kartka z wyskakującym tortem

Jak zrobić kartkę urodzinową z wyskakującym tortem?
flora - specjalista Tipy.pl

Chcesz podarować komuś prezent, którego na pewno nie zapomni? Możesz własnoręcznie zrobić dla solenizanta kartkę z wyskakującym tortem. Będzie to na pewno wspaniały prezent i jakże cenny, skoro wykonany samodzielnie!
P

* Szablon.
* Drukarka.
* Blok techniczny.
* Linijka.
* Spinacz.
* Klej.

1
kartka z tortem - szablon 1.
Na papierze z bloku technicznego wydrukuj widoczny tutaj szablon na tort.
2
kartka z tortem - szablon 2.
Następnie, również na papierze z bloku technicznego wydrukuj elementy tortu. Zaznaczone na szaro miejsca trzeba będzie potem posmarować klejem.
3
kartka z tortem - krok 3.
Przyłóż linijkę do wykropkowanych linii na szablonie kartki. Za pomocą zaokrąglonego końca spinacza biurowego uciskaj te linie, aby można było je łatwiej później ugiąć. Dokładnie przejedź spinaczem z góry na dół kartki, nawet kilka razy.
4
kartka z tortem - krok 4.
To samo zrób z elementami tortu. Uciskaj przerywane linie zaokrąglonym końcem spinacza, żeby były bardziej podatne na zagięcia.
5
kartka z tortem - krok 5.
Ostrożnie wytnij szablon kartki wzdłuż czarnej ciągłej linii.
6
kartka z tortem - krok 6.
Następnie bardzo dokładnie wytnij elementy tortu. Prowadź nożyczki wzdłuż czarnej ciągłej linii.
7
kartka z tortem - krok 7.
Pokoloruj świeczki (ale nie koloruj jeszcze tortu!). Zagnij teraz świeczki na pół wzdłuż przerywanej linii tak jak na zdjęciu, aby grzbiet był zwrócony w Twoją stronę.
8
kartka z tortem - krok 8.
Połóż świeczki na płaskiej powierzchni i precyzyjnie zagnij lewą dolną zakładkę na świeczkach wzdłuż przerywanej linii (obserwuj zdjęcie). Następnie odegnij ją z powrotem do pierwotnej pozycji.
9
kartka z tortem - krok 9.
Następnie zagnij prawą dolną zakładkę, tak jak poprzednio zagiąłeś lewą i odegnij ją do pozycji wyjściowej.
10
kartka z tortem - krok 10.
Następnie podnieś świeczki i przytrzymując ich dolną część jedną ręką odegnij wzdłuż linii górę świeczek, jak na zdjęciu.
11
kartka z tortem - krok 11.
Twoje świeczki powinny teraz wyglądać tak jak pokazano obok. Dwie świeczki na środku powinny być niejako wypchane do tyłu, a dwie po bokach powinny być zwrócone do Ciebie.
12
kartka z tortem - krok 12.
Teraz zajmiemy się kawałkiem tortu. Podnieś go i odwróć na druga stronę, aby nie było widać nadrukowanych linii.
13
kartka z tortem - krok 13.
Zegnij tort na pół, tak aby grzbiet był zwrócony w Twoja stronę (patrz zdjęcie).
14
kartka z tortem - krok 14.
Odwróć teraz tort, abyś znów mógł zobaczyć czarne przerywane linie. Połóż ten kawałek na płaskiej powierzchni i zagnij prawą zakładkę i dociśnij. Zostaw ja w tej pozycji.
15
kartka z tortem - krok 15.
Następnie ostrożnie zagnij lewą zakładkę, dociśnij jak poprzednio i pozostaw w tej pozycji.
16
kartka z tortem - krok 16.
Znów odwróć kartkę, abyś nie widział przerywanych linii. Przytrzymując już zagięte zakładki zegnij teraz zakładkę górną i dociśnij, aby się nie odgięła. Popatrz na zdjęcie.
17
kartka z tortem - krok 17.
To samo zrób z dolną zakładką. Teraz jak już wszystkie zakładki masz zagięte (ale nie odgięte) możesz pokolorować tort, jeśli chcesz.
18
kartka z tortem - krok 18.
Weź teraz kartkę i rozłóż ją stroną z szarymi polami na klej w Twoją stronę.
19
kartka z tortem - krok 19.
Posmaruj lewe środkowe pole klejem, ale nie nakładaj go zbyt dużo.
20
kartka z tortem - krok 20.
To samo zrób z prawym środkowym polem na klej.
21
kartka z tortem - krok 21.
Weź świeczki. Odgięte zakładki w świeczkach pasują do miejsc posmarowanych klejem. Ostrożnie nanieś je nad klej, precyzyjnie dopasuj i dociśnij. Poczekaj, aż klej wyschnie.
22
kartka z tortem - krok 22.
Jak już klej będzie suchy, przetestuj kartkę. Otwórz ją i zamknij sprawdzając, czy świeczki się w niej dobrze chowają i wyskakują.
23
kartka z tortem - krok 23.
Nałóż klej na dwa pozostałe szare pola na kartce. Najpierw na lewe pole...
24
kartka z tortem - krok 24.
... a następnie na prawe.
25
kartka z tortem - krok 25.
Weź część z tortem i precyzyjnie nanieś go nad pola z klejem, dopasowując zakładki do szarych pól. Dokładnie je dopasuj i dociśnij, aby się przykleiły. Zostaw do wyschnięcia.
26
kartka z tortem - krok 26.
Jak już klej wyschnie sprawdź czy tort wyskakuje z kartki tak jak powinien, gdy ją zamykasz i otwierasz.
27
Twoja kartka jest gotowa! Nie pozwól nikomu jej zjeść!
Strona 1 z 3

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (7)

* Pola wymagane

borowicz81
15.01.2019
Fajne tylko szkoda ,że szablonów nie da się pobrać
borowicz81
15.01.2019
Fajne
JADWIGA
18.11.2018
Witam, Jak pobrać szablony do wydruku?
ANNA
09.08.2018
Witam, jak pobrać szablon do wydrukowania?
dagmarka_b
10.04.2018
Djablo
22.11.2010
to jest super zrobiłam swojej mamie i sie ucieszyła
Lakshmi
25.05.2010
ale super! zrobię taką koleżance na urodziny. Pokolorowana musi wyglądać fantastycznie.