Londyn

Jak zwiedzić atrakcje w Londynie za darmo?

PandaPanda - specjalista Tipy.pl
Londyn jest drogim miastem pod względem wyżywienia i mieszkania, ale za to oferuje wiele różnych atrakcji zupełnie za darmo. Jeśli niebawem planujecie wycieczkę do Londynu, warto zapoznać się z poradami i zwiedzić wszystkie ciekawe miejsca. Pieniądze, których nie wydacie na wstępy do muzeów i innych miejsc możecie zainwestować w przysmaki lub pamiątki z Londynu. Poniżej znajdziecie opis miejsc, które możecie zwiedzić w tym mieście całkowicie za darmo.
1
British Muzeum
British Museum – muzeum zlokalizowane w londyńskiej dzielnicy zwanej Bloomsbury. Znajdziesz tam ogromne ekspozycje przeróżnych przedmiotów, z różnych epok i różnych kultur, wiele cudacznych przedmiotów, zwiezionych z różnych krańców brytyjskiego imperium. Możesz podziwiać sarkofagi, mumie itd. Muzeum jest otwarte codziennie od 10 do 17 i wstęp jest darmowy.
2
Portobello
Portobello Road Market – jest to swojego rodzaju "pchli targ", stragany znajdują się na ulicy Portobello, znajdującej się pomiędzy Chelsea i Kesington. Jest to największy rynek antyków na świecie. Znajdziesz tam wszystko, począwszy od starych rupieci, biżuterię – oryginalną, stylową, ale i tą najtańszą, czyli kolorowe, plastikowe świecidełka, ponadto zabytkowe meble, różne akcesoria i zabawne pamiątki. Rynek jest w każdą sobotę, wstęp darmowy.
3
Hyde Park w Londynie
Zapraszamy także na spacer po Hyde Parku, usytuowanym w zachodniej części Londynu. Otwarty jest już od 5 rano i aż do północy. Znajdziesz tam wiele ciekawych atrakcji, łącznie z pomnikiem ku pamięci Księżnej Diany, posąg Piotrusia Pana, pomniki wielu znanych aktorów, którzy mieszkali niedaleko parku, oraz zakątek mówców, gdzie każdy człowiek może głośno wypowiedzieć się na temat bieżących wydarzeń, lub na temat na jaki ma ochotę.
4
Westminster Abbey
Westminster Abbey – to historyczna katedra, w której odbywała się koronacja większości królów i królowych. Jest opłata za wstęp z przewodnikiem, ale jeżeli wybierzesz się na mszę, wówczas wstęp jest bezpłatny. Codziennie jest odprawiana jakaś msza, bezpłatny wstęp jest również na wieczory liryczne, podczas których jest możliwość posłuchania słynnego chóru katedry Abbey.
5
National Portrait Gallery
National Portrait Gallery – galeria znajduje się obok Trafalgar Squere, jest to piękne miejsce, ale nieodwiedzane tak często jak muzea, stąd nie natkniesz się tam na tłumy odwiedzających. Znajdziesz tam ekspozycję niepowtarzalnej, długiej historii Wielkiej Brytanii. Na uwagę zasługuje pokój portretowy, opisujący wszystkich angielskich monarchów, także wybitnych pisarzy, malarzy, kompozytorów, architektów, aż po przestępców i innych godnych uwagi. Galeria jest otwarta od 10 do 18 codziennie, no i wstęp wolny oczywiście.
Strona 1 z 2

Komentarze (1)

* Pola wymagane

londoner
05.12.2010
Brakuje jeszcze słynnych muzeów z Kensington...
Blisko siebie znajdują się tam 3 wielkie muzea: Historii naturalnej, Muzeum Nauki i Muzeum Wiktorii i Alberta :)
pora.pl/venue/natural-history-museum-3
www.londyn.webd.pl/science,museum_75.html
pl.wikipedia.org/wiki/Victoria_and_Albert_Museum