wyszukiwanie Google

Jak zrobić, żeby strona była widoczna dla wyszukiwarek?
DzejuDzeju - specjalista Tipy.pl

Każdy właściciel strony internetowej chce mieć pewność, że jego strona będzie widoczna w wyszukiwarkach internetowych. Jednak łatwiej jest to powiedzieć niż zrobić. Przeczytaj poniższy artykuł. Znajdziesz w nim 5 najlepszych sposobów, które możesz zrobić, aby mieć pewność, że strona będzie widoczna w najważniejszych wyszukiwarkach internetowych.
1
Dostępność.

Dostępność oznacza, że twoja strona jest dostępna dla odwiedzających i wyszukiwarek. Po pierwsze upewnij się, że masz niezawodny hosting. Jeśli twoja witryna znacznie zwalnia podczas przeglądania jej przez odwiedzających, szanse na bycie zindeksowanym przez wyszukiwarkę znacznie maleją. Upewnij się również czy plik robots.txt jest dostępny dla wyszukiwarek, pozwala to na zindeksowanie strony i szybsze jej odnalezienie. Jeśli plik robots.txt ma komendę „disallow” (odmowa dostępu) na określony plik lub katalog, wówczas wyszukiwarki będą ignorowały te strony. Musisz mieć również pewność, że każda strona Flash, z ramkami, grafiką i wymyślną nawigacją jest przyjazna dla robotów wyszukiwarek.

2
Życzliwość.

Życzliwość oznacza po prostu, że twoja strona jest przyjazna dla odwiedzających i dostarcza im wystarczająco informacji, by zostać właściwie zindeksowaną i odpowiednio uszeregowaną zgodnie z wybranymi słowami kluczowymi. Polega to na włączaniu odpowiednich meta tagów, takich jak meta description tag, meta keywords tag i meta copyright tag, jak również integrację kluczowych słów w tytule, nazwie pliku i znaczniki ALT tag w kodzie HTML. Ważne jest również, by kluczowe słowa znalazły się na twojej stronie internetowej z wystarczającą częstotliwością i gęstością.

3
Nawigacja.

Odpowiednia nawigacja po twojej stronie internetowej ma kluczowe znaczenie zarówno dla użytkowników, jak i pajączków wyszukiwarek internetowych. Nawigacja to w zasadzie połączenie struktury witryny w jedną spójną całość. Większość stron powinna mieć jeden zestaw prostych linków tekstowych jako nawigację, zazwyczaj na dole każdej strony. Dołącz linki do każdej strony na twojej witrynie lub przynajmniej do każdej kluczowej strony na witrynie, niezależnie od tego czy używasz javascript, DHTML, mapy obrazów czy innych konstrukcji łączącej strony.

4
Mapa strony.

Do każdej strony internetowej dołącz mapę - pomoże to pajączkom internetowym w przeszukiwaniu wszystkich stron bez konieczności wchodzenia w każdą z nich. Możliwe jest właśnie poprzez wbudowanie linków na stronie. Właściwa mapa będzie zawierać linki do wszystkich stron witryny i znajdą się tam wyraźne informacje na temat tego, co na danej stronie możesz znaleźć. Niektórzy ludzie dołączają również do każdej strony opisy. Mapa witryny jest bardzo ważna dla wyszukiwarek, zwłaszcza Google. Wprowadzono nawet bezpłatną usługę, dzięki której możesz stworzyć i przesłać mapę witryny bezpośrednio do Google w celu ułatwienia indeksowania i przeszukiwania stron. Możesz dowiedzieć się nieco więcej na temat tej bezpłatnej usługi na stronie www.google.com/webmasters/sitemaps/.

5
Powiązanie.

Kiedy twoja strona jest już gotowa, przyjazna i dostępna dla wyszukiwarek, musisz sprawić, aby wyszukiwarka się o niej dowiedziała. Jednym z najlepszych sposobów na to, by powiadomić wyszukiwarkę, że twoja strona jest już gotowa dla odwiedzających, jest rozpoczęcie budowania połączeń. Można to zrobić poprzez przedstawianie dużych i ważnych katalogów, takich jak Yahoo Directory czy DMOZ lub poprzez wymianę linków z innymi właścicielami stron i stronami powiązanymi, poprzez przedstawianie ogólnych katalogów, tworzenie własnych treści i rozpowszechnianie ich prze RRS lub przez pisanie artykułów. Metoda powiązania jest bardzo ważna dla rozpoczęcia wyszukiwania twojej strony przez pajączki i osoby odwiedzające. W przeciwnym razie odnalezienie twojej strony mogłoby stanowić niemały problem.

Strona 1 z 3

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane