pompki

Jak robić pompki?

PudzianPudzian - specjalista Tipy.pl
Pompki nie są przeznaczone tylko dla dobrze zbudowanych i wyćwiczonych żołnierzy i pakerów. Są doskonałym ćwiczeniem dla wszystkich. Jeśli chcesz nabrać siły w rękach, ale nie chcesz przybrać na masie, pompki są stworzone dla Ciebie. Najlepsze jest to, że nie musisz iść na siłownię, żeby poćwiczyć. Możesz robić je gdzie tylko zechcesz! Oto jak powinno się prawidłowo wykonywać pompki.
1
robienie pompek - krok 1.
Połóż się na brzuchu. Ułóż dłonie płasko na podłodze na wysokości ramion. Niech będą one ułożone równolegle z linią ciała. Stopy złączone, równoległe do siebie.
2
Patrz przed siebie, nie w podłogę. Jeśli już jakaś część twarzy będzie miała kontakt z podłogą, niech to będzie podbródek, a nie nos.
3
Trzymaj nogi prosto, oprzyj stopy na palcach.
4
robienie pompek - krok 4.
Wyprostuj ramiona i podnieś ciało na rękach ponad podłogę. Utrzymuj dłonie w tym samym miejscu przez cały czas. Trzymaj ciało w linii prostej. Nie wyginaj ciała, nie unoś zbyt wysoko pośladków.
5
Wypuść powietrze z płuc w momencie, gdy wyprostujesz ręce w łokciach.
6
robienie pompek - krok 6.
Zatrzymaj się w tej pozycji na moment.
7
robienie pompek - krok 7.
Powoli opuszczaj się na rękach na podłogę. Cały czas utrzymuj ciało prosto, stopy razem, dłonie bez zmian.
8
Obniżaj ciało do momentu, aż dotkniesz podłogę klatką piersiową. Nie wyginaj pleców. Nie dotykaj kolanami podłogi, zrób wdech.
9
robienie pompek - krok 9.
Zatrzymaj się w tej pozycji na chwilę.
10
Powtarzaj kilka-kilkanaście razy kroki 4-9.
?

Wskazówki
* Żeby było Ci łatwiej, możesz poprosić kogoś, aby położył ‘pod Tobą’ zaciśniętą pięść. Będzie Ci łatwiej, jeśli będziesz się opuszczał i dotykał klatką nie podłogi, ale pięści (będzie ona wyżej).

Powiązane porady

trenowanie bicepsa
Sześciopak na brzuchu
Mierzenie klatki piersiowej

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

sailas
12.01.2013
mam 16 lat i widać u mnie mięśnie klatki ale słabo od wewnętrznej strony... Jakie pompki polecacie żeby wyróżnic je? A pytanie drugie to jest czy jak robię A6W i chce robić klatkę to nic nie będzie przeszkadzało? Dzięki za pomoc z góry.
PS: jeżeli ktoś ma gg i zna odpowiedź to prosiłbym na nr 44010681 :] najlepiej zaraz.
Ziemniak
03.04.2012
brawo matti17 fajnie bd palił mieśnie musisz mieć 1 dzień przerwy od ćwiczeń i sobotę oraz niedzielę .Mjut pompek dniowo sie nie robi a robisz pompki jednorazowo po 1 min przerwy np 4 serie po 15 powtorzen pozdrawiam
ares 76
15.01.2012
ile robic pompek dzienie.....ilosc i w jakich odstepach
kylo
23.03.2011
Witam mam takie pytanko czy ktoś wie ile procent wagi ciała dźwigamy przy pompkach ???
Mjut
28.01.2011
CZy dzienny trening 10 powtorzeń po 25 pompek wystarcza? Czy lepiej robic je po 15 pompek i po 20 powtorzeń?

PS. Przerwa między serią 2 minuty.