aktywne wakacje

Jak schudnąć na wakacjach?
Gomez - specjalista Tipy.pl

Gdy jesteś w domu, chodzenie na siłownię kilka razy w tygodniu i jedzenie produktów niskokalorycznych może się bardzo szybko znudzić. Ale kiedy jesteś na wakacjach, dieta i ćwiczenia nabierają nowego znaczenia. Więc następnym razem, gdy wybierzesz się na wakacje za miasto porzuć pokusę, by całymi dniami wylegiwać się na słońcu i zacznij się odchudzać. Na wakacjach najłatwiej jest zrzucić trochę kilogramów, a jedyne, czego potrzebujesz to dobry plan i odpowiednie nastawienie. Poniżej znajdziesz wskazówki jak schudnąć na wakacjach.
1
Nie siedź stale.

W samochodzie lub samolocie siedzisz i nadrabiasz zaległości w czytaniu książek i gazet lub rozwiązujesz krzyżówkę. Ale to, że siedzisz nie oznacza, że nie możesz się ruszać. Siedząc możesz śmiało wyprostować ręce i trochę poćwiczyć mięśnie ramion. W samolocie możesz się przespacerować po pokładzie nawet, jeżeli nie musisz iść do toalety. W samochodzie poćwicz mięśnie napinając je. Skorzystaj z przerwy w podróży i na stacji benzynowej pobiegaj trochę w miejscu. Jeżeli ludzie się na ciebie gapią, nie przejmuj się nimi, prawdopodobnie nigdy więcej ich nie zobaczysz.

2
Sen ma znaczenie.

Sen jest bezpośrednio skorelowany z wagą. Im mniej śpisz, tym więcej jesz. Jeżeli będziesz spał za długo, zapłacisz za to przyrostem masy ciała. Podczas wakacji zmienia się drastycznie twoja codzienna rutyna, nie jesteś więc w stanie przestrzegać planu posiłków. Nie jest możliwe, by przenieść swoje przyzwyczajenia domowe na okres wakacyjny, ale można się próbować stosowania czegoś podobnego.

3
Umieść ćwiczenia w wakacyjnym planie dnia.

Nie ma znaczenia gdzie wybierasz się na wakacje, zawsze znajdzie się trochę czasu, by włączyć ćwiczenia w codzienny plan zajęć. Gra w piłkę, pływanie, jazda na rowerze, wspinaczka górska, kajakarstwo, to tylko kilka przykładów aktywności fizycznej, którą śmiało można uprawiać na wakacjach. Nawet, jeżeli nie jesteś zwolennikiem takiej aktywności, masz szansę spalić trochę kalorii podczas zwiedzania muzeów, robienia zakupów, spacerów po pobliskim parku, wycieczki do zoo, czy zabaw z dziećmi. Tak długo jak jesteś na nogach masz szansę zrzucić kilka zbędnych kilogramów. Zrób sobie spacer zamiast jechać taksówką lub autem.

4
Zapakuj sportową odzież i sprzęt do ćwiczeń.

Wygodne buty, odzież do ćwiczeń i sprzęt, taki jak maty do jogi, ciężarki, czy piłka, będą dla ciebie dodatkowym przypomnieniem, że możesz schudnąć podczas wakacji. Jadąc na wakacje przygotuj się do tego, że masz nad sobą popracować. Jeżeli nie weźmiesz odpowiedniego sprzętu, po powrocie możesz być rozczarowana z powodu kiepskich rezultatów.

5
Otaczaj się zdrową żywnością.

Jak tylko zainstalujesz się na wynajętej kwaterze, idź do pobliskiego sklepu i kup zdrowe jedzenie. Owoce, warzywa, batoniki zbożowe i inne produkty niskokaloryczne zaspokoją twój głód i będą doskonałym źródłem energii. Jeżeli niezdrowe, kaloryczne jedzenie będzie poza zasięgiem twojego wzroku, nie będziesz o nim myśleć i nie będziesz mieć na nie ochoty.

6
Weź ze sobą psa.

Wiele ośrodków wypoczynkowych akceptuje obecność naszych kudłatych przyjaciół, więc jeżeli to tylko możliwe weź ze sobą psa. Dzięki obecności twojego czworonoga będziesz mieć mobilizację, by codziennie wyjść na spacer, który może być znacznie dłuższy, niż ten w domu.

7
Wstawaj wcześnie.

Dobrze jest się móc wyspać na wakacjach, to w końcu jedna z największych zalet bycia z daleka od szkoły i pracy. Ale musisz zrównoważyć czas wysypiania się i czas na zwiedzanie okolicy, którą wybrałeś na wypoczynek. Ustaw budzik, by zawsze wstawać przed południem. W ten sposób będziesz mieć czas, by zjeść zdrowe śniadanie, które uchroni cię przed objadaniem się później w ciągu dnia. Poza tym jak będziesz wspominać wakacje, jeżeli je całe prześpisz?

8
Gotuj obiady.

Na wakacjach możesz śmiało gotować, jeżeli masz oczywiście dostęp do kuchni. Jeżeli podróżujesz z większa grupą, wyznaczajcie codziennie jedną osobę, która ugotuje obiad na następny dzień. Dzięki temu zaoszczędzisz pieniądze i kalorie.

9
Uważaj z jedzeniem w lokalu.

Jedzenie posiłków w restauracjach i uroczych knajpkach jest nieodłączną częścią wakacji. Ale zanim wyjedziesz, sprawdź różne restauracje przez internet, zapoznaj się z menu, zasięgnij opinii internautów, by uniknąć odwiedzania miejsc, gdzie jedzenie jest zbyt tłuste i ciężkie. Kontroluj się podczas zamawiania posiłku, zawsze możesz zjeść przecież jakąś zdrową sałatkę. Unikaj deserów i napojów alkoholowych. Trudno jest się nie poddać, zwłaszcza, gdy osoby w twoim otoczeniu jedzą coś ekstra, wiec, jeżeli nie uda ci się powstrzymać, pamiętaj by nie przesadzać. Gdy już zjesz coś słodkiego lub napijesz się drinka, wybierz się na dodatkowy spacer, by spalić kalorie.

10
Miłej zabawy.

Gdy jesteś zestresowany, jesz więcej i nie umiesz się kontrolować, więc przede wszystkim pamiętaj, że jesteś na wakacjach i powinieneś się zrelaksować i dobrze bawić. Żadne stracone kilogramy nie wynagrodzą ci straconych wakacji.

Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Partusia
29.06.2010
Jak jest ładna pogoda to korzystaj z życia. Wyjdź z domu, przejdź się, pojeździj na rolkach, na rowerze, wybierz się w góry, idź na działkę. Zawsze znajdzie się coś fajnego do robienia. Korzystanie z życia najbardziej odchudza :). Najgorsze jest siedzenie w domu i użalanie się nad sobą.