie w domu korzystam z opracowanej przy dwóch psach metody.
MAdzix
10.04.2019
Można przekierować instynkty psa, dzięki użyciu specjalnych preparatów.
Sposób
18.01.2019
Uniwersalny sposób na natychmiastową neutralizację kociego moczu (inne pewnie też, ale ja mam koty...): woda połączona ze środkiem z chlorem do spryskiwacza, psik psik - i jest Stachu po zapachu... Mam wydzielony i WYRAŹNIE OPISANY!! spryskiwacz po płynie do okien - chlor jeszcze mnie nie zawiódł.
AsikCz
10.12.2018
Polecam artykuł, w którym znajdziecie sporo praktycznych informacji na temat usuwania plam i zapachu moczu z dywanu i tapicerki.
Magda
26.07.2018
Trwało to trochę, gdyż wcześniej używałam różnych środków. Codziennie rano pryskałam na łóżko dość intensywnie i wychodziłam do pracy. Już prawie straciłam nadzieję, że zadziała. Ale po około 2-3 tygodniach, gdy preparat 750 ml zaczął się kończyć, ku mojemu zaskoczeniu zapach zniknął.
ddd
17.07.2018
Wywalić i kupić nowe...
A jeśli nie to stale dezynfekować.
P1b8f #TFM
16.05.2016
Spróbujemy!
Kocia mama
29.03.2016
Odradzam wybielacz do tkanin, zapach powoduje u kotow taka reakcje ja na kocia mietke
MarcinMadej
27.11.2015
Moim numerem jeden w walce z plamami po moczu i intensywnym zapachu uryny jest preparat bio enzymatyczny Urinne Free. Nie tylko doskonale radzi sobie z plamami ale bardzo szybko niweluje smród. Używają go w domu pomocy społecznej, której pensjonariuszką jest moja babcia.
tgsiow
05.11.2015
A ja na zapach moczu używam biologicznego preparatu bio odor stop. Na dywanie wystarczy gąbką rozprowadzić rozcieńczony płyn w postaci piany i po wyschnięciu kłopot z głowy