zaproszenie

Jak napisać zaproszenie?
AdelaAdela - specjalista Tipy.pl

Zaproszenie to pierwsza rzecz, na którą powinni się natknąć Twoi przyszli goście. Imponujące zaproszenie powinno wzbudzić entuzjazm u Twoich przyszłych gości i zachęcić ich do potwierdzenia przybycia. Musisz więc postarać się, aby Twoje zaproszenie budziło ciekawość i zachęcało do wzięcia udziału w danym wydarzeniu nie tylko przez odpowiednią oprawę graficzną, ale też przez odpowiedni dobór słów. Jeśli nie jesteś do końca pewny jak zrobić oryginalne zaproszenie pokieruj się wskazówkami poniżej. Mam nadzieję, że Ci pomogą.
1
Wygląda zaproszenia zawsze zależy od okazji, czy jest to wydarzenie formalne czy nieformalne. Będzie to miało wpływ na to, czy zaproszenie będzie mogło być napisane odręcznie, czy lepiej zadbać o wersję drukowaną. Na przykład, wydarzeniami formalnymi może być lunch, chrzciny dziecka czy ślub, gdzie potrzebujesz jednak zaproszenia drukowanego. Jeśli chcesz zaprosić znajomych na urodziny, zjazd rodzinny czy jakąś rocznicę, możesz wypisać zaproszenia odręczne.
2
W zależności od okazji, ważny jest również dobór odpowiedniego słownictwa. Powinieneś zadbać o wyszukane słownictwo, gdy piszesz zaproszenie formalne. Możesz na przykład napisać 'Z wielką przyjemnością mam zaszczyt zaprosić Szanownego Pana na....'. Jeśli wypisujesz zaproszenie nieformalne, wystarczy jeśli napiszesz 'Dołącz do naszego grona by razem świętować...'. Pamiętaj jednak, aby Twoje pismo było czytelne. Nie nadużywaj jednak języka slangowego ani zbyt formalnego. Przesada też nie jest dobra.
3
Nie ważne jak bardzo atrakcyjne jest Twoje zaproszenie, jak bardzo starałeś się dobrać grafikę i słowa, jeśli nie umieścisz wszystkich potrzebnych informacji, Twoje zaproszenie będzie bezużyteczne. Pamiętaj, aby zawsze napisać datę wydarzenia, jego miejsce oraz przewidywany czas trwania. Jeśli jest jakiś motyw przewodni imprezy nie zapomnij o nim wspomnieć. Jeśli zapraszasz gości do nowego mieszkania lub na wesele poza miasto, możesz dołączyć do zaproszenia mapkę dojazdu.
4
Nie zapomnij zaznaczyć na zaproszeniu dnia do którego należy potwierdzić przybycie. Podaj również swój numer telefonu, aby można było się z Tobą bez problemów skontaktować. Możesz również dołączyć już zaadresowaną kopertę zwrotną, aby ułatwić znajomym odpowiedź i kontakt z Tobą.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

MamaOli
25.05.2010
u nas nie ma jeszcze w zwyczaju dawania zaproszeń z każdej okazji. Zaproszenia to raczej tylko ślubne. Jak organizujemy u siebie święta, są urodziny dziecka czy jakaś rocznica to zawsze dzwonimy i zapraszamy rodzinę i przyjaciół telefonicznie. Nikt z moich znajomych również nie wysyła zaproszeń. Z pewnością jest to fajny pomysł ale dość praco i czasochłonny - w szczególności dla zapracowanych mam.