magik

Jak zrobić sztuczkę z odgadywaniem nazwiska?
copperfield - specjalista Tipy.pl

Podaj widzowi zapieczętowaną kopertę i pokaż zwykłą książkę telefoniczną. Poproś widza, aby powiedział jakieś trzy cyfry. Zapisz je. Drugą osobę poproś o zrobienie kalkulacji używając tych cyfr. Ogłoś wyniki tych obliczeń. Następnie widz powinien otworzyć książkę telefoniczną na stronie z numerem który wyszedł z obliczeń i poszukać jakie nazwisko znajduje się pod tym numerem. Okaże się, że 'odnalezione' nazwisko w książce telefonicznej brzmi identycznie jak to schowane na kartce w zapieczętowanej kopercie. Jak zrobić tą sztuczkę? Przeczytaj.
1
Zanim zaczniesz otwórz książkę telefoniczną na stronie 108 i policz dziewiąte nazwisko od góry. Zapisz to nazwisko na kartce i schowaj do koperty. Zapieczętuj kopertę.
2
Podaj kopertę widzowi i poproś go, aby ją przez jakiś czas przetrzymał.
3
Poproś kogoś innego, aby podał Ci jakieś trzy cyfry, lub trzy różne osoby, aby każda z nich podała Ci po jednej cyfrze. Zapisz je gdzieś, najlepiej na jakieś tablicy, aby były dobrze widoczne dla publiczności.
4
Poproś jakąś osobę, aby podeszła do tablicy. Ta osoba będzie robić rachunki.
5
Dajmy na to, że zaproponowane przez widzów cyfry to 6, 5 i 3. Poproś osobę, która stoi przy tablicy, żeby odwróciła te cyfry (356) i żeby odjęła mniejszą liczbę od większej.
653-356=297
6
Teraz poproś tą osobę aby przekręciła cyfry tego wyniku i dodała je do siebie:
297+792=1089
7
Wynik zawsze będzie równy liczbie 1089. Nieważne jakich cyfr użyjesz. Jeśli wynik odejmowania w kroku piątym, będzie mniejszy od 100, zapisz 0 z przodu: 097.
8
Teraz poproś widza, żeby otworzył książkę na numerze strony składającym się z pierwszych trzech cyfr wyniku (jest to oczywiście liczba 108) oraz żeby policzył 9 nazwisk od góry (9 to ostatnia cyfra wyniku). Poproś, aby przeczytał głośno nazwisko osoby pod tym numerem.
9
Poproś teraz osobę, która trzyma kopertę, aby ją otworzyła i przeczytała nazwisko jakie się na niej znajduje. Jest takie samo, prawda?

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Brodziu
11.09.2014
Szkoda że nie zawsze działa ale przeważnie i jak to może zadziałać w punkcie 7 zaokrąglając tylko, skoro 097+790 to nie 1089 tylko marne 887 no chyba że jakoś to inaczej robisz.