pies sika w domu

Jak usunąć zapach moczu?

MatronacieniaMatronacienia - specjalista Tipy.pl
pies sika w domu
1 z 8
Czasami zdarzają się nieprzyjemne sytuacje, kiedy musisz usunąć zapach moczu z fotela, kanapy, materaca lub dywanu. Na szczęście nie musimy robić tego zbyt często. Czasem jednak w naszym domu pojawi się dziecko lub młody zwierzak i może dojść do takiej sytuacji. Po pewnym czasie mocz wyschnie, ale zapach pozostanie. Istnieje jednak kilka sposobów, aby pozbyć się przykrego zapachu moczu.
1
usuwanie zapachu moczu - sposób 1
Ocet, soda oczyszczona i woda.

Jednym ze sposobów pozbycia się zapachu moczu jest przygotowanie papki z sody oczyszczonej i wody. Przygotowana mieszaninę wytrzyj w całą powierzchnię, na której znajdował się mocz. Całość zmyj przy pomocy octu. Po całym zabiegu użyj papierowych ręczników, mocno dociśnij je do powierzchni i poczekaj aż wsiąkną całą wilgoć. Powtórz cały proces jeszcze raz. Pamiętaj jednak, by nie powtarzać tego więcej razy, gdyż można wówczas uszkodzić tkaninę. Przemyj całą powierzchnię czystą wodą i ponownie przyłóż ręczniki papierowe, aby usunąć nadmiar wilgoci. Najlepiej, jeśli masz taką możliwość, pozostaw tkaninę na słońcu, aż do wyschnięcia. Możesz również użyć suszarki do włosów i nieco ją podsuszyć. Zapach octu będzie jeszcze wyczuwalny przez około 2 dni. Ale najważniejsze, że nieprzyjemny zapach moczu zniknie.

2
usuwanie zapachu moczu - sposób 2
Gotowe środki chemiczne.

Możesz również skorzystać z gotowych produktów dostępnych w sklepach lub w internecie (sprawdź tutaj). Są one zazwyczaj tanie i jednocześnie bardzo skuteczne. Środki zakupione w sklepach zoologicznych przeznaczone są głównie do usuwania zapachu moczu zwierząt, jednak doskonale radzą sobie również z moczem dziecka.

3
usuwanie zapachu moczu - sposób 3
Nadtlenek wodoru (woda utleniona).

Nadtlenek wodoru to bardzo skuteczny sposób na usunięcie zapachu moczu. Podczas stosowania zachowaj jednak szczególną ostrożność, zawiązek ten może uszkodzić niektóre tkaniny. Wypróbuj niewielką ilość w niewidocznym miejscu, pozostaw do wyschnięcia i dopiero gdy będziesz mieć pewność, że środek nie zniszczy tkaniny, zastosuj go. Po użyciu wody utlenionej możesz przeczyścić dywan zwykłym środkiem i odkurzaczem. To powinno usunąć przykry zapach na stałe.

4
usuwanie zapachu moczu - sposób 4
Płyn do płukania ust.

Płyn do płukania jamy ustnej (np. Listerine) może pomóc usunąć przykry zapach moczu. Sposób ten jest nieco podobny do metody z sodą oczyszczoną, octem i wodą. Rozcieńcz nieco płynu do płukania ust z wodą i przygotowanym roztworem przemyj zabrudzoną powierzchnię. Do wyczyszczonej powierzchni przyłóż czyste ręczniki papierowe i poczekaj, aż wsiąkną nadmiar wilgoci. Zapach płynu do płukania ust będzie wyczuwalny jeszcze przez kilka dni, ale zapach moczu z pewnością zniknie.

5
usuwanie zapachu moczu - sposób 5
Amoniak i mydło.

Odmierz taką sama ilość amoniaku i mydła i rozpuść je w wodzie. Tak przygotowanym roztworem wyczyść zabrudzoną powierzchnię.

6
usuwanie zapachu moczu - sposób 6
Mąka kukurydziana.

Jednym ze sposobów na pozbycie się przykrego zapachu moczu jest posypanie zabrudzonej powierzchni mąką kukurydzianą, a następnie spłukanie jej przy użyciu wody. Zabieg ten nie pozostawia żadnych zapachów, a zwłaszcza moczu.

7
usuwanie zapachu moczu - sposób 7
Wybielacz do tkanin kolorowych.

Możesz użyć wybielacza, aby usunąć zapach moczu, ale musisz pamiętać, by był on przeznaczony do tkanin kolorowych. Nałóż odrobinę wybielacza na plamę i delikatnie go wetrzyj. Używając ręczników papierowych zbierz nadmiar wilgoci.

Strona 1 z 8

Powiązane porady

brzydki zapach
pleśń
żelazko

Podobne porady

Komentarze (35)

* Pola wymagane

P1b8f #TFM
16.05.2016
Spróbujemy!
Kocia mama
29.03.2016
Odradzam wybielacz do tkanin, zapach powoduje u kotow taka reakcje ja na kocia mietke
MarcinMadej
27.11.2015
Moim numerem jeden w walce z plamami po moczu i intensywnym zapachu uryny jest preparat bio enzymatyczny Urinne Free. Nie tylko doskonale radzi sobie z plamami ale bardzo szybko niweluje smród. Używają go w domu pomocy społecznej, której pensjonariuszką jest moja babcia.
tgsiow
05.11.2015
A ja na zapach moczu używam biologicznego preparatu bio odor stop. Na dywanie wystarczy gąbką rozprowadzić rozcieńczony płyn w postaci piany i po wyschnięciu kłopot z głowy
Olllaa
18.09.2015
Płyn do płukania ust w sprayu najlepszy!!!!!! za każdym razem jak mój shihtzu coś "podleje", ten sposób bardzo skutecznie usuwa tego zapach, polecam!!!!!
Olllaa
18.09.2015
Olllaa
18.09.2015
Olllaa
18.09.2015
Olllaa
18.09.2015
Doris
30.07.2015
W sobotę wypróbuję przepis. Zobaczymy czy soda z octem poradzą sobie z ludzkim moczem?