śpiew

Jak nauczyć się śpiewać?

LejdiGaga - specjalista Tipy.pl
Istnieje wiele różnych sposobów na śpiewanie, od stylu klasycznego do stylu growl. Jednak większość z nas najlepiej zna styl popowy. Przeczytaj poniższe wskazówki, podpowiemy ci co należy zrobić, by twój głos brzmiał jak śpiew ikon popu, takich jak Beyonce, czy Mariah Carey.
1
Rozwijaj swoje umiejętności wokalne.

Wokaliści często śpiewają bez przygotowania lub improwizują, używają swoich głosów w zakresie danej skali. Na keyboardzie odtwórz jednocześnie wszystkie dźwięki w skali, a następnie szybko je zaśpiewaj. Dzięki temu twój głos będzie musiał szybko przeskakiwać tam i z powrotem miedzy nutami. Ćwicz również w ten sam sposób z różnymi samogłoskami.

2
Wzmocnij swoje rejestry głosu.

Istnieją trzy rejestry głosowe:
1. Rejestr wysoki zwany także rejestrem głowowym – stosowany jest do osiągnięcia najwyższych nut.
2. Rejestr środkowy – zawiera nuty na średnim poziomie.
3. Rejestr niski, zwany także piersiowym – to skala naturalnego głosu mówionego.

Pracuj nad każdym z tych rejestrów w równym stopniu, aby osiągnąć każdy ton w pełnym zakresie.

3
Kiedy śpiewasz w niskim rejestrze, upewnij się, że masz prawidłowo otwarte usta.

Ćwicz zawsze przed lustrem, aby mieć pewność, że robisz to prawidłowo. Nie wymuszaj swojego głosu, wyprowadź dźwięk z przepony. Aby wzmocnić niski rejestr, ćwicz przy użyciu skali malejącej, powtarzaj i obniżaj dźwięk za każdym razem o pół tonu.

4
Niski rejestr.

Kiedy śpiewasz w niskim rejestrze, upewnij się, że masz otwarte usta. Ćwicz zawsze przed lustrem, aby mieć pewność, że robisz to prawidłowo. Nie wymuszaj swojego głosu, wyprowadź dźwięk z przepony. Aby wzmocnić niski rejestr, ćwicz przy użyciu skali malejącej, powtarzaj i obniżaj dźwięk za każdym razem o pół tonu.

5
Środkowy rejestr.

Jeśli masz mocny niski rejestr i słaby wysoki rejestr, w takim przypadku musisz zacząć pracować i skupić większą uwagę na rejestrze środkowym. Wykonuj ćwiczenia w skali malejącej, kontroluj swój głos i zwróć uwagę czy nie ma żadnych wyczuwalnych zmian tonu głosu.

6
Wysoki rejestr.

Jeśli śpiewasz w wysokim rejestrze (głowowym), uśmiechnij się i unieś policzki. Wyobraź sobie, że dźwięk wydobywa się z przestrzeni za nosem i staraj się stworzyć dźwięk brzmiący jak chichot czarownic. Ćwicz używając skali rosnącej, wprowadź przed każdą samogłoskę „n”. Pomoże to przesunąć każdy dźwięk w wysoki rejestr.

7
Naucz się śpiewać głośno.

Wokalistki, takie jak Celine Dion, Beyonce, czy Mariah Carey, często wyśpiewują tak swoje główne nuty. Kiedy krzyczymy, wzmacniamy swój głos przytrzymując go mięśniami brzucha i uwalniając przy użyciu wysokiego rejestru, zamiast wypychać go z dołu. Ćwicz głośny śpiew używając skali malejącej, zwiększając ją z każdym powtórzeniem o pół tonu.

?

Wskazówki
* Uważaj na swój głos. Jeśli będziesz starać się zrobić rzeczy, których na razie nie jesteś w stanie wykonać, możesz go uszkodzić. Szczególnie uważaj podczas głośnego śpiewania.. Może być niebezpieczne.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

nuty
komponowanie piosenki miłosnej
Związywanie słuchawek

Podobne porady

Komentarze (24)

* Pola wymagane

Paula_77p
21.10.2016
Ja pięknie śpiewam, ale jestem bardzo nieśmiała na lekcji muzyki śpiewam okropnie cicho. Boję się śpiewać publicznie że nagle coś mi się pomyli.
gnom
08.12.2014
Jak tak sobie czytam te niektore komentarze to widze ze pare osob myśli sobie ze jak nie umie się śpiewać to sie śpiewać nie nauczymy. Lecz osoby te są w błędzie. Naprawdę kazdy moze nauczyć sie spiewać (chyba ze jest się niemym albo zupełnie niczego nie pojmującym człowiekiem) Powyzej opisane instrukcje nie sa dla kogoś kto nie umie jeszcze wydobyć z siebie jedyna nute. Trzeba zacząć naprawdę ZUPEŁNIE od podstaw. Nie będę tego opisywal kto chce się zapytać na coś dotyczace tego jak śpiewać to tutaj matossek@gmail.com
Malineczka
08.07.2013
Tsa, tylko teraz pytanie, ile osób chcących ładnie śpiewać ma keyboard i umie na nim grać :/...
kika289
08.06.2013
szczerze to tytuł tego artykułu nie pasuje w ogóle do jego treści. jest tu wypisane jak śpiewać, żeby śpiewać na poszczególnych tonacjach, ale jeżeli ktoś w ogóle nie potrafi śpiewać to z tego się nie nauczy. I mimo tego, że uważa się, że jak nie potrafisz śpiewać to się nie da tego nauczyć, to w sumie prawda, ale są ćwiczenia które wzmacniają i ćwiczą nasz głos dzięki którym choć trochę nauczyć się nim operować i będzie brzmiał choć trochę lepiej.
zigitrn
02.04.2013
Prawda jest taka że jak ktoś nie potrafi śpiewać to się nie nauczy śpiewać ;P
NeCiiADg
02.04.2013
A mi czasem uda się ładnie zaśpiewać wysoko a raz nie, taka dziwna zależność xD
zenek50zenek
15.03.2013
teraz sa takie przetwarzacze głosów ze każdy ładnie śpiewa gorzej potem na zywo
Ruda
19.08.2012
Tata srata
M <33
14.08.2012
W niskiej tonacji i w średniej jeszcze jakoś tam potrafię spiewac ale jak już dochodzi do wysokiego rejestru to fałszuje jak nie wiem co :
alicen
03.08.2012
ja mam wysoki i cieżko mi śpiewać w niskim