nauka aportowania

Jak nauczyć psa aportować?

copperfield - specjalista Tipy.pl
Nauczenie psa aportowania może być trudnym zadaniem. Ale jest to komenda bardzo użyteczna. Może być również pomocne przy tworzeniu więzi między Tobą i Twoim psem. Jakie są więc najlepsze metody, aby nauczyć psa aportować?
1
Nauka aportowania powinna być przeprowadzana stopniowo i małymi kroczkami. Psy, zwłaszcza szczeniaki, wykazują brak zainteresowania treningami jako, że wolą się bawić i biegać. Trening powinien być więc nie tyle nauką, ile zabawą.
2
Każdy pies jest inny. Nie zdziw się więc, jeśli pies nie będzie chciał od razu Cię słuchać i nie będzie na początku przynosił rzucanych przedmiotów. Jednak niektórzy twierdzą, że komendy 'aport' można nauczyć psa bardzo szybko. Głównym narzędziem pracy jest Twój głos. Musisz brzmieć ekscytująco i przyciągająco, żeby pies wyczuł emocje w Twoim głosie, żeby wiedział, że dzieje się coś ważnego i on musi zareagować. Więc utrzymuj wysoki ton głosu i emocje na wysokim poziomie.
3
Zanim rzucisz psu patyk (czy cokolwiek innego) do aportowania, dobrze będzie jeśli najpierw nauczysz go podnosić ten patyk. Połóż więc go przed psem i poproś go, żeby Ci go podał. Za każdym razem, gdy się uda pochwal psa, pogłaszcz go, powiedz mu, że jesteś bardzo zadowolony z jego współpracy i że jest dobrym psem. Powtarzaj to ćwiczenie wielokrotnie, aż nie będziesz musiał mówić mu co ma robić z patykiem. Sam będzie wiedział.
4
Jeśli mimo wszystko, Twój pies nie jest zainteresowany uczeniem się nowych poleceń, spróbuj mu pokazać, że jesteś sfrustrowany przez jego zachowanie. Nie denerwuj się na psa, bo tylko go zniechęcisz do ćwiczenia aportów lub zastraszysz i będzie to traktował jako przykry obowiązek, a nie dobrą zabawę. Nie karć więc psa i bądź cierpliwy. Każdy pies ma swoje własne tempo nauki.
5
Na samym początku treningu dobrze jest trzymać psa na smyczy. Podstaw psu pod pysk aportowany przedmiot i zachęć psa, żeby wziął go w zęby. Wydaj komendę 'trzymaj' i pogłaszcz go po pysku od nosa w kierunku czoła. Głaskanie ma pomóc psu w utwierdzeniu się, że dobrze robi. Niech potrzyma chwilę w pysku aportowaną rzecz, żeby się do niej 'przyzwyczaił'. Pamiętaj, aby nigdy psa do tego nie zmuszać, ale zachęcać.
6
W końcu po trudach ćwiczeń, pies powinien nauczyć się sam brać aportowany przedmiot. Jak już będzie miał to opanowane, jest to dobry moment, żeby ten przedmiot rzucić i zachęcić psa, aby go przyniósł z powrotem. Pamiętaj, żeby za każdym razem psa pochwalić. Może to trochę potrwać zanim pies nauczy się aportować idealnie, tak jak sobie wymarzyłeś. Ale nie pośpieszaj psa. Traktujcie to jako zabawę. W końcu się na pewno uda.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

nauka komendy
nauka
dobry pies :)

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

Pirattomójpies
03.07.2012
Dzieki Tasior nauczylem swojego psa tej sztuczki :D...
Tasior
04.05.2012
Osobiście uważam,że lepszym sposobem jest kliker.Brzmi on jednogłośnie i nie ma znaczenia w jakim jesteśmy nastroju.Poza tym, jeżeli nauczymy psa przynosić kij w ten sposób, to nauczymy go ekscytacji,która może przerodzić się w agresje.Należy pamiętać,że pies nie powinien się zbytnio ekscytować bo potem trudno będzie nad nim zapanować.Osobiście używam klikera i każda komenda zostaje wykonana zaraz po jej wypowiedzeniu.Polecam!!
Natt..;p
08.08.2011
Dobra porada . Chcę kupić Goldenka i myślę że się ten Mądry pies teo nauczy :)Chcę jak najszybciej szkolić psa ale się boooje że mi nie wyjdzie ;(
:P
psiaczo
12.07.2011
mam nadzieje że mój pies sie za pomocą tych wskazówek nauczy aportowac
Amanda
03.09.2010
Nauczę tego swojego psa :) Dzieki za tipy :)