masaż stóp

Jak masować stopy?

Bianka - specjalista Tipy.pl
Nauczenie się, jak zrobić masaż stóp wcale nie jest takie trudne. Codzienna praca może odcisnąć swoje piętno na naszych stopach. Nie ważne czy stoisz w pracy, w laboratorium badawczym, czy w sali lekcyjnej, twoje nogi potrzebują odpoczynku. Przeczytaj poniższy artykuł, a dowiesz się jak zrobić dobry masaż dla swoich stóp.
P

* Wanna lub miska
* Olejek lub balsam
* Ręcznik

1
Zacznij od kąpieli stóp w ciepłej wodzie przez 5 – 10 minut. W razie potrzeby możesz dodać do niej nieco olejku zapachowego. Dzięki temu twoje stopy będą czyste i ciepłe. Dodatek olejku podziała jak aromaterapia. Wytrzyj nogi do sucha ciepłym ręcznikiem.
2
Połóż się wygodnie lub usiądź i zrelaksuj się. Stopy i nogi powinny być na czymś podparte, może to być stół, sofa, krzesło lub nawet osoba robiąca masaż. Masuj stopy pojedynczo. Stopa, która nie jest jeszcze masowana, powinna być zawinięta w ręcznik. Dzięki temu będzie ciepła.
3
Do masażu stóp możesz użyć olejku lub balsamu. Zanim przystąpisz do masażu, ogrzej swoje dłonie. Możesz to zrobić poprzez polewanie ich, bądź zamoczenie, w ciepłej wodzie. Rozprowadź olejek lub balsam na całej powierzchni stopy, aż do kostki.
4
Rozgrzej stopy poprzez wykonanie kilku prostych ćwiczeń rozciągających. Delikatnie przemieść stopę do góry, następnie w dół i zataczaj nią kółka. Jedna dłoń powinna otaczać i podtrzymywać piętę, druga powinna poruszać stopą w stawie skokowym.
5
Postaw z powrotem stopę na powierzchni, która ją podtrzymuje. Teraz zacznij obiema rekami naciskać na powierzchnię stóp, zaczynając od palców aż po kostki i z powrotem. Jedna ręka powinna chwycić zewnętrzną stronę stopy, druga ręka wewnętrzną.
6
Zamiast naciskać, możesz przy użyciu obu rąk, zacząć skręcać stopę w przeciwnych kierunkach zaczynając od palców, kierując się w stronę kostki i z powrotem w dół. Jedna dłoń powinna znajdować się po wewnętrznej stronie stopy, druga dłoń po zewnętrznej.
7
Stopy powinny być już rozgrzane teraz czas na gładzenia. Użyj palców obu rąk do gładzenia górnej części stopy i kciuków do jej dolnej części. I ponownie zacznij od palców, kieruj się w stronę kostki i z powrotem. Postaraj się znaleźć rowki pomiędzy kośćmi i ścięgnami i tak skupić swoje działania. Nie zapomnij również o obszarach wokół stawu skokowego.
8
Teraz skup się na placach. Znajdź obszary, w których palce łączą się z śródstopiem. Umieść palce swoich dłoni na wierzchu stopy i kciuk na jej spodzie. Okrężnymi ruchami masuj te obszary, kolejno u każdego z palców od 1 do 5 (od największego do najmniejszego).
9
Zaczynając od najmniejszego palca, masuj każdy z nich z osobna. Użyj do tego celu palców wskazującego i środkowego, które należy umieścić u góry oraz kciuka, który powinien znajdować się u dołu. Zacznij masaż od podstawy palca i kieruj się ku jego końcowi. Następnie zataczaj palcem kółka. Na koniec delikatnie pociągnij palec, możesz usłyszeć charakterystyczny trzask. Zrób to na wszystkich pięciu palcach, kończąc na największym.
10
Kontynuuj masaż poprzez umieszczenie czterech palców swojej dłoni pomiędzy palcami stóp. Możesz zacząć od góry bądź od dołu stopy. Zrób kilka delikatnych ruchów w przód i w tył. Zakończ masaż palców poprzez delikatne chwycenie i masowanie przestrzeni między palcami. Użyj do tego celu palca wskazującego i umieść go na górze stopy oraz kciuka, który powinien znajdować się u dołu. Następnie gładź przestrzenie między palcami pociągając palec wskazujący i kciuk w swoim kierunku.
11
Teraz skup się na dolnej części stóp. Przy pomocy kciuka zacznij wykonywać okrężne ruchy. Następnie gładź dolną część stopy z góry na dół i od jednej strony do drugiej. Jeśli chcesz uciskać nieco mocniej, użyj do tego celu kostek i ugniataj nimi dolną część stopy.
12
Zakończ masaż stóp lekko gładząc górną część stopy przy użyciu palców dłoni i dolną, przy użyciu kciuka. Zacznij wykonywać ruchy od palców i kieruj się w stronę pięty, aż dotrzesz powyżej kostki.
?

Wskazówki
* Zanim osuszysz stopy ręcznikiem, zagrzej go w suszarce.
* Istnieje wiele różnych technik wykonywania masażu stóp. Używaj tej, która będzie najlepsza dla ciebie.
* Zwiększ nacisk, jeśli kierujesz się od palców w stronę kostki i odwrotnie, zmniejsz go, jeśli powracasz w stronę palców od kostki.
* Upewnij się, że stopy znajdują się na podpórce, a ciało jest całkowicie zrelaksowane. W niektórych technikach sam możesz jedną ręką podtrzymywać stopę.
* Po zakończeniu masażu zetrzyj ze stóp nadmiar olejku lub balsamu. Uchronisz się w ten sposób przed niespodziewanym poślizgiem. Załóż grube skarpety, pomogą one wchłonąć nadmiar wilgoci.

Strona 1 z 3

Powiązane porady

limfatyczny masaż biustu
masaż piersi
Naga kobieta

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Balti
30.09.2011
To daj ja Ci wymasuje stopy :]
Femme
30.08.2010
uwielbiam masaż stóp! oczywiście najlepiej jak ktoś to robi ręcznie ale jak nie ma kto to fajnie jest też robić sobie na takim drewnianym urządzeniu z "kolcami".