deszcz pieniędzy

Jak negocjować wynagrodzenie?
KarieraKariera - specjalista Tipy.pl

Znasz swoją wartość i zastanawiasz się jak poprosić szefa o podwyżkę? Nie jest to łatwe, chyba, że masz dokładne wskazówki, które pomogą ci osiągnąć cel. Wiele osób, które decydują się na negocjacje z szefem spotyka gorzki zawód. Ale czy zawsze musi tak być? Pamiętaj, ze tak waży krok nie może zostać podjęty jedynie pod wpływem chwili. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą ci wynegocjować wyższe wynagrodzenie za pracę.
1
Dowiedz się ile jesteś wart. Zorientuj się jakie są zarobki na twoim stanowisku, uwzględnij doświadczenie i usytuowanie.
2
Przeanalizuj sytuację firmy. Dowiedz się czy jest to firma dynamicznie rozwijającą się czy też znajdująca się w trudnej sytuacji finansowej. Jeśli firma rozkwita, postaraj się o podwyżkę, świadczenia i dodatkowe korzyści. Jeśli zaś firma kuleje finansowo, weź tylko tyle, by zapewnić sobie komfortowe życie. Zastanów się również czy rzeczywiście chcesz tam pracować.
3
Teraz czas przeanalizować siebie, swoje umiejętności, talenty, osiągnięcia etykę pracy i doświadczenia. Być może znajdziesz coś, co możesz sprzedać, pracodawca doceni cię i dostaniesz podwyżkę.
4
Grzecznie omijaj temat wynagrodzenia, dopóki nie będziesz mieć pewności, że chcą cię zatrudnić. Powiedz, że kwestia ta jest do negocjacji lub jesteś otwarty na propozycję. Będziesz mieć wówczas wpływ na końcowe ustalenia.
5
Jeśli pracodawca zapyta cię wprost, jakiego wynagrodzenia oczekujesz, zapytaj go, jaki jest przedział. Poznasz w ten sposób granice.
6
Raczej zasugeruj jakąś kwotę, a nie domagaj się jej. Wówczas będziesz panować nad sytuacją i powoli będziesz zmierzać w kierunku wygranej.
7
Bądź gorliwy i entuzjastyczny, ale odejdź, jeśli osiągnęliście pułap, który nie jest dla ciebie zadowalający. Nie pal mostów, ale grzecznie odmów i podziękuj za ofertę.
8
Nawet jeśli dostałeś to, co chcesz, poczekaj z zaakceptowaniem jeden lub dwa dni. Czas do namysłu zadziała na twoją korzyść.
?

Wskazówki
* Nigdy nie kłam na temat twojego byłego wynagrodzenia. Sprawdzenie referencji może cię zdemaskować.
* Rozważ wartość świadczeń oraz dodatkowych korzyści, takich jak akcje, premie, praca zdalna oraz możliwość awansu.
* Zapytaj o dodatkowe korzyści i profity. Wynegocjuj je, jeśli ich nie dostałeś lub spróbuj targować się nimi o wyższe wynagrodzenie.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane