masaż żuchwy

Jak zrobić masaż żuchwy?
Gomez - specjalista Tipy.pl

Zesztywnienie (i bóle) stawu skroniowo-żuchwowego bywa naprawdę uciążliwe. Jest on przede wszystkim wynikiem dużego stresu, który jest jedną z największych chorób cywilizacyjnych. Osoby cierpiące na zesztywnienie tego stawu narzekają na bóle głowy, problemy z przeżuwaniem czy strzykanie w żuchwie. Wraz z rozwojem dolegliwości mogą wystąpić nawet problemy ze snem. Można jednak rozluźnić zesztywniałe mięśnie przy pomocy odpowiedniego masażu. Oto jak wykonać prawidłowy masaż żuchwy:
1
masaż żuchwy - krok 1.
Końcami palców, obustronnie okrężnymi ruchami masuj okolice karku za i pod uszami przez około pięć minut.
2
masaż żuchwy - krok 2.
Umieść palce pod potylicą. Delikatnie uciskając (przyciśnij i chwilkę przytrzymaj) wykonaj masaż uciskowy mięśni karkowych w tym miejscu przez około 4 minuty.
3
masaż żuchwy - krok 3.
Złóż dłonie w pięści. Umieść je na mięśniach czworobocznych, tak jak na zdjęciu. Stopniowo uciskaj je w tym miejscu, zapewniając im masaż przez niecałą minutę.
4
masaż żuchwy - krok 4.
Poproś osobę, którą masujesz, żeby rozluźniła mięśnie żuchwy w jak największym stopniu. Opuszkami palców, obustronnie masuj mięśnie żuchwy uciskając je delikatnie przez pięć do siedmiu minut.
5
masaż żuchwy - krok 5.
Osoba masowana leży na plecach.

Poproś masowaną osobę, żeby rozwarła szczękę tak szeroko jak się da. Umieść kciuk lewej ręki na podbródku i przytrzymuj go. Palcami drugiej ręki będziesz wykonywał masaż. Umieść palce prawej dłoni na mięśniach żucia (jak na zdjęciu) i naciągaj je i uciskaj przez pięć do siedmiu minut (delikatnie od mięśni żucia do skroni). Następnie masuj każdą stronę twarzy osobno nie dłużej niż trzy do czterech minut.

6
masaż żuchwy - krok 6.
Poproś masowaną osobę, żeby rozwarła szczękę o piętnaście stopni. Połóż oba kciuki na podbródku. Niech osoba próbuje zamknąć usta, Ty w tym czasie przytrzymuj podbródek stwarzając opór. Trzymaj tak przez około trzydzieści sekund.
7
masaż żuchwy - krok 7.
Wraz z wydechem biernie naciągaj żuchwę i wszystkie jej mięśnie.
8
Powtórz kroki sześć i siedem jeszcze dwa razy.
9
masaż żuchwy - krok 9.
Masuj wszystkie mięśnie żuchwy okrężnymi ruchami. Ostatnim krokiem masażu powinien być ten, pokazany na zdjęciu głównym.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

ewanovemb
22.08.2010
Masaż żuchwy rzeczywiscie rozluznił moje spięte od miesięcy mięśnie, jednak nie rozwiązał mojego problemu.Od kilku miesięcy mam bóle głowy i problemy z koncentracją spowodowane najprawdopodobniej wzrostem ciśnienia w jamie szpikowej spowodowanym wysiekiem ropnym ze źle przeleczonego kanału zęba(górna szóstka)). Czy przyczyną tych problemów moze być kieszeń patologiczna i wspomniany źle wypełniony kanał zęba umieszczonego w końcowej części zuchwy. Jak rozwiązać ten problem?
Sajgon
24.05.2010
jeśli żuchwa ci wyskakuje to nie sądzę aby ten masaż był dobrym rozwiązaniem. idź lepiej do lekarza i się skonsultuj. jak ktoś ci zrobi źle ten masaż to nie bądź zaskoczony jak żuchwa ci już nigdy nie 'wskoczy' na miejsce ;)