prostownica

Jak wyczyścić prostownicę?

Toska - specjalista Tipy.pl
Włosy produkują łój, który pod wpływem ciepła wytrąca się i osadza się na ściankach prostownicy. Mimo iż nie widać tego gołym okiem, proces ten może wpłynąć niekorzystnie na efekt prostowania włosów. Duże nagromadzenie łoju na prostownicy może zniszczyć włosy i spowodować, że ich końcówki będą się rozdwajały. Dlatego też niezbędne jest od czasu do czasu oczyszczanie płytki prostownicy. Poniżej znajdziesz instrukcję krok po kroku jak czyścić prostownicę.
P

* Flanelową szmatkę lub ręcznik,
* Odrobinę spirytusu,
* Wodę

1
Włącz prostownicę do prądu aby się nagrzała, następnie wyłącz i pozostaw aby ostygła. Aby przystąpić do czyszczenia powinna ona być lekko ciepła.
2
Wyłącz kabel prądu zanim przystąpisz do czyszczenia.
3
Namocz małą ściereczkę frotte lub mały ręcznik w ciepłej wodzie. Nie używaj bardzo gorącej wody, ani całkiem zimnej. Powinna być letnia. Jednym palcem delikatnie przecieraj płytki prostownicy. Nie drap ich bo się porysują i nie będą funkcjonować jak należy.
4
Pocieraj, aż zetrzesz osad. Możesz użyć patyczka do uszu do wyczyszczenia płytek prostownicy w kącikach i na brzegach. Umyj również plastikowe boki w których osadzone są płytki.
5
Pozostaw prostownicę do całkowitego wyschnięcia zanim ją ponownie włączysz do prądu. W przeciwnym razie zniszczysz włosy. Pamiętaj też, by nie prostować wilgotnych włosów, bo je spalisz. Możesz przetrzeć płytki prostownicy suchym ręcznikiem, aby szybciej je osuszyć.
6
Prostownicę należy czyścić regularnie. Wówczas wystarczy jak po skończonym prostowaniu przetrzesz płytki wilgotnym ręcznikiem papierowym namoczonym w wodzie lub w spirytusie. Regularne czyszczenie zapobiegnie gromadzeniu się warstwy tłuszczu i twoja prostownica zawsze będzie doskonale funkcjonować.
?

Wskazówki
* Woda z dodatkiem spirytusu doskonale oczyści płytki prostownicy z tłuszczu,
* Jeżeli używasz prostownicy do kręcenia włosów oczyszczaj nie tylko talerze ale również całą dookoła,
* Jeżeli zgromadziła się już na twojej prostownicy duża warstwa tłuszczu, której nie możesz usunąć stosując powyższą metodę, weź ją do fryzjera i poproś o oczyszczenie. W salonie fryzjerskim mają specjalne produkty do czyszczenia prostownic. Możesz również samemu zakupić te produkty, ale taniej będzie poprosić o pomoc fryzjera, a potem czyścić prostownicę regularnie.

Powiązane porady

Suszenie włosów na okrągłej szczotce
Prostowanie włosów
prostowanie włosów

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

kikaCosta
12.03.2012
a ja chyba niestety muszę moją zabrać do fryzjera ;(
Bella
25.05.2010
od kiedy mam prostownicę (jakieś 2-3lata) to ani raz jej jeszcze nie czyściłam. Nie wydaje się brudna :/