śpiący noworodek

Jak uspokoić noworodka?
JudytaJudyta - specjalista Tipy.pl

Nikt nie jest w stanie powiedzieć, ile tak naprawdę noworodki płaczą lub ile powinny płakać. Wszyscy wiemy, że to robią. Zanim będą umiały mówić lub kontaktować się z nami w jakiś inny sposób, płacz pozostaje jedyną formą komunikowania nam, że coś jest nie tak. W ten sam sposób reagują również na stres. Jednak płacz naszego dziecka wzbudza w nas silne emocje i chcemy pomóc naszemu maluszkowi. Chcemy wiedzieć, co ten płacz powoduje i uspokoić nasze dziecko. Oto kilka rad jak tego dokonać.
1
Płacz może być oznaką, że Twoje dziecko jest głodne. Przyłóż go do piersi (jeśli karmisz) lub podaj mu butelkę. Jeśli zacznie jeść oznacza to, że trafiłaś w sedno.
2
Nie karm dziecka do snu. Jak zobaczysz, że maluszek przysypia od razu połóż go do łóżeczka.
3
Jeśli dziecko ma problemy z zassaniem sutka, powiadom o tym pediatrę. Jeśli ma problemy i nie chce jeść z butelki, spróbuj podać mu inne mleko.
4
Jeśli dziecko płacze, może to oznaczać, że ma kolkę lub się przejadło. Głaskaj brzuszek dziecka delikatnie, ułóż go w innej pozycji lub podaj herbatkę ziołową (na przykład miętę lub rumianek).
5
Dziecko może być zmęczone. Jeśli dziecko miało dużo wrażeń danego dnia, może być po prostu przemęczone. Również środowisko, w którym przebywa może działać na niego źle, wywoływać znużenie i zmęczenie. Określ więc w jakim otoczeniu przebywa Twoja pociecha. Zapewnij jej spokój, zmień oświetlenie może przeniesiesz maluszka do innego pokoju?
6
Staraj się zmęczyć dziecko przed porą spania, szybciej powinno zasnąć. Ale jeśli jest już czas spania, nie dostarczaj mu nowych wrażeń. Postaw na rutynę i spokój.
7
Kołysanie powinno pomóc malcowi zasnąć. Próbuj położyć noworodka jak tylko zobaczysz, że wykazuje jakiekolwiek oznaki zmęczenia.
8
A może dziecko płacze bo ma mokrą pieluchę? Sprawdź to i w razie konieczności wymień ją na nową. Zwróć uwagę, aby pielucha nie była zbyt opięta ani zawinięta.
9
Sprawdź czy dziecko ma podwyższoną lub obniżoną temperaturę. Lekarze zalecają, aby sprawdzać temperaturę brzuszka noworodka. Jeśli maluszkowi jest zimno owiń go, jeśli ma podwyższoną temperaturę udaj się z nim do lekarza.
10
Jeśli jesteś już zmęczona płaczem dziecka, bo próbowałaś już wszystkich znanych Ci metod, a maluszek wciąż płacze pozwól komuś innemu się nim zająć. Może mąż lub Twoja mama poradzą sobie z uspokojeniem malca?
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Ola86
23.08.2011
Mnie w czasie kolki ratuje jedynie nagranie suszarki
http://chomikuj.pl/?page=429883