medytacja

Jak zmienić swoje życie?
ZenZen - specjalista Tipy.pl

Istnieje kilka sposobów na to, by zmienić swoje życie. Spróbuj z poniższych wskazówek wybrać jedną lub nawet dwie i wprowadzić je w życie. Zastanawiasz się, co by się stało? Może warto spróbować. Zacznij od prostych rzeczy. Z listy znajdującej się poniżej wybierz te dobre nawyki, które najbardziej do ciebie pasują.
1
Zastanawiasz się, jak rozwijać dobre nawyki?

Oto podstawy:

  • Podejmij 30-dniowe wyzwanie skupiając się tylko na jednym nawyku.

  • Zapisz go na papierze, uwzględnij motywację, przeszkody i strategie dla ich przezwyciężenia.

  • W pełni zaangażuj się w to co robisz.

  • Notuj swoje postępy.

  • Każdego dnia sumuj swoje postępy.

  • W chwilach wahania miej wsparcie.

  • Nagradzaj każdy mały sukces.

  • Jeśli coś pójdzie nie tak, zastanów się co zrobiłeś źle i zacznij wszystko odnowa.

2
Rozwijaj pozytywne myślenie.

Dzięki pozytywnemu myśleniu łatwiej będzie ci wprowadzić w życie inne ważne nawyki. Oczywiście pozytywne myślenie samo w sobie prowadzi do sukcesu, ale może również w dużym stopniu motywować do robienia innych pozytywnych rzeczy.

Dla przykładu, kiedy rzucasz palenie, nie możesz pozwolić sobie na negatywne myślenie. Gdy złe myśli wypełnią twoja głowę, możesz być pewny, że nie zerwiesz z nałogiem. Ale jeśli nauczysz się odrzucać negatywne myśli i skupiać się na rzeczach pozytywnych, z pewnością osiągniesz sukces. Zacznij stale praktykować taki typ myślenia, z czasem będziesz w stanie osiągnąć wszystko co zechcesz. Umiejętność ta jest naprawdę bezcenna.

Jeśli na początek skoncentrujesz się na tym przyzwyczajeniu, później będziesz mieć wiele łatwiej z każdym pozostałym. Zacznij już teraz i bądź bardziej świadomy swoich negatywnych myśli. Rób notatki ze swoich działań każdego dnia, później zwróć uwagę na te, które dokonałeś pod wpływem złych myśli. Wkrótce będziesz je rozpoznawać i zaczniesz z nimi walczyć.

3
Ćwiczenia.

Ruch to zdrowie, ale zastanów się jak może on wpłynąć na zmianę naszego życia?

  • Ruch sprawia, że czujesz się lepiej i jesteś bardziej pewny siebie. Prowadzi to do lepszego sukcesu w innych pozytywnych zmianach.

  • Wzmacnia pozytywny sposób myślenia – musisz myśleć pozytywnie, aby podtrzymać aktywność fizyczną.

  • Łagodzi stres i daje nam czas, aby pomyśleć – dzięki temu mamy lepsze samopoczucie psychiczne.

  • Pomaga w twórczości. Najlepsze pomysły przychodzą nam do głowy podczas ćwiczeń.

4
Pojedyncze zadania.

To przeciwieństwo wielozadaniowości. Robisz jedną rzecz, ale dobrze. Dopiero później zabierasz się za drugą. Dlaczego to może zmienić twoje życie? Oto kilka powodów:

  • Będziesz bardziej skuteczny w każdym zadaniu i dzięki temu zrobisz ich więcej. Trudno jest osiągnąć coś ważnego, kiedy stale mamy na głowie inne równie "pilne" sprawy.

  • Będziesz mniej zestresowany i szczęśliwy przez cały dzień.

