pies sika w domu

Jak usunąć zapach moczu?

MatronacieniaMatronacienia - specjalista Tipy.pl
pies sika w domu
1 z 8
Czasami zdarzają się nieprzyjemne sytuacje, kiedy musisz usunąć zapach moczu z fotela, kanapy, materaca lub dywanu. Na szczęście nie musimy robić tego zbyt często. Czasem jednak w naszym domu pojawi się dziecko lub młody zwierzak i może dojść do takiej sytuacji. Po pewnym czasie mocz wyschnie, ale zapach pozostanie. Istnieje jednak kilka sposobów, aby pozbyć się przykrego zapachu moczu.
1
usuwanie zapachu moczu - sposób 1
Ocet, soda oczyszczona i woda.

Jednym ze sposobów pozbycia się zapachu moczu jest przygotowanie papki z sody oczyszczonej i wody. Przygotowana mieszaninę wytrzyj w całą powierzchnię, na której znajdował się mocz. Całość zmyj przy pomocy octu. Po całym zabiegu użyj papierowych ręczników, mocno dociśnij je do powierzchni i poczekaj aż wsiąkną całą wilgoć. Powtórz cały proces jeszcze raz. Pamiętaj jednak, by nie powtarzać tego więcej razy, gdyż można wówczas uszkodzić tkaninę. Przemyj całą powierzchnię czystą wodą i ponownie przyłóż ręczniki papierowe, aby usunąć nadmiar wilgoci. Najlepiej, jeśli masz taką możliwość, pozostaw tkaninę na słońcu, aż do wyschnięcia. Możesz również użyć suszarki do włosów i nieco ją podsuszyć. Zapach octu będzie jeszcze wyczuwalny przez około 2 dni. Ale najważniejsze, że nieprzyjemny zapach moczu zniknie.

2
usuwanie zapachu moczu - sposób 2
Gotowe środki chemiczne.

Możesz również skorzystać z gotowych produktów dostępnych w sklepach lub w internecie (sprawdź tutaj). Są one zazwyczaj tanie i jednocześnie bardzo skuteczne. Środki zakupione w sklepach zoologicznych przeznaczone są głównie do usuwania zapachu moczu zwierząt, jednak doskonale radzą sobie również z moczem dziecka.

3
usuwanie zapachu moczu - sposób 3
Nadtlenek wodoru (woda utleniona).

Nadtlenek wodoru to bardzo skuteczny sposób na usunięcie zapachu moczu. Podczas stosowania zachowaj jednak szczególną ostrożność, zawiązek ten może uszkodzić niektóre tkaniny. Wypróbuj niewielką ilość w niewidocznym miejscu, pozostaw do wyschnięcia i dopiero gdy będziesz mieć pewność, że środek nie zniszczy tkaniny, zastosuj go. Po użyciu wody utlenionej możesz przeczyścić dywan zwykłym środkiem i odkurzaczem. To powinno usunąć przykry zapach na stałe.

4
usuwanie zapachu moczu - sposób 4
Płyn do płukania ust.

Płyn do płukania jamy ustnej (np. Listerine) może pomóc usunąć przykry zapach moczu. Sposób ten jest nieco podobny do metody z sodą oczyszczoną, octem i wodą. Rozcieńcz nieco płynu do płukania ust z wodą i przygotowanym roztworem przemyj zabrudzoną powierzchnię. Do wyczyszczonej powierzchni przyłóż czyste ręczniki papierowe i poczekaj, aż wsiąkną nadmiar wilgoci. Zapach płynu do płukania ust będzie wyczuwalny jeszcze przez kilka dni, ale zapach moczu z pewnością zniknie.

5
usuwanie zapachu moczu - sposób 5
Amoniak i mydło.

Odmierz taką sama ilość amoniaku i mydła i rozpuść je w wodzie. Tak przygotowanym roztworem wyczyść zabrudzoną powierzchnię.

6
usuwanie zapachu moczu - sposób 6
Mąka kukurydziana.

Jednym ze sposobów na pozbycie się przykrego zapachu moczu jest posypanie zabrudzonej powierzchni mąką kukurydzianą, a następnie spłukanie jej przy użyciu wody. Zabieg ten nie pozostawia żadnych zapachów, a zwłaszcza moczu.

7
usuwanie zapachu moczu - sposób 7
Wybielacz do tkanin kolorowych.

Możesz użyć wybielacza, aby usunąć zapach moczu, ale musisz pamiętać, by był on przeznaczony do tkanin kolorowych. Nałóż odrobinę wybielacza na plamę i delikatnie go wetrzyj. Używając ręczników papierowych zbierz nadmiar wilgoci.

Strona 1 z 8

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (47)

* Pola wymagane

gość
05.01.2020
Wszystkie opisane metody są skuteczne, ale tylko doraźnie. Po wyschnięciu po jakimś czasie mogą powstać żółte plamy z powodu wytrącającego się amoniaku.
Subio
20.12.2019
W przypadku zasikania podłogi czy kanapy przez zwierzę, mocz przenika pod materiał, więc jest to bardzo trudne do wymycia. Chemia uszkadza powierzchnie, nie jest bezpieczna.
MajaMi
19.12.2019
Mamy kilka psów i dzieci, więc ten problem jest mi dobrze znany. Przy czyszczeniu dobrze wspomóc się parownicą, taką jak do prasowania ubrań. Gorąca para wspomaga usuwanie zapachu i dezynfekuje. Jak odparuje i w 100% wyschnie, powierzchnię dobrze posypać sodą.
Babcia
17.08.2019
Znam lepszy sposób na usuwanie zapachu odchodów psa czy kota. Ja po prostu nauczyłam ich załatwiać swoje sprawy fizjologiczne na podwórku. Ale jak gdyby ktoś miał sposób, aby nauczyć takie go psa czy kota, aby zamykał drzwi, to byłabym wdzięczna, bo otworzyć to otworzą.
Prywatny
05.08.2019
Najlepiej usunąć psa z domu.
Babcia
02.06.2019
Mój sposób jest chyba najlepszy. Ja swojego pupila nauczyłam załatwiać swoje potrzeby na zewnątrz. Przekupiłam go kabanosami (psimi). Miał 3,5 miesięcy, jak w domu ani kałużki, ani pomniczka nie mam. Pupil ma już 7 lat.
Ania
18.04.2019
Bardzo dobre sposoby, ja u siebie w domu korzystam z opracowanej przy dwóch psach metody.
MAdzix
10.04.2019
Można przekierować instynkty psa, dzięki użyciu specjalnych preparatów.
Sposób
18.01.2019
Uniwersalny sposób na natychmiastową neutralizację kociego moczu (inne pewnie też, ale ja mam koty...): woda połączona ze środkiem z chlorem do spryskiwacza, psik psik - i jest Stachu po zapachu... Mam wydzielony i WYRAŹNIE OPISANY!! spryskiwacz po płynie do okien - chlor jeszcze mnie nie zawiódł.
AsikCz
10.12.2018
Polecam artykuł, w którym znajdziecie sporo praktycznych informacji na temat usuwania plam i zapachu moczu z dywanu i tapicerki.