dekorowanie tortów

Jak ozdobić tort?

Amalia - specjalista Tipy.pl
Jak już posiądziesz umiejętność pieczenia tortu, warto się zastanowić się nad unikatowymi sposobami jego udekorowania. Mówi się, że pięknie i pomysłowo udekorowane torty smakują lepiej.
1
Nie zapomnij wysmarować blachy tłuszczem. Dzięki temu spód ciasta będzie wilgotny i nie będzie się kleił do blachy.
2
Jeśli ciasto nie rośnie, może to być spowodowane zbyt dużą ilością wody lub tłuszczu. Wybieraj odpowiednie brytfanki i nastawiaj odpowiednią temperaturę dla danego ciasta, nie za niską, ale też i nie za wysoką.
3
Jak już wyjmiesz gotowe ciasto z piekarnika, zostaw je do wystygnięcia.
4
Kiedy przekładasz ciasto masą. Zostaw około centymetra luzu po bokach ciasta, nie nakładaj na nie masy. Możesz w tym miejscu ułożyć jakieś owoce.
5
Ilość i jednolitość polewy lub lukru (w zależności od tego, czym chcemy ozdobić nasz tort) powinny być dostosowane do rozmiaru ciasta. Wyciskaj równomiernie polewę, aby tworzyła ładną ozdobę tortu.
6
Nałóż polewę również na boki ciasta, aby ładnie je wykończyć.
7
Nie wystawiaj tortu na promieniowanie słoneczne. Pod wpływem słońca polewa może stracić intensywny kolor lub roztopić się.
8
Jeśli chcesz przechować tort przez jakiś czas możesz go zamrozić nie dłużej niż na trzy miesiące. Pamiętaj, żeby zawinąć go w folię spożywczą przed włożeniem do zamrażarki. Nie dekoruj jednak tortu przed zamrożeniem. Zrobisz to później, po rozmrożeniu.
9
Cukier trzcinowy dłużej trzyma kolor polewy lub lukru niż cukier z buraka cukrowego. Pamiętaj o tym przy robieniu polewy.

Powiązane porady

tort naleśnikowy czekoladowy
tort bezowy

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

marteek
23.08.2013
Ja osobiście zazwyczaj smaruję cały wierzch i boki tortu kremem, a następnie posypuję wiórkami kokosowymi. Wygląda wspaniale i wprowadza nowy smak do ciasta!