5
Skup się na jednym celu.

Podobnie jak skupienie się na jednym zadaniu w danym czasie jest bardziej efektywne, jak również skupianie na jednym nawyku jest bardziej skuteczne, tak samo jak i koncentrowanie na jednym celu daje lepszy efekt. Może to się wydawać nieco trudne, ale skupianie się na jednym celu w danym czasie jest najbardziej skutecznym sposobem osiągania swoich celów. Gdy próbujesz osiągnąć kilka celów na raz, twoja uwaga i energia są rozproszone, a te dwa elementy są kluczowe podczas tego typu działania.

Co zrobić jeśli masz 5 celów, które chcesz osiągnąć? Wybierz jeden z nich i najpierw skoncentruj się na nim. Jeśli cel ten wymaga zaangażowania dużo czasu, podziel go na mniejsze cele, które możesz osiągnąć już w tym miesiącu. Zabierz się za działania, które możesz wykonać już dziś. Postępuj tak, dopóki nie zrealizujesz całego przedsięwzięcia – każdego dnia zakładaj sobie jakiś mały cel, ukończ go i zabierz się za następny. Każdy mały sukces przybliży cię do większego. Pamiętaj jednak, dopiero wówczas, gdy osiągniesz jeden konkretny cel, skup się na drugim.

Niektóre z nich mogą trwać ciągle – może to być codzienne czatowanie lub ćwiczenia. W tych przypadkach przekształć cele w nawyki – skup się na tej przemianie wykonuj je dopóki nie będą one zakorzenione w twojej głowie. Następnie skup się na kolejnym celu.

6
Wyeliminuj rzeczy nieistotne.

Po pierwsze określ, które rzeczy są dla ciebie niezbędne – zastanów się, które rzeczy w twoim życiu są najważniejsze i które z nich kochasz najbardziej. Następnie wszystkie pozostałe wyeliminuj. Takie działanie znacznie upraszcza życie i zostawia w twoim otoczeniu najbardziej istotne rzeczy, na których możesz się koncentrować. Zabieg ten możesz wykonać wszędzie – w życiu ogólnym, w pracy, w osiąganiu celów, w wiadomościach e-mail oraz innych rodzajach komunikacji z innymi.

To zmieni twoje życie – pomoże ci znacznie je uprościć. Skupisz się na tym, co naprawdę ważne i zaczniesz budować nowe życie, takie jakie chcesz.

7
Życzliwość.

Tak, uprzejmość jest nawykiem i może być podtrzymywana. Skup się na tym każdego dnia przez miesiąc, a zobaczysz głębokie zmiany w swoim życiu. Poczujesz się lepszą osobą. Zobaczysz, że ludzie będą reagować na ciebie inaczej i będą cię lepiej traktować. To karma.

Jak rozwijać nawyk życzliwości? Po pierwsze, każdego dnia jako cel postaw sobie zrobienie czegoś miłego dla drugiej osoby. Na początku dnia zastanów się, co miłego możesz zrobić i wykonaj to w ciągu dnia. Po drugie, za każdy razem gdy rozmawiasz z druga osobą postaraj się być miły, przyjacielski i współczujący. Po trzecie spróbuj wyjść poza małe życzliwości i dokonaj jakichś większych czynów – wolontariat, pomoc potrzebującym, pomoc w cierpieniu.

8
Codzienna rutyna.

To wszystko wydaje się być takie proste, ale wprowadzenie tych nawyków do codziennego życia może wprowadzić wielkie zmiany. Rozwijaj nawyki, gdy tylko wstaniesz, kiedy zaczynasz pracę, kiedy kończysz pracę i zanim położysz się do łóżka.

Jak to może zmienić twoje życie? Pomoże ci dobrze rozpocząć dzień i zakończyć go przygotowując już na następny. Pomoże to zakorzenić dobre nawyki i każdego dnia będziesz je tylko umacniać. Dzięki nim skoncentrujesz się na tym, co naprawdę ważne, nie tylko na tym, co się dzieje. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że robisz tylko te rzeczy, które naprawdę chcesz i będziesz je robić każdego dnia. I może to oznaczać naprawdę bardzo wiele.

Strona 1 z 5

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